Te, jotka valitatte työpaikan "selkäänpuukottajista"
Mietittekö yhtään, mikä voisi olla se syy, että teille ei voi sanoa kasvotusten asioista? Kyllä se vaan esimiehelle kuuluu siinä kohdin, kun touhuatte jotain ihan tolkutonta töissä. Te olette vähän niinkuin pelottavia - siksi teille ei voi sanoa mitään kriittistä kasvotusten, edes hienovaraisesti. Ette osaa ottaa sitä vastaan.
Ja "selkäönpuukotus" on aika vahvasti sanottu. Miksi teidän kupruja pitäisi salailla?
Tuli vain mieleen, kun luin tuota ketjua, jossa listataan asioita joita tahtoisi työkaverille sanoa.
Kommentit (3)
Mullakin on työkaveri, joka ei tahdo kuulla mitään kritiikkiä edes nätisti muotoiltuna. Jos erehdyn ehdottamaan, että tekisimme toisin kuin hän on suunnitellut, saan kuulla kuinka hän on "aina tehnyt näin". Sekö oikeuttaa tekemään tyhmiä asioita, kun niin on aina tähänkin asti tehty? Ja kun menin sanomaan pomolle, että olen voimaton tämän tyypin kanssa, niin työkaveri haukkui selkäänpuukottajaksi.
Outo asenne. Mulle se pomokin on osa tiimiä.
Minulla on lähtökohtana oletus, että tiimissä asiat kuuluu pitää salassa. En pidä niitä arvossa, jotka kielivät esimiehelle tekemisistäni. Ei, esimies ei kuulu tiimiin... kyllä se selkään puukotusta on kertoa esimiehelle yhtään toisen tekemisistä.
Mullakin on työkaveri, joka ei tahdo kuulla mitään kohteliaankaan kriittistä. Jos erehdyn ehdottamaan, että tekisimme toisin kuin hän on suunnitellut, saan kuulla kuinka hän on "aina tehnyt näin". Sekö oikeuttaa tekemään tyhmiä asioita, kun niin on aina tähänkin asti tehty? Ja kun menin sanomaan pomolle, että olen voimaton tämän tyypin kanssa, niin työkaveri haukkui selkäänpuukottajaksi.
Outo asenne. Mulle se pomokin on osa tiimiä.