Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin perustuu oletus, että arvovaltaiset ihmiset saavat poikia ja "hempukat" tyttöjä?

Vierailija
30.10.2018 |

Kun presidentin vaimo oli raskaana, niin joka paikassa veikkailtiin Salen saavan ihan varmasti pojan. Kun kotipaikkakuntani kansanedustajan vaimo odotti toista lastaan, niin kaikki olivat varmoja "kyllä heille toinen poika varmasti tulee".
Urheilutähdille, kuninkaallisille jne toivotaan poikaa.
Sitten kun joku salkkaritähti, BB-stara, strippari jne on raskaana, niin oletetaan saavan tytön.

Mun sukulaismies vaimoineen odottavat kolmatta lastaan. Ovat koulutettuja, rikkaita, "hienoja" ja koko suku on sitä mieltä, että voi kyllä sinne varmaan kolmas poika syntyy ja ylpeä hymy päälle.

Mulle parturikampaajalle ja taksikuskimiehelle sitten tuli näitä "tyttö se taitaa olla" (kuten olikin) kommentteja.

Vanhoilta ihmisiltä mä ymmärrän vielä tuon alkukantaisen ajattelutavan. Ihan kun lapsen sukupuoli olisi mikään meriitti. Sitä tulee mitä annetaan.

Vttu kun ärsyttää suunnattomasti.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus mietin samaa. Typerää olettamista.

Vierailija
2/15 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista. En ole kuullut moista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun appiukko haukku mua hempukaksi.

Tuli ihan vaan mieleen.

Ja ihan vaan sen takia ku anoppi oli mennyt kotiinsa marttyyri kohtaus päällä ja vähän sepitellyt väritettynä.

(Pyysin kohteliaasti anoppia poistumaan kun tämä rynni asuntooni ja alkoi haukkumaan minua).

Vierailija
4/15 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan huomannut tuollaista. Aloittaja taitaa puhua omista harhoistaan?

Vierailija
5/15 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole kuullut. Päinvastoin. Kun Jenni oli raskaana, kansa veikkasi gallupeissa tyttöä ja arveli että pettyvät poikaan.

Charles oli avoimesti pettynyt, kun prinssit olivat poikia. Hän toivoi elämäkerran mukaan kummastakin tyttöä.

Mä luulen että tälläisia aloituksia laativat pelkkien poikien äidit/isät. Ne jotka haluavat todistella että näin on ja ohjata muitakin ajattelemaan sillä tavalla. 

Vierailija
6/15 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on oletus oletettavasti itse keksitty.

Vierailija
7/15 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaarle Kustaalla ja tsaari Nikolailla oli enemmän tyttöjä kuin poikia.

Vierailija
8/15 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minun tuttavapiirissäni. 

En kuulu hempukkasukuun.

Vierailija
9/15 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuoli määräytyy hedelmöittymishetkellä miehen siittiön kromosomien perusteella.

Nainen ei vaikuta siihen mitenkään.

Vierailija
10/15 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyky-ymmärryksen mukaan sukupuoli määräytyy sperman perusteella. Jos isällä on korkeat testosteronipitoisuudet, niin tuloksena on todennäköisesti poikalapsi. Tosin ero todennäköisyydessä on kovin pieni ja siihen vaikuttaa myös äidin testopitoisuudet.

Aika monesti vanha kansa tietää intuitiolta sellaisia asioita minkä tiede sitten myöhemmin pystyy todistamaan:). Tosin usein on myös toisin päin, eli että vanha kansa on täysin pihalla.

Vierailija
11/15 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kyllä täysin tuulesta temmattu aloitus. Ja todennäköisti ennemminkin ulimiehen tekemä, vaikka yrittääkin esittää kyseisestä itse kehittelemästään "ilmiöstä" ärsyyntynyttä naista.

Aloituksen pohjimmainen tarkoitus lienee todistella muka faktana, että miehet ovat vauvasta asti vakavammin otettavia ja tärkeämpiä kuin naiset.

Vierailija
12/15 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on kyllä täysin tuulesta temmattu aloitus. Ja todennäköisti ennemminkin ulimiehen tekemä, vaikka yrittääkin esittää kyseisestä itse kehittelemästään "ilmiöstä" ärsyyntynyttä naista.

Aloituksen pohjimmainen tarkoitus lienee todistella muka faktana, että miehet ovat vauvasta asti vakavammin otettavia ja tärkeämpiä kuin naiset.

Ja sinä seuraat jatkumoa toisesta näkökulmasta ja vielä keksien aloittajan motiivit. Et ole yhtään parempi!

*eri

Vierailija
13/15 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan jostain lukeneeni tutkimuksesta, jossa ilmeni kiivasluontoisten naisten suosivan poikasiittiöitä. Kiivasluonteinen ei tainnut olla tutkimuksessa käytetty sana, mutta siinä tarkoitettiin niitä naisia, jotka ovat urasuuntautuneita, ajattelevat enemmän järjellä kuin tunteella, pitävät kovaa kuria kotonaan (niin lapsille kuin miehille) ja ovat vaativissa, yleensä johtotason, työtehtävissä.

Tuo taas tarkoittaisi sitä, että ne tunteelliset hempukat puolestaan suosisivat tyttösiittiöitä. Eli elinolosuhteet ja munasolujen pinta olisi otollisempi X-siittiöille.

Eli tuolloin AP:n väitteessä olisi jotain totuutta.

Vierailija
14/15 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Presidentillä ja futistähdillä olisi varmasti varaa vaikuttaa lapsensa sukupuoleen, mikäli niin haluaisivat.

Kuka tervejärkinen aikuinen on kiinnostunut toisten lapsen sukupuolests??? Siis ketä helkuttia voi kiinnostaa saako presidentti, Ronaldo vai naapurin Riitta tytön vai pojan.

Vierailija
15/15 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaat saavat keskimäärin enemmän poikia. En osannut linkittää tutkimista tähän. Eli ap voi olla oikeassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän