Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sukumme ei lisäänny

Vierailija
30.10.2018 |

Meillä on suht iso suku, minulla on paljon serkkuja, jotka ovat nyt 25-35 vuotiaita, ainoastaan yksi heistä on lisäkseni saanut lapsen tähän mennessä. Myöskään sisarukseni eivät ole aikeissa hankkia lapsia, ja näyttäisi siltä, että ei myöskään serkut. Kaikki ovat joko sinkkuja tai muuten vaan parisuhde ei sellainen että siihen olisi lapsi tulossa. Kun taas katsoo esim. serkkujeni ja muiden sukulaisten määrää niin perheenperustamisaikeet ovat todellakin muuttuneet tässä muutamassa parissa kymmenessä vuodessa. Olen itse 30v ja kaveripiirissäni saman ikäisillä ei ole mitään suunnitelmia perustaa perhettä, bilevaihe monilla vieläkin päällä.. Yhdellä kaverin kaverilla sentään on lapsi.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tavallista nykyisin. Meillä vähän samaa. Minä ja 2 veljeäni on jätetty lisääntymättä, itselläni ikää jo 44 joten varmaa on ettei enää tulekaan lapsia. Vanhemmillani oli paljon sisaruksia joten minulla on peräti 16 serkkua. Näistä vain 3:lla on lapsia. Jotenkin jännä että nämä joilla on lapsia, on ne ainoat vähän koulutetut ja sellaiset joilla ainakin kahdella on vakavia elämänhalllinnan ongelmia.

Vierailija
2/20 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisten ihmisten lisääntyminen tai sen puuttuminen ei kuulu sinulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä jäänyt aloittajan kirjoituksesta sellaista kuvaa, että hän jotenkin puuttuisi toisten asioihin.

Vierailija
4/20 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraava "eläkeuudistus" käynnistyy kohta. Kenelle muuten aiomme jättää ison valtionvelan? Jos vastausta ei pian ala löytyä, Suomi ei kohta enää voi uusia erääntyviä velkojaan.

Vierailija
5/20 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida ap osata tarkastella ilmiötä yhtään laahemmin.

Vierailija
6/20 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulukaan yksilötasolla, syyt ym. Mutta lähinnä halusin tarkastella tätä kokonaisuutena, kuinka yleinen tällainen ilmiö nykypäivänä on, ja mitkä tekijät vaikuttavat

Vierailija
7/20 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä seuraavassa eläkeuudistuksessa olisi vähän pakko ottaa lusikka kauniiseen käteen, ja turvata eläkkeet nimenomaisesti ja ensisijaisesti lapsia synnyttäneille äideille. Ei siis kuten nyt, että juuri ne äidit, jotka mahdollistavat muiden eläkkeet, jäävät itse ilman.

Vierailija
8/20 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika tavallista nykyisin. Meillä vähän samaa. Minä ja 2 veljeäni on jätetty lisääntymättä, itselläni ikää jo 44 joten varmaa on ettei enää tulekaan lapsia. Vanhemmillani oli paljon sisaruksia joten minulla on peräti 16 serkkua. Näistä vain 3:lla on lapsia. Jotenkin jännä että nämä joilla on lapsia, on ne ainoat vähän koulutetut ja sellaiset joilla ainakin kahdella on vakavia elämänhalllinnan ongelmia.

Tämä on jännittävää meidän, tulevien lapsettomien eläkeläisten kannalta. Toisaalta menestyminen työelämässä vaatii nykyään jonkinlaista sosiopaattiutta, joten ei ole yllättävää, että työelämä ja perhe eivät sovi yhteen useimpien koulutettujen mielestä.

Vierailija
9/20 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä aika sama tilanne. Yksi serkku on sentään mennyt naimisiin ja saanut lapsen. Minullakin suunnitelmissa 2 kunhan sopiva mies löytyisi. Olen kyllä serkkukatraan nuorimpia, joten ei vielä "kiirettä".

Vierailija
10/20 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulukaan yksilötasolla, syyt ym. Mutta lähinnä halusin tarkastella tätä kokonaisuutena, kuinka yleinen tällainen ilmiö nykypäivänä on, ja mitkä tekijät vaikuttavat

No mitä näet kun asiaa tarkastelet?

Vierailija
11/20 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla töihin, illalla kaupan kautta kotiin pieneen asuntoon. Ruuan laittoa, siivousta, pyykkäystä ym.  Suku elää individualismi kulttuurissa, kukaan ei tue, eikä välitä toisten elämästä. Miten tähän yhtälöön sopisi lapset?

Vierailija
12/20 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä vaan alat panemaan touhuksi.

Vierailija
13/20 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, teidän sukunne ei ole ainoa. Nythän syntyi kaikkien aikojen pienin ikäluokka. Olette siis muodin aallonharjalla.

Vierailija
14/20 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurissa on suku, joka ei lisäänny. Ja hemmetin hyvä onkin, ettei lisäänny. Sen verran mieleltään häiriintynyttä sakkia on, että olisi lapsille kidutusta saada heidät vanhemmakseen.

Vierailija
15/20 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella erikoista. Minulla on serkkuja suunnilleen saman verran, osa tosin on vielä alle 25 eikä heillä ole lapsia, mutta aikalailla kaikilla yli 25v on jo lapsia. Samoin sisaruksilla ja koko muullakin lähipiirillä, jolla ikää siis 25-35v suunnilleen, itse 29v. Ainoastaan muutama löytyy joilla ei vielä ole lapsia, ja kokoajan on tulossa lisää. Elämänhallinnan ongelmia ei suvussa tai lähipiirissä taida olla kellään, kaikki ovat ihan normaalia keskiluokkaista työssäkäyvää porukkaa. Osalla on taustalla ammattikoulu, osalla AMK, osalla yliopisto (maisteri) ja osa vielä opiskelee. Maisteria korkeampaa koulutusta ei tietääkseni kellään ole, mutta en tiedä myöskään ketään kenellä ei olisi mitään peruskoulun jälkeistä koulutusta. 

Vierailija
16/20 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai ymmärrätte että vähäinen syntyvyys on planeettamme ainoa pelastus, jopa Kiinassa on pulaa lisääntymisikäisistä naisista.

Vierailija
17/20 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikot sortuu elontiellä, minä sen kun lisäännyn!

Vierailija
18/20 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä seuraavassa eläkeuudistuksessa olisi vähän pakko ottaa lusikka kauniiseen käteen, ja turvata eläkkeet nimenomaisesti ja ensisijaisesti lapsia synnyttäneille äideille. Ei siis kuten nyt, että juuri ne äidit, jotka mahdollistavat muiden eläkkeet, jäävät itse ilman.

Luultavasti robottien työntekoon nojaavassa yhteiskunnassa myös verojen kerääminen pitää laittaa uusiksi. En usko pitkällä aikavälillä henkilöperustaiseen verotukseen.

Vierailija
19/20 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai ymmärrätte että vähäinen syntyvyys on planeettamme ainoa pelastus, jopa Kiinassa on pulaa lisääntymisikäisistä naisista.

Suomi ja muut länsimaat ovat vääriä paikkoja vähäiseen syntyvyyteen. Se syntyvyys pitää saada kuriin ihan muualla.

Vierailija
20/20 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja entäs sitten? Voi herran jumala! "Sukumme ei lisäänny", järjetöntä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä viisi