Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylisuojelevat vanhemmat

Helikopterivanhemmuus
01.11.2018 |

Miten te olette kestäneet ylisuojelevia vanhempia, kun selvästi mennään joissain asioissa ihan yli?
Minulla tuttava joka ohjailee lastaan ja varotteilee ihan kaikesta, kuten liukumäessä ei liian kovaa jne. Jatkuvasti anturat pystyssä ja välillä sepittää kuinka hänen lapsi on erityinen(osaa kuitenkin vieraiden hoidossa asioita eikä kyse ole erityisyydestä) ja sepittää lapsen käytöstä sillä, vaikka kaikki nähneet, että äiti ohjailee liikaa ja tekee lapsestaan selvästi ”peukalo keskellä kämmentä” Lapsi kuitenkin jo koulussa ja siellä pärjää hyvin ja hoidossa sama tilanne. Kädettömäksi lapsi tulee kotona? Voiko tällaiselle äidille sanoa vaan suoraan vai vihjaillen, että kiinnittäisi omaan tapaan ja tyyliin vähän huomiota?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äitini. Pikkusiskoni ns kasvatus jotain käsittämätöntä.

En kestä tuollaista yhtään.

Vierailija
2/4 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai ne ajattelee olevan muita parempia ja saa paremmuuden tunteen kun lapsi on altavastaaja. Leikkikentällä näkee usein kun vanhemmat kehoittaa lapsia menemään kiipeilytelineelle, mutta silti vieressä ohjaillaan ja varoitellaan ja ollaan sydän syrjällään. Antaakaa lapsien olla lapsia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai ne ajattelee olevan muita parempia ja saa paremmuuden tunteen kun lapsi on altavastaaja. Leikkikentällä näkee usein kun vanhemmat kehoittaa lapsia menemään kiipeilytelineelle, mutta silti vieressä ohjaillaan ja varoitellaan ja ollaan sydän syrjällään. Antaakaa lapsien olla lapsia!

Kyllä. Minun äitini hanakasti paheksumassa ja neuvomassa muita. Pikkusisko ei kestä pettymyksiä yhtään. Ja kaikki pelottaa ja aina voi luovuttaa ennen kuin edes yrittää. Lukiokin jäi kesken kun oli niin raskas. Kaikki mahdollinen on aina curlattu tasaiseksi.

1

Vierailija
4/4 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä äiti ylihuolehtivainen ja täs nyt pari esimerkkiä

- kotiin tulo aika 20.00 jos ei liity harrastuksiin.

- en saa mennä yöksi kellekkään ketä mun äiti ei tunne ja jos mun äiti ei oo soittanu sen kaverin vanhemmille et se olis siel vahtaamas meit

- no perus ei alkoholia tai tupakkaa yms

- kyttää mun puhelimest kaikki läpi viikottain + puhelimessa paikannin

- ei saa pitää huoneen ovea kiinni

- sit perus et urkkii ihan kaiken musta et ihan et mistä keskustelen mun kavereiden kans ja jos en kerro nii sit kauhee ongelma ja rangaistuksii

- rangaistukset aina puhelin kieltoina

- kun haukun mun pikkuveljee tyhmäks ( vuoden nuorempi) nii saan 2 viikkoo puhelin kieltoo tönimisestä tai semmosest leikki tappelust puhumattakaan.

- puhelinta ei saa pitää yöllä omas huonees ja muute vituttaa joka saatanan aamu mennä parikyt metrii heti ku on hernny siihe herätykseen juoste ottaa se pois ku ei saa herättää kokotaloa eli mun äitiä.

- sit tää iha ihme juttu et alkometri testit suuhu heti ku tulee kotii jos on ollu illalla kavereiden kanssa.

- sit se kyttää iha helvetin mulkkaavasti ja on vaa iha randomisti silleen et ooks aineis vaik en oo ollu ees ulkoo sinä päivänä tai käyttäytyny erikoisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yhdeksän