Miten päästä eroon ahdistavista painajaisunista?
Elämäni on mukavaa, minulla on kaikki mitä tarvitsen.
Silti näen painajaisia 2-3 kertaa viikossa.
Asioista, ihmisistä, tilanteista jotka eivät mitenkään edes liity minuun. Ihan kuin olisi leffakaapelikanava päässä. En katso mitään rankkoja tv-sarjoja tai leffoja, lähinnä komedioita tai vastaavaa kevyttä viihdettä.
Elämäni olisi siis melko täydellistä jos en näkisi noita painajaisia, koska sen jälkeen olen niin ahdistunut etten pysty enää nukkua kunnolla.
Millä eroon painajaisista? Lääkkeillä??
Kommentit (16)
Vierailija kirjoitti:
Itellä on sillleeen että etuuuleuka on liiika takana ja henki eii kulje normaaalisti. Ja varsiinkin kun tupakoi.
Siiis yläleuuka.
Analysoimalla ne voisit ainakin vähentää ahdistustasi, jos ymmärtäisit mistä ne johtuvat tai mitä ne kertovat sinulle.
Selkouniakin voi kai opetella näkemään. Itse pystyn joskus vaikuttamaan ahdistaviin uniin, jos en muuten niin päättämällä unessa, että nyt herään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itellä on sillleeen että etuuuleuka on liiika takana ja henki eii kulje normaaalisti. Ja varsiinkin kun tupakoi.
Siiis yläleuuka.
Eikö nimenomaan alaleuka? Painaa kurkkua ja ahdistaa. Tähän varmaan auttaa, jos yrittää olla nukkumatta selällään
Yleensä esim. stressi voi purkautua painajaisina. Jos näet niitä toistuvasti niin voisi ajatella että jostain ne kumpuavat: jos eivät leffoista tai peleistä, niin sitten ihan sun omasta alitajunnastasi. Ehkä voisit käydä juttelemassa jollekin ihan vain mikäli elämäntilanteesi onkin aina rankka vaikket sitä juuri nyt huomaakaan?
Minä näen joka yö, usein painajaisia, tai muuten ihan ihme unia...mutta mulla ne johtuu Ketipinorista.
Vierailija kirjoitti:
Minä näen joka yö, usein painajaisia, tai muuten ihan ihme unia...mutta mulla ne johtuu Ketipinorista.
Minulla melatoniini aiheutti painajaisia, sekä hikoilua. Varmaan monetkin lääkkeet aiheuttaa painajaisia tai outoja unia, muistaakseni myös ssri:t
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vaan ja myös Melatoniini voi aiheuttaa painajaisunia, varsinkin pitkävaikutteinen.
Vierailija kirjoitti:
Sepä se - mutta ilman Ketistä ei sitten tulisi uni ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siiis yläleuuka.
Onn. Nytt vasta hokksasin sen kunn iskällä sama vaiiva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siiis yläleuuka.
Eikö nimenomaan alaleuka? Painaa kurkkua ja ahdistaa. Tähän varmaan auttaa, jos yrittää olla nukkumatta selällään
En ittseaasiassa tiedä kumpi se on. Kakonuut oleen lapseesta saaakka.
Minulla oli beetasalpaajat migreenin estolääkkeenä mutta jätin ne pois koska huomasin että ne aiheutti levottomia painajaisunia ja nukuin siksi huonosti.
Tuttava oli kuullut lääkäriltä että se on ihan yleistä että ne aiheuttaa painajaisia ja huonoa unta.
Vierailija kirjoitti:
Minulle ei annettu enää benzoja, mutta nuo annettiin kun sanottiin että ne ovat vaarattomampia! Ei todellakaan. Korvat soi, raajoja pisteli, minua huimasi ja kaaduin jopa, näin raakoja painajaisia. Lääkäri käski lopettaa ja annettiin benzot takaisin. Kärsin ahdistuneisuushäiriöstä tuohon aikaan, oli burnoutin seurausta,
Tuosta Ketipinor-lääkekokeilusta jäi toiseen korvaan jokin tinnitus, sirittävä ääni, joka ilmenee silloin tällöin.
Taidan olla vähemmistössä kun minua ketipinor auttoi painajaisiin. Mutta siinä oli taustalla psykoottista masennusta.
Ikinä en silti kenelläkään suosittelisi. Korkeintaan viimeisenä keinona jos alkaa olla todella epätoivoinen.
Onko aplla stressia tai painetta elämässä? Jos lähtisit purkamaan omaa elämäntulannetta niin löytyiskö sieltä jotain?
Alitajunnassasi velloo jokin käsittelemätön tapahtuma tai asia. Ovatko kaikki ihmissuhteesi kunnossa?
Mulle tuli mieleen että jos elämä on liian täydellistä, niin voiko alkaa nähdä painajaisia siitä että menettäisi kaiken?