Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kiusaajien päässä _oikeasti_ liikkuu?

Vierailija
01.11.2018 |

Minkähänlainen fiilis siitä yrityksestä painaa toisia alas oikein tulee?

Kuinka oikeesti vähä-älyinen ja empatiakyvytön hullu saa olla, että on ihan välttämätöntä aiheuttaa toisille, syystä tai toisesta epävarmoille ihmisille, pahaa mieltä teoillaan ja sanoillaan?

Mitä kiusaajan päässä ihan _oikeasti_ liikkuu?
Miten ei muka osaa ajatella sitä, että kuinka vaan nolaa ITSENSÄ huonolla käytöksellään?

Miten ihmiskunta on näin alhaisella tasolla?

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä pitäisi löytyä päteviä ihmisiä kertomaan. Minustakin on outoa ettei ihmiset häpeä huonoa käytöstä, mitä ilkeily aina on.

Vierailija
2/53 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei koskaan puhuta "kiusatun" vastuusta. Ei ole pakko hakeutua sellaisten ihmisten seuraan, joiden kanssa ei tule toimeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei koskaan puhuta "kiusatun" vastuusta. Ei ole pakko hakeutua sellaisten ihmisten seuraan, joiden kanssa ei tule toimeen.

Huono trolli.

Vierailija
4/53 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän vaikeeta valita niitä hyviä tyyppejä samalle luokalle/työpaikalle/baariin/yms.

Ymmärrätkö?

Vierailija
5/53 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän vaikeeta valita niitä hyviä tyyppejä samalle luokalle/työpaikalle/baariin/yms.

Ymmärrätkö?

Ei ne ymmärrä, ne keksii ihan mitä tahansa jotta ei tarvitse ottaa vastuuta omasta käytöksestä kuten täysjärkisen aikuisen kuuluisi. Niinpä ne jäävät loppuiäksi henkisesti sellaisen uhmaisen teinin tasolle. Noloa touhua.

Vierailija
6/53 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaajalla on paha olla. Vanhemmat ovat erittäin suurella todennäköisyydellä välinpitämättömiä, lapsi kotona näkymätön, joten huomiota haetaan tekemällä negatiivisia asioita. Ensisijaisesti lapsi hakee huomiota positiivisilla teoilla, mutta jos niitä ei huomata niin lapsi siirtyy negatiivisiin tekoihin. Huonokin huomio parempi kun ei huomiota ollenkaan.

Itse olen entinen kiusattu. Se vaikuttaa minuun edelleen kun olen aikuinen, itsetuntoni on heikko ja kouluajasta on hirveät muistot. Jotenkin en silti osaa niitä kiusaajiakaan syyttää, he olivat kuitenkin lapsia. Jostainhan se paha olo oli heillekin tullut.

Vierailija
7/53 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstalla ilmiö voi hyvin. Esim nämä Megania solvaavat tekevät sitä saadakseen samaa iloa kuin muutenkin kiusatessa. Ehkä jokin yhteenkuuluvuudentunne?

Vierailija
8/53 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin kiusaajat itsekään tietävät. Kyseessä on niin alkukantaista ja vaistonvaraista toimintaa, että mitään järkisyytä asialle ei voi oikein hakea. Kiusaaminen on reliikki ajoilta, jolloin ihmiset elivät pienissä yhteisöissä.

Vierailija
9/53 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ap sun päässäs liikkuu? Ei mitään.

Vierailija
10/53 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alemmuuskompleksi, pelko siitä, että toinen on parempi, pakottaa alentamaan toista. Alkukantaisen ihmisen selviytymistaistelua.

Vierailija
12/53 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiusaajalla on paha olla. Vanhemmat ovat erittäin suurella todennäköisyydellä välinpitämättömiä, lapsi kotona näkymätön, joten huomiota haetaan tekemällä negatiivisia asioita. Ensisijaisesti lapsi hakee huomiota positiivisilla teoilla, mutta jos niitä ei huomata niin lapsi siirtyy negatiivisiin tekoihin. Huonokin huomio parempi kun ei huomiota ollenkaan.

Itse olen entinen kiusattu. Se vaikuttaa minuun edelleen kun olen aikuinen, itsetuntoni on heikko ja kouluajasta on hirveät muistot. Jotenkin en silti osaa niitä kiusaajiakaan syyttää, he olivat kuitenkin lapsia. Jostainhan se paha olo oli heillekin tullut.

Useimmissa tapauksissa on näin. Mutta sitten on niitäkin, jotka ovat koulussa menestyviä, pidettyjä, hyvännäköisiä ja hyvistä oloista, ja silti kiusaavat. Tuota on kaikkein vaikeinta käsittää. 

Vierailija
13/53 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useimmissa tapauksissa on näin. Mutta sitten on niitäkin, jotka ovat koulussa menestyviä, pidettyjä, hyvännäköisiä ja hyvistä oloista, ja silti kiusaavat. Tuota on kaikkein vaikeinta käsittää. 

Mistä sinä sen hyvän olon tiedät? Kyllä kotona voidaan olla ankaria tai pedoja, vaikka olisi rahaa ja saa kaikkea ja ulospäin näyttää hyvältä.

Vierailija
14/53 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noniin, löytyihän se vika kiusatusta.

Kiusaajat yleensä itse hakeutuvat kiusattavan lähistölle härnäämään ja ärsyttämään. Heillä on tarve kiusata, ja sitten laittaa kiusaaminen kiusattavan syyksi.

Vierailija
15/53 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sinä sen hyvän olon tiedät? Kyllä kotona voidaan olla ankaria tai pedoja, vaikka olisi rahaa ja saa kaikkea ja ulospäin näyttää hyvältä.

Asia voi olla noin. Tai sitten ei. Tutkimuksen mukaan ON olemassa kiusaajia, joilla on normaalit perheolot ja hyvä itsetunto. Tuollaisista käytetään nimitystä "pure bully". En tiedä, onko kyseessä psykopaattinen persoonallisuus vai mikä, mutta tuollaisia oikeasti on. 

Vierailija
16/53 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaajia on myös hyvistä perheistä jotka kiusaavat huvikseen vallan tunteen, narsismin ja sadismin vuoksi. Tällä tietysti on vinksahtanut mieli. Ihminen on eläin. Nykyään somen takia kiusaaminen on vielä laajempaa

Vierailija
17/53 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne perheet on niin "hyviä", miksi sieltä aina tulee puolusteluja ja selityksiä, eikä tasapainoisen kasvattajan reaktioita.

Vierailija
18/53 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat liian riippuvaisia muiden hyväksynnästä ja sosiaalisen häpeän kokemus on tavanomaista voimakkaampi

Vierailija
19/53 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikot sortuu elon teillä.

Vierailija
20/53 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisetkin ihmiset kiusaavat niitä jotka luokittelevat heikommiksi. Tälläkin palstalla jatkuvasti haukutaan köyhiä ja keksitään että köyhät on kaikki vaan henkisesti lahjattomampia kuin rikkaat ja että köyhissä perheissä ei osattaisi koskaan arvostaa esimerkiksi kirjallisuutta tai korkeampia henkisiä arvoja. Lapset vaan teoillaan ja sanoillaan ilmentävät näitä itse keksimiään jaotteluja ja hierarkioita, aikuiset sitten usein tyytyvät vain keskenään juoruamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme