Kysymys lennon peruuntumisesta ja lentoyhtiön vastuusta
Lentoyhtiö siis kertoi, että tulevan lentoni toista osuutta ei lennetäkään.
Pyysin uudelleenreititystä tälle osuudelle, mutta ei kuulemma käy.
Päädyin ostamaan jatkolennon toiselta yhtiöltä. Alkuperäinen lentovaraukseni jäi voimaan ensimmäisen lennon osalta ja yhtiö palautti toisen "legin" hinnan.
Olenko oikeutettu saamaan korvauksen itse hankkimastani jatkoyhteydestä?
Alkuperäisellä yhtiöllä ei siis ollut tarjota korvaavaa lentoa.
Lentoon on kumminkin kuukausi aikaa, niin en ole oikeutettu EU-vakiokorvaukseen.
Kommentit (4)
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa kokeilla Airhelpiä. Itse sain sen avulla aika hyvät korvaukset. Olin menossa Hki-Tukholma ja siitä edelleen Zurich. Missasin lennon Zurichiin koska lento Helsingistä lähti myöhässä sumun vuoksi.
Juu, mutta tuo on ihan eri asia.
Nyt kyse tulevasta lennosta, jonka peruuntuminen ilmoitettiin "ajoissa".
-ap
Vierailija kirjoitti:
Lentoon on kumminkin kuukausi aikaa, niin en ole oikeutettu EU-vakiokorvaukseen.
Vastasit itse. Lentoyhtiöllä ei ole korvausvelvollisuutta.
Sinulla olisi sensijaan ollut oikeus perua lennon ensimmäinen osa.
Kannattaa kokeilla Airhelpiä. Itse sain sen avulla aika hyvät korvaukset. Olin menossa Hki-Tukholma ja siitä edelleen Zurich. Missasin lennon Zurichiin koska lento Helsingistä lähti myöhässä sumun vuoksi.