Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotiäidit!

Vierailija
30.10.2018 |

Mitä teette just nyt? Mitä on suunnitelmissa loppupäiväksi?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istun kolmatta tuntia sohvalla kaksi viikkoa vanhan vauvan kanssa. Välillä vauva nukkuu, enimmäkseen on tississä kiinni.

Tuskin on tämän suurempia suunnitelmia loppupäiväksi. Mies tulee pian kotiin töistä, sitä odottelen :)

Vierailija
2/25 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oonkohan enää kotiäiti kun poika on jo amiksessa ja itse oon työtön....

Palstalla nyt, hetken päästä jatkan kirjoittamista pöytälaatikkoon, vielä kun sais julkaistavaakin matskua joskus aikaan... Myöhemmin laitan ruuan, lämmitän takan ja saunan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Istun kolmatta tuntia sohvalla kaksi viikkoa vanhan vauvan kanssa. Välillä vauva nukkuu, enimmäkseen on tississä kiinni.

Tuskin on tämän suurempia suunnitelmia loppupäiväksi. Mies tulee pian kotiin töistä, sitä odottelen :)

Onnea vauvasta! 

Vierailija
4/25 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain juuri vauvan nukkumaan pihalle. Istahdan hetken ja sitten kärryttelen vauvan kanssa hakemaan tytön eskarista. Vauva on viime aikoina vedellyt superpäikkäreitä joten vietetään eskarilaisen kanssa laatuaikaa kahdestaan varmaan sinne 15-16 asti. Mies tuo töistä tullessaan ruokaa joten ei tarvi sitä laittaa. Varmaan ollaan vaan ilta rauhassa kotona, vähän meinaa flunssaa pukata koko perheellä.

Vierailija
5/25 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi nukahti juuri päiväunille, nyt juon kahvia ja käyn ehkä itsekin nukkumaan. Päiväunten jälkeen syömme vähän välipalaa ja menemme koiran kanssa kävelylle ja ehkä puistoon. Sitten kotiin laittamaan päivällistä ja kun mies tulee kotiin, syömme yhdessä. Ruuan jälkeen vien esikoisen uimakouluun ja uin ehkä itsekin. sitten iltapallalle ja nukkumaan :) 

Vierailija
6/25 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva on vielä yöunilla, ei oo aikaisemmin nukkunut näin pitkään! Iltapäivällä vaunulenkkitreffit mun ystävän ja vauvansa kanssa. Illalla, kun mies tulee kotiin, lähdetään katsomaan meidän (ehkä) tulevaa tonttia. Kaupassakin pitäisi käydä, kotona alkaa olemaan enää jämiä.

Vierailija
7/25 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makoilen sängyllä puhelimen kanssa ja odottelen että kahdeksan päivää vanha vauva ehkä heräisi hetkeksi. Eilen näihin aikoihin jaksoi olla hereillä vähän pidempään, oli mukavaa.

Paikat ovat niin kipeinä synnytyksen jälkeen että taitaa melkein koko päivä mennä sängyssä makoilen, ei oikein kärsi istua. Eilen kävin vähän lähikortteleissa käveleskelemässä, tänään varmaan sama vaikka onkin tuskaista puuhaa.

Odotan kovasti miestä kotiin, hän on tänään viimeistä päivää töissä ennen yhdistettyä syys- isyys- ja joululomaa, menee töihin vasta joulun jälkeen seuraavan kerran.

Kaikki elämässä aika hyvin just nyt, kunhan vielä nämä kivut helpottaisi :)

Vierailija
8/25 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväunia koitetaan nukkua, vastahakoisesti tuo taapero asiaan suhtautuu...

Vierailija
9/25 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sohvalla makoilen. Loppupäivänä ruuanlaitto, kaupassakäynti, pyykkiä ja harrastukseen kuskaamista. Ulos ei tarkene. Väsyttää...

Vierailija
10/25 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kotiäiti/yrittäjä ja tiistaina on minun pieni vapaahetkeni kummastakin hommasta. Lapsi on avoimessa päiväkodissa 12.30-15.30 ja olen vähän päättänyt että tuona aikana en hoida työhommia.

Käväisin hakemassa Subin ja nyt pötköttelen sohvalla puhelimen kanssa, voisi ehkä pian ottaa pienet päiväunet, viime yö meni liian pitkälle työhommia tehden. Mies hakee lapsen ja minä teen neljäksi ruoan. Mies aikoi sitten mennä lapsen kanssa uimaan ja minä taidan tehdä työhommia siihen asti että alkaa lapsen iltapuuhat.

Vierailija
11/25 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvinainen hetki meneillään, keskimmäinen 2v on papan kanssa uimassa, esikoinen 4v meni juuri naapuriin serkkujen kanssa leikkimään ja kuopus 4kk on nukkumassa.

Olisi vaikka ja mitä tekemistä, mutta valitsin nyt sitten näköjään tämän puhelimella olemisen :D

Tunnin-tai parin sisään taitavat kaikki olla kotona & hereillä, pikkusiskoni aikoi tulla meille koulun jälkeen, hän varmaan viihdyttää lapsia ja minä teen meille spagettikastiketta. Sisko vie yleensä esikoisen ja keskimmäisen puistoon, joten jos kuopus on rauhassa, taidan vähän siivoilla ruoan jälkeen. Mies tulee tänään kotiin vasta 20-21 välillä, joten taidan laittaa itsekseni muksut unille niin saadaan sitten miehen kanssa laatuaikaa illalla.

Vierailija
12/25 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuumeessa joten tämä päivä on vietetty sohvalla Netflixiä katsellen 2-vuotiaan kanssa. Kunhan mies tulee kotiin tunnin päästä niin linnoittaudun makkariin loppuillaksi pöpöjeni kanssa. Isäni aikoi tulla hakemaan lapsen heille yökylään illalla että saan parannella huomisen itseäni.

Vierailija
13/25 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva nukkuu topattuna parvekkeella, sain just syötyä. Kohta se varmaan herää. Eläkkeellä oleva isäni on tulossa käymään.

Vierailija
14/25 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istuskelen tässä sohvalla, tytöt 4v & 2v raahasivat tuhatmiljoonaa Petsiään tuohon pöydälle, viihtyvät varmaan siinä sen aikaa sopuisasti että saan tehtyä ruoan. Illalla vanhempi lapsista käy satujumpassa, muuten ollaan kotona.

Vierailija
15/25 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen läksyjä!

Vierailija
16/25 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

10kk vanha poika on nukkunut parvekkeella jo kolme tuntia. Pari kertaa olen käynyt tarkistamassa että hengittää. Alan varmaan laittamaan kohta ruokaa, meille kanasalaattia ja lapsi syö eilisen jämiä ja napostelee salaatista mitä lystää.

Illalla mennään minun mummolaan.

Vierailija
17/25 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitan sääntöjä uusiksi. Meillä on lapsilla ja miehellä ollut eri sisäpalvelusohjesääntö ihan käytännön syistä. Lapset ovat olleet niin pieniä, että heiltä ei ole voinut vaatia samaa kuin aikuisilta.

Nyt tilanne on pikkuhiljaa muuttunut, kun tyttö on jo 12 ja poika 10 ja hekin voivat ottaa enemmän vastuuta tekemisistään. Tämän voi nyt alkaa jaotella luvuittain asiakohtien mukaan tyyliin ”pukeutuminen”, ”puhuttelumuodot”, ”aikataulut”, ”ruokailu”, ”kodinhoito” (asumme omakotitalossa), ”siivoustehtävät” jne...

Puolisolla on toki erilainen rooli perheessä kuin lapsilla, mutta olen ajatellut ratkaista sen ottamalla ohjesääntöön omaksi luvukseen ”miehen lisätehtävät”.

Tässä tätä pikkuhiljaa rakentelen ja maistelen huurteisa proseccoa. Pari päivää tämän parissa varmasti vierähtää.

Vierailija
18/25 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein kaikki pakolliset kotihommat on jo tehty paitsi ruokaa pitää vielä tehdä ja koneellinen pyykkiä pestä. Luen kirjaa, katson telkkaria ja surffaa täällä netissä. Omaa aikaa on vaikka muille jakaa koska nuorin lapsi asuu enää kotona ja hänkin on jo teini. Olen jo siis enemmänkin koti"rouva" kuin kotiäiti.

Vierailija
19/25 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä järjestys on perheen onni kirjoitti:

Kirjoitan sääntöjä uusiksi. Meillä on lapsilla ja miehellä ollut eri sisäpalvelusohjesääntö ihan käytännön syistä. Lapset ovat olleet niin pieniä, että heiltä ei ole voinut vaatia samaa kuin aikuisilta.

Nyt tilanne on pikkuhiljaa muuttunut, kun tyttö on jo 12 ja poika 10 ja hekin voivat ottaa enemmän vastuuta tekemisistään. Tämän voi nyt alkaa jaotella luvuittain asiakohtien mukaan tyyliin ”pukeutuminen”, ”puhuttelumuodot”, ”aikataulut”, ”ruokailu”, ”kodinhoito” (asumme omakotitalossa), ”siivoustehtävät” jne...

Puolisolla on toki erilainen rooli perheessä kuin lapsilla, mutta olen ajatellut ratkaista sen ottamalla ohjesääntöön omaksi luvukseen ”miehen lisätehtävät”.

Tässä tätä pikkuhiljaa rakentelen ja maistelen huurteisa proseccoa. Pari päivää tämän parissa varmasti vierähtää.

Hyvä ! Pidä puolesi, älä anna miessian lintsata. Miessika yrittää aina lintsata.

Vierailija
20/25 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaan sohvalla ja yritän olla muka kuulematta alakerrasta kuuluvaa riitelyä.

Mies tulee pian kotiin ja alkaa tekemään ruoan, minä käyn vähän happihyppelyllä sillä aikaa. Illalla miehellä on treenit, viedään hänet lasten kanssa sinne ja mennään siksi aikaa käymään mummilassa.