Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni on KTM ja itse olen

Vierailija
01.11.2018 |

AMK-tutkinnon suorittanut. Tunnen itseni tyhmäksi hänen seurassaan vaikka mies sanoo rakastavansa minua ja haluavansa perheen minun kanssani. Voiko tästä tulla mitään jos meidän koulutus eroaa noin paljon?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tosissasi?

Vierailija
2/29 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lol:D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah! Laitan paremmaksi!

Mieheni on KTM ja minä olen ylioppilas, kassalla töissä.

Vierailija
4/29 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuollainen ktm tiedä muusta kuin raha-asioista. Aika yksipuolista viisautta.

Vierailija
5/29 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ja miesystävällä keskenään sama koulutustaso (ja vielä samalta alalta) ja tunnen itseni tyhmäksi hänen rinnallaan. Hän ei sitä aiheuta, vaan on ihan minun henkilökohtainen tuntemus.

Ei se tunne siis koulutuksesta ole kiinni. Tiedän yliopistotutkinnon käyneitä joita pidän tyhminä ja amiksen käyneitä joita pidän fiksuina.

Vierailija
6/29 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimoni on KTM ja itse olen tradenomi. Minäkin olen meistä siis tyhmempi, mutta tienaan silti enemmän.

Vierailija
7/29 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuollainen ktm tiedä muusta kuin raha-asioista. Aika yksipuolista viisautta.

Öh? Tutkinto määrittää yksin ihmisen viisauden? Kauppatieteet ovat vain rahaa (markkininti, organisaatioteoria tai kansantaloustiede ei siis missään tilanteissa tutki vaikkapa ihmisten käyttytymistä)? 

Ajattelekto samalla tavalla myös muista tutkinnoista? Neurologi tietää vain aivojen rakenteesta ja sairauksista, biologi vain hyöynteisten lisääntymisestä (sama kuin määritellä kauppatieteet vain rahaksi), assyrologin ymmärrys pysähtyy n. 4000 vuotta vanhoihin asioihin. 

Vierailija
8/29 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
9/29 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi edes sitä toisin kuin eräillä :-D

Vierailija
10/29 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas kun ei Yamaha.

Vierailija
11/29 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

HuK.

Vierailija
12/29 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli sama juttu pitkään, mutta 20:n avioliittovuoden jälkeen päätin itsekin kouluttautua maisteriksi. Gradun kun saan vielä palautettua, niin olen valmis.

Tässä tapahtui sitten niin, että mies päättikin alkaa tehdä väitöskirjaa, eli miehestä tulee tohtori, kun minä olen pelkkä maisteri..

Vierailija
13/29 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on myös koulutetumpi kuin itse olen ja on ihan mukavaa olla usein että "ooh", kun mies sanoo jotain älykästä. Mies ymmärtää matematiikasta kaiken ja itse olen siinä tyhmä kuin saapas. En silti tunne mitään huonommuuden tunnetta, itsepähän on minut valinnut puolisokseen.

Vierailija
14/29 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli sama juttu pitkään, mutta 20:n avioliittovuoden jälkeen päätin itsekin kouluttautua maisteriksi. Gradun kun saan vielä palautettua, niin olen valmis.

Tässä tapahtui sitten niin, että mies päättikin alkaa tehdä väitöskirjaa, eli miehestä tulee tohtori, kun minä olen pelkkä maisteri..

: D Tee sinäkin väitöskirja niin mies alkaa tähdätä professoriksi.

Vierailija
15/29 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toi kovasti rassaa, ni eihän tossa ole kuin yksi opintoaste eroa, opiskelet alle sata op:tä lisää ylempään AMK tutkintoon, ni ootte samalla tasolla. 

Vierailija
16/29 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimoni on ns. maksullinen nainen ja itse olen gynekologi. Tunnen itseni vajaamittaiseksi suhteessamme.

Vierailija
17/29 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies VTM ja minä parjattu lähihoitaja😬🤔🙄

Vierailija
18/29 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mieheni on amistason koulutuksella duunarina ja minä opiskelen parhaillaan maisteriksi ja olen asiantuntijatason tehtävissä. Silti mieheni tienaa minua enemmän ja koen esimerkiksi älliä vaativat keskustelut mieheni kanssa mielekkäiksi.

Vaikka minä ymmärrän pankin toimintaa paremmin esimerkiksi asuntolaina ja autolaina -asioissa, niin minä en puolestani ymmärrä miehen työstä paljoa mitään.

Ei koulutustaso siis kerro mitään älykkyydestä tai pariskunnan yhteensopivuudesta. Miestäni ei vaan esimerkiksi korkeakouluopinnot ole kiinnostaneet.

Vierailija
19/29 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi, jolle sä vastasit, on todennäköisesti käynyt jonkun Elämäm Kovan Koulun ja lohduttautyuu sitten sillä, että on jotenkin syvällistä elämänviisautta uhkuva taho. Noi sen dissausargumentit on täysin perustelemattomia paitsi jos se on joku elämän syntyä tutkiva kosmologi :D

Vierailija
20/29 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi lähärit sun muut amk-naiset lienevät aika suosittujakin kumppaneita niille, jotka haluavat keskittyä uran tekemiseen. Perheessä ei silloin ole kahta kilpailevaa uraa ja vaimoke huolehtii siitä, että palvelu pelaa ja lapsia pukataan.  Naista motivoi elintaso ja miehen tittelillä leuhkiminen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän neljä