Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hekan asunnot Välimerenkatu 3

Vierailija
31.10.2018 |

Onko joku aikeissa hakea näitä? Paljon on uutisoitu homeesta rakennusvaiheessa. Nyt kun katselin asuntoja niin tosi outoja pohjaratkaisuja näissä ja hirveän kalliit vuokrat vai mitä ootte mieltä? Esim. kolmiossa ruokailutila eteisessä?!?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halpojahan noi vuokrat on, vertaa muihin uudiskohteisiin Jätkäsaaressa äläkä 70-luvun neukkukuutioihin jossain Kontulassa. Kyllä Helsingin kaupungin vuokra-asunnon saaminen Jätkäsaaresta on melkein kuin lotossa voittaisi. 

Tuota taloa on rakennettu ikuisuuden ja korjattu vielä pidempään. Uskon että sieltä on saatu homeet pois, mutta jos on taustalla jo homealtistuminen ja sairastuminen niin sellaiselle yliherkälle en ehkä suosittelisi. Mutta sijainti on mitä parhain, kolme raitiovaunulinjaa tulee melkein kotiovelle ja tässä vieressä on myös kaksi lähikauppaa, K-market ja 24h-Alepa. Asun itse tässä kadun toisella puolella joten tuota rakennustyömaata on tullut seurattua. Ja tuon tontin naapurissa rakennustyöt ovat vasta alkamassa, siihen tulee Supercellin pääkonttori ja jotain muuta.

Vierailija
2/31 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hain Hekan valmistuvaan puukerrostaloon.Onko muita ketkä hakeneet ja saaneet asuntotarjouksen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan haettu asunnon vaihtoa kaksioon. Eipä ole vielä mitään kuulunut. Toivon mukaan tärppäisi. Mutta tuskin.?

Vierailija
4/31 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko hakea kun asuntoja ei ole. Haettiin neliötä, ei ole kuulunut mitään. Olemme ns kiireellisessä luokassa ja silti sanottiin että asunnon saaminen kaupungilta on käytännössä mahdotonta. Keille näitä sitten vuokrataan?

Vierailija
5/31 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halpojahan noi vuokrat on, vertaa muihin uudiskohteisiin Jätkäsaaressa äläkä 70-luvun neukkukuutioihin jossain Kontulassa. Kyllä Helsingin kaupungin vuokra-asunnon saaminen Jätkäsaaresta on melkein kuin lotossa voittaisi. 

Aika erikoinen lotto. Sijainti ihan ok, mutta hekalaisia naapureita? Ei kiitos. Itse asiassa en viitsinyt hakea Jätkäsaaresta minkäänlaista asuntoa, koska hekan taloja tupsahtelee joka puolelle saarta

Vierailija
6/31 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko hakea kun asuntoja ei ole. Haettiin neliötä, ei ole kuulunut mitään. Olemme ns kiireellisessä luokassa ja silti sanottiin että asunnon saaminen kaupungilta on käytännössä mahdotonta. Keille näitä sitten vuokrataan?

Kysymykseesi vastaaminen johtaa ketjun poistumiseen.

Vierailija
7/31 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvaa!

Vierailija
8/31 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen myös kiireellinen luokassa ja olen useisiin uudiskohteisiin hakenut.Soitin tällä viikolla Hekaan ja kuulema asuntotarjouksia ei ole vielä alettu lähettämään.

Vierailija
9/31 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan erittäin kiireellisinä, en liikuntavamman vuoksi pääse nykyisestä asunnosta ulos. Kohta vuosi on jonoteltu ja haettu, lisätty lääkärintodistuksia ym. muttei vaan tärppää. Välimerenkadullekin siis haettiin vaikka vuokra on meille korkea.

Vierailija
10/31 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiveikas kirjoitti:

Minä olen myös kiireellinen luokassa ja olen useisiin uudiskohteisiin hakenut.Soitin tällä viikolla Hekaan ja kuulema asuntotarjouksia ei ole vielä alettu lähettämään.

Tuttavapariskunta sai jo jonkin aikaa sitten tarjouksen kolmiosta. Olisiko sitten niin, ettei yksilöiden ja kaksioiden jako ole vielä alkanut..? Haitko sinä siis yksin?

Hain itse tähänkin uudiskohteeseen. Olen kiireellinen. Tuskin saan tälläkään kertaa asuntoa.

Vierailija
11/31 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain Välimerenkatu 3 kohteeseen pienempiin kaksioihin yksin🤗Olen kiireellisessä luokassa ja uusi hakija🤗Keskusteluja seuranneena, niin neliöistä ja kolmioista on asuntotarjouksia lähetetty🤗Pidetään peukut pystyssä👍👍👍👍

Vierailija
12/31 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen hakuehto oli että joka on asunut stadissa tietyn ajan. Nyt ei ole vaan esim kaiket kansat hakee ja saa asunnot heti.

Vierailija
13/31 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välimerenkatu 3 puukerrostaloon haettu🤗Onko kukaan saanut kaksioista asuntotarjousta?Oletteko uusia hakijoita tai vaihtajia. Onnea kaikille asuntotarjouksen saaneille ja muille hakijoille peukut pystyyn👍👍👍

Vierailija
14/31 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teitä huoleta kosteusongelmariski puutalossa? Ihan näissä perusbunkkereissakin on rakennuvikoja ja sitä myöten tulevia kosteusongelmia, niin pistää miettimään tilanne puutalojen kohdalla. Eikö se Jätkäsaarenkin kuuluisa puutalo ollut lopulta homepesä?

En halua maalata piruja seinille, mutta ei kannata maksaa itseään kipeäksi ja kaupanpäällisiksi tulla kirjaimellisesti kipeäksi.

Vierailija
15/31 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö teitä huoleta kosteusongelmariski puutalossa? Ihan näissä perusbunkkereissakin on rakennuvikoja ja sitä myöten tulevia kosteusongelmia, niin pistää miettimään tilanne puutalojen kohdalla. Eikö se Jätkäsaarenkin kuuluisa puutalo ollut lopulta homepesä?

En halua maalata piruja seinille, mutta ei kannata maksaa itseään kipeäksi ja kaupanpäällisiksi tulla kirjaimellisesti kipeäksi.

Olet aivan oikessa, kun itse olen homeelle altistunut😣

Vierailija
16/31 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen hakuehto oli että joka on asunut stadissa tietyn ajan. Nyt ei ole vaan esim kaiket kansat hakee ja saa asunnot heti.

Olen myös kiireellisesssä luokassa ja että mahdotonta saada asuntoa.Naapuri sai 10v hakemisen jälkeen asuntotarjouksen seniorikohteesta.Hän on myös kiireellinen luokassa.Kaikesta huolimatta pidetään peukut pystyssä👍👍

Vierailija
17/31 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen myös kiireellisesssä luokassa ja että mahdotonta saada asuntoa.Naapuri sai 10v hakemisen jälkeen asuntotarjouksen seniorikohteesta.Hän on myös kiireellinen luokassa.Kaikesta huolimatta pidetään peukut pystyssä👍👍

Vierailija
18/31 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain läpinäkyvyyttä kaipaisi näiden asuntojen jakoon, varmaan ihan turhaan ihmettelee jokosysteemiä. Stadin asunnot voisi antaa paremman kuvauksen jaosta kuin tarveharkinnan perusteella kun kerran jonotustakaan ei ole. Itse en vaan ymmärrä mitenkään miten se eniten tarvitseva valitaan jos yhteen asuntoon on tuhansia halukkaita. 

Tietääkö joku miten valinta tarkemmin menee?

En siis epäile väärinkäytöksiä vaan tuntuu oudolta kun ei valintaperusteita ja -systeemia avata kunnolla.

Vierailija
19/31 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntojahan ei jaeta edes pelkästään kiireellisyysluokan perusteella, vaan lisäksi talojen asukasrakenne halutaan pitää monipuolisena. Ei siis valita pelkästään niitä kaikkein huono-osaisimpia, jotta vältetään slummiutuminen.

Olen kuullut, että Stadin asuntoja jakavien työ on todella kiireistä. Tuskin siinä on aikaa selailla ja vertailla eri hakemuksia läpi. Otetaan vaan joku ja tarjotaan kämppää.

Jotkut erittäin kiireelliset odottavat vuosikausia tai asuntoa ei tarjota ikinä. Toiset taas saattavat saada asunnon, vaikka ei olisi mikään hätätilanne.

Vanhempien luona asuvat täysi-ikäiset ovat muuten erittäin kiireellisiä. En täysin ymmärrä tätä. Mielestäni jollain 18-20 -vuotiaalla ei ole mitään aivan välttämätöntä tarvetta saada omaa asuntoa, kaupungilta... Jos on opiskelija, voi hakea opiskelijakämppää. Enemmän asunnon tarpeessa on joku eron jälkeen tyhjän päälle jäänyt keski-ikäinen, joka joutuu majailemaan kavereiden nurkissa.

Vierailija
20/31 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitäs luulet?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi