Pettäminen kaduttaa ihan hirveesti!! OV
10v nuorena aloitettua parisuhdetta takana, joista 9v10kk uskollisena. Rakastan miestäni vaikkei seksi enää ole kovin leiskuvaa. Puolisen vuotta sitten suutelin ja harrastin kunnon pettingiä vieraan miehen kanssa ja toisen kerran viikko sitten. Eka kerta ei tuntunut pahalta, ihmettelin oikein miksen tunne katumusta. Tämä toinen kerta taas tuntuu. Mulla on hirveen paha mieli. Kaduttaa ja surettaa.
Kenellekään en voi kertoa, kyseessä oli tuttu mies. Omalle miehelleni en ikinä kerro, en usko " tunnustamisen voimaan" . Kertoja saa paremman fiiliksen lopulta, kerrotulle se on kamalaa. Kerroin siis teille.
Kommentit (6)
Olet aikamoisessa vaarassa liustaa pettämisen tielle ja tuhoamaan avioliittosi.
näiden pettämisviestien epätasa-arvoista kohtelua: nainen saa pettämiselle lähes poikkeuksetta ymmärrystä ja lohdutusta tyyliin " voi ressukkaa, kun sulla on varmaan niin kauheet morkkikset" . Samat ymmärtäjät ja lohduttelijat ovat valmiita tuomitsemaan pettäjämiehet ikuiseen kadotukseen tai ainakin kastraoitaviksi. Miksi näin?
Pettäminen sinänsä on mielestäni moniulotteinen asia, eikä sitä voi kummankaan sukupuolen osalta tuomita kategorisesti.
Vierailija:
Samat ymmärtäjät ja lohduttelijat ovat valmiita tuomitsemaan pettäjämiehet ikuiseen kadotukseen tai ainakin kastraoitaviksi. Miksi näin?
En ole valmis tuomitsemaan pettäjämiehiä yhtään mihinkään. Olen itse ollut kymmenen vuoden avioliitossa pettämättä miestäni eikä hän pettänyt minua. Mutta keskustelimme kyllä siitä, millaiselta tuntuisi jos toinen kävisi vieraissa tai jos muodostaisimme sopimuksen, että silloin kun on esim. reissussa, voisi harrastaa seksiä, kun se ei ole toiselta pois.
Sittemmin kyllä erosimme, mutta se johtui muista syistä. Nyt sinkkuna ja seurustellen olen tullut siihen ajatukseen, että seksi on satunnaissuhteissa sellaista räpellystä ilman tunnetta, ettei sellaisesta oikein jaksaisi olla edes mustasukkainen. Ymmärrän siis pettämiseen langennutta, oli mies tai nainen ja sen morkkiksen mikä siihen liittyy. Ymmärrän myös, ettei tapahtuneen tarvitse tuhota rakkaussuhdetta, vaan sen voi vaikkapa vaan unohtaa ja jatkaa eteenpäin.
Ole miehellesi erityisen hyvä, ja hae sitä kautta hyvitystä omalletunnollesi.
Jos tunnet, että haluat vielä puhua asiasta jonkun kanssa, niin soita vaikka Väestöliiton parisuhdepuhelimeen. Siellä voit puhua nimettömänä psykologin kanssa.
Jos annat itsellesi anteeksi, jaksat paremmin olla hyvä miehellesi ja hän hyötyy siitä enemmän.
Unohda siis. Virheitä sattuu kaikille, eikä tuo nyt mitenkään ollut pois mieheltäsi.
Ja onnea avioliitollesi :-)