Ekaluokkalainen aloittaa iltapäiväkerhossa kesken "kauden", kulkemisesta asiaa
Ekoina koulupäivinä ekaluokkaiset haettiin iltapäiväkerhoon. Iltapäiväkerho toisessa koulussa ja matkaa n.1km. Lapset oppivat kulkemaan matkan.
Nyt lastani ei ole kukaan saattamassa. Itse olen luonnollisesti töissä, enkä voi lasta saattaa.
Voinko vaatia ohjaajia hakemaan lapseni ekoina päivinä, jotta oppii matkan kulkemaan?
Kommentit (7)
Voisiko lapsesi kulkea iltapäiväkerhoon muiden koululaisten kanssa? Meillä ainakin lapset menevät yhdessä koulusta iltapäiväkerhoon
Vierailija kirjoitti:
Ekoina koulupäivinä ekaluokkaiset haettiin iltapäiväkerhoon. Iltapäiväkerho toisessa koulussa ja matkaa n.1km. Lapset oppivat kulkemaan matkan.
Nyt lastani ei ole kukaan saattamassa. Itse olen luonnollisesti töissä, enkä voi lasta saattaa.
Voinko vaatia ohjaajia hakemaan lapseni ekoina päivinä, jotta oppii matkan kulkemaan?
En usko, että voit vaatia. Harjoitelkaa vapaa-ajalla, niin mekin tehtiin, kun ekaluokkalaisen koulumatka oli yli 1 km. Nopeasti lapset oppii. Ja jos vielä tulee kavereita samalta koululta, niin menevät yhdessä.
Voisiko lapsesi kulkea iltapäiväkerhoon muiden koululaisten kanssa? Meillä ainakin lapset menevät yhdessä koulusta iltapäiväkerhoon
Menette viikonloppuna autolla sinne ja kävelette edestakaisin sitä matkaa, kyllä 7 vuotias oppii. Kuljetusta et voi vaatia.
Kas vanhemmat ei viitsi ja eikö joku muu voi?
Eikö se sinun lapsesi voi mennä sinne luokkatoveriensa kanssa?