Miksi olemme täällä?
Olen pitkään miettinyt tarkoituksemme syytä täällä maailmassa. Alunperin kaikki oli yksinkertaista ja selkeää: “Lisääntykää ja täyttäkää tämä maa.” Onko se nyt sitten jo täynnä ja tarkoituksenmukaisesti? Ei. Ihminen alkoi keulimaan ja ylikansoitti itsekkäästi kaiken ja soditaan elintilasta sekä kilpaillaan paremmuudesta. Jos Jumala loi ihmisen, niin miksi Hän teki meistä tällaisia? Vai oliko ahneus alunperin tarkoitus olla hengissäselviytymisen metodi joka riistäytyi käsistä? Todennäköisesti Jumalalla on joku pointti: Pitäisikö ihmisten opetella rakastamaan toisiaan enemmän kuin itseään? Pelastus?
Kommentit (14)
Me ollaan täällä jonkun sairaan toisen älykkäämmän sivilisaation kokeilun tuloksena. Ne viljelee meitä kuin me perunoita. Jonain päivänä ne tulevat keräämään satonsa. Tahalleen ripottelevat viljelmänsä kauaksi toisistaan ette päästäis liittoutumaan niitä vastaan.
Kiva istua tällä pallolla vankina odottamassa, että ne tulee.
No meidäthän luotiin hyvin samankaltaiseksi kuin muutkin apinat. Näätkö miten paljon ne stressaavat elämän tarkoitusta? Eli voisi sanoa että olemme oikeutetusti ansainneet osamme kun lähdimme keulimaan muiden lajien kustannuksella. Nyt on sitten varmaan hienoa kun ollaan tosi ”älykkäitä” ja lopulta niin merkityksettömiä.
Seksi ja jälkeläiset? Oletko eläin? Taidat olla. :) Tämä maailma on täynnä siittämiäsi nuoria naikkosia, jotka synnyttää sun jälkeläisiä, jotka sotii tulevaisuudessa Sipilän kaltaisten mulkkujen päätösten takia oikeuksistaan ja lopulta pakotettuna oman maansa elintilasta toisia maita kohtaan.
Kommentti nelonen oli tarkoitettu kommentti ykköselle.
Muista en tiedä mutta itse olen syntynyt tänne täysin turhaan ja köyhäksi. Miksi en vain kuole.
Jumala luo ihmisen omaksi kuvakseen, sitten Aatami ja Eeva teki syntiä ja Jumala rankaisee siitä yhä.
Tosin kaikki pahuus yms maailmassa johtuu saatanasta ja demoneista.
Olemme viihdettä. Maapallo on esiintymisalusta. En tiedä ketkä meitä katselee, mutta heidän makunsa on huono.
Jumala = alienit jotka kävivät täällä avaruusaluksillaan.
Laittoivat ihmiset louhimaan kultaa itselleen.
Ei meidän täällä ololla ole mitään erikoisempaa tarkoitusta. Olemme hyvin syrjäisen galaksin syrjäisen aurinkokunnan planeetalla, ja satumme olemaan noin 3 miljardin vuoden evoluution tulos. Siksi meidän pitää itse löytää tarkoitus itsellemme, eläinlajina meillä ei ole mitään tarkoitusta kuin olla osa ravintoketjuja. Ja lajina olemme hyvin epäonnistunet, koska toimemme on jo tuhonnut lukuisia muita lajeja ja vaarantaneet lähes jokaisen ruokaketjun. Toimitanmme tulee ajamaan meidät jossain vaiheessa sukupuuttoon, kuten miljoonat muut lajit ennen meitä ja kaikki elä päättyy täällä noin 3 miljardin vuoden päästä. Mutta eletään sitä ennen nämä lyhyet hetkemme auringon alla mahdollisimman hyvin.
M56
Olemme energiavarastoja, tietynlaisia paristoja.
Aloituksesta kun jättää valheet pois niin jäljelle jää vain tuo keuliminen.
Se mitä kuoleman jälkeen tapahtuu on suuri mysteeri vaihtoehdot on ateisti ei saa koskaan tietää ja mulle se on todennäköisesti suuri pettymys. Tarkotan siis että mieti mitä hindulainen ajattelee tavatessaan kristinuskon Jumalan tai kristitty tapaa jonkun budhan.
Ja syy miksi olemme täällä jaa tarviiko sitä syytä edes olla.
Miksi me ihmiset teemme asioita miksi teemme elokuvia . Viihteeksi ja teemme monia asioita viihteenä kuten jalkapallo yms
Ei siihen mitään mysteeriä tarvita.
Ois vaan aika sääli jos maailma ois vaan suuri vahinko ja kaikki tämä ois vaan syntynyt vanhingossa ilman Jumalaa tai mitään ja mikähän edes mahtaa olla todennäköisyys että mitään elämää syntyisi tuosta noin vaan tavallaan tyhjästä, vaikka ei mitään ole syntynyt tyhjästä vaan kaikki on aina ollut olemassa. Myös hiili aines meissä ihmisissä on vanhempia kuin maapallo itsessään.
Joka tapauksessa surullisempaa olisi se, että meillä olisi joku tarkoitus ja kaikki on ennalta määrättyä sittenhän meidän omilla tekemisellä ei ole mitään väliä ja se joku on selkeästi sadisti johon en siis usko.
Uskon kyllä jumalaan tai siis olen agnostikko mutta meillä on vapaa tahto siihen asti kunnes mennään Jumalan luokse ja meidän oikea elämä alkaa. Tämä elämä täällä siis on kuin lahja ja seikkailu ja lopussa kaikki selviää. Tai sitten ei ja se on vaan filmi poikki .
Eli jopa tapauksessa masentavaa mutta emme saa koskaan tietää ainakaan siinä tapauksessa jos kuoleman jälkeen oikeasti koko tietoisuus loppuu täysin.
Me olemme täällä, jotta pystymme kokemaan asioita. Elämällä ei liene sen suurempaa tarkoitusta, kuin oppia nauttimaan elämisestä ja ajan kulumisesta. Ainutkertainen kokemus se on joka kerralla joka tapauksessa. Ei ole kahta samanlaista.
Paikka, josta tulemme on puhdasta energiaa ja tietoisuutta. Olen vieraillut siellä syvämeditaatiossa. Kenties tuo olemisen muoto on se, jota kuvaillaan nirvanaksi. Siellä on vain rauhaa ja tietoisuutta. Kaikki on koettu, kaikki on tiedossa. Ei ole epävarmuutta, turvattomuutta, mitään kysymyksiä mistään, ei haluja, ei tunteita. On vain ääretöntä rauhaa, puhdasta olemista ja puhdasta tietoisuutta, olet osa kaikkea tietoa maailmankaikkeudessa, olet tavallaan kaikki mikä on ikinä ollut olemassa tai tulee olemaan tulevaisuudessa. Jokainen ihminen, kasvi, eläin, mikä tahansa asia, joska kaikki koostuu energiasta. Ei sitä tunnetta voin sanoin kuvailla. Ihmismielelle melko käsittämätön kokemus.
Tuossa olemisen muodossa ei kuitenkaan voi kokea mitään, koska olet osa koko universumin tietoisuutta. Kaikki on koettu, nähty ja tiedossa. Siksi meidän pitää tulla tänne, jotta voimme saada kokemuksia, jotka sitten liittyvät taas tuohon äärettömään universaaliin tietouteen. Sinne palaamme lopulta takaisin, kunnes on taas aika kokea jotakin. Vain ihmiskehossa voi tuntea euforiaa, surua, raivoa, koko elämän kirjon. Ihmismuodossa kaipaamme takaisin olemisen alkulähteelle, siellä alamme kai sitten jossain vaiheessa ikuista olemista kaivata kokemuksia. Ikuinen paradoksi.
Sitä minä pidän elämän tarkoituksena. Opettelen nauttimaan jokaisesta kokemuksesta tai ainakin arvostamaan niitä ja hyväksymään ne osana kokemusta. Toisessa olomuodossani en voi kokea tätä ihmiselämän ihanuutta ja kamaluutta, joten koitan arvostaa jokaista hetkeä, niitä huonojakin.
Minä olen täällä vain pannakseni nuoria parikymppisiä naisia. Elämäntehtäväni on siittää mahdollisimman monta nuorta naikkosta.
M45