Miksi naiset pitävät pitkistä miehistä?
Mikä pitkästä miehestä tekee lyhyttä haluttavamman? Entä onko naisten pituusmieltymyksillä yläräjaa, onko pidempi aina parempi?
Kommentit (61)
"NaiSET pitävät pitkistä miehistä" - entä me naiset jotka eivät pidä?
Kun miehet nyt on päättäneet että pituus on naismaailmassa välttämättömyys. Jos meikäläinen joka tykkää lyhyemmistä ja sopivasti mutta ei liikaa lihaksikkaista miehistä sanoo tämän ääneen, miljoona miesääntä huutaa päälle että valehtelen! Miksi?
Oma mieheni on suunnilleen saman pituinen kuin minä, 168 cm. Olen aina seurustellut lyhyempien miesten kanssa, hongankolistajat ei vaan sytytä.
Sanottakoot että en usko ulkonäössäni olevan vikaa, ja sen vuoksi "joutuvani tyytymään" lyhyempiin.
Tiedän itse näyttäväni söpömmältä katseltuna yläviistosta kuin alaviistosta, joten itseä pidemmän kumppanin kanssa on helpompi olla itsevarma omasta ulkonäöstään.
Sitä tuntee itsensä pienemmäksi pitkän miehen rinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Samasta syystä kun miehet pitävät isoista tisseistä naisella: sitä pidetään naisellisena. Naisille, ja varsinkin lyhyille pituus miehellä on merkki miehekkyydestä.
Pienet rinnat ovat poissulkeva kriteeri vain harvoille miehille, toisin kuin lyhyys valtaosalle naisia.
Vierailija kirjoitti:
Sitä tuntee itsensä pienemmäksi pitkän miehen rinnalla.
Miksi haluat tuntea itsesi pienemmäksi?
Vierailija kirjoitti:
Kun miehet nyt on päättäneet että pituus on naismaailmassa välttämättömyys. Jos meikäläinen joka tykkää lyhyemmistä ja sopivasti mutta ei liikaa lihaksikkaista miehistä sanoo tämän ääneen, miljoona miesääntä huutaa päälle että valehtelen! Miksi?
Oma mieheni on suunnilleen saman pituinen kuin minä, 168 cm. Olen aina seurustellut lyhyempien miesten kanssa, hongankolistajat ei vaan sytytä.
Sanottakoot että en usko ulkonäössäni olevan vikaa, ja sen vuoksi "joutuvani tyytymään" lyhyempiin.
Mutta suosit kuitenkin itseäsi pidempiä miehiä?
Vierailija kirjoitti:
Tiedän itse näyttäväni söpömmältä katseltuna yläviistosta kuin alaviistosta, joten itseä pidemmän kumppanin kanssa on helpompi olla itsevarma omasta ulkonäöstään.
Tätä en olekaan ennen kuullut. Peukut sulle siitä.
En minä tiedä. Kyseessä on varmaan jokin kulttuurillinen ja toisaalta osittain biologian sanelema juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä tavannut itseäni lyhyempää miestä joten en voi suosia mitään.
Pituudella kai sen verran väliä etten ikinä ole ihastunut yli 175cm mieheen.
Eri
Olen pitkähkö nainen ja seurustellut aina suunnilleen itseni pituisten, eli pari senttiä lyhyempien tai pidempien kanssa. Olihan se sitten kyllä elämys pussata ensimmäistä kertaa sellaista 15 senttiä pidempää. En voi kiistää, etteikö olisi ollut kerrankin käsittämättömän pieni ja turvattu olo, jollaista en ole kokenut lyhyempien kumppaneiden kanssa. En silti laita pituutta vaatimuslistalle, koska sekin nyt vain oli positiivinen, erilainen yksittäiskokemus. Jonkun muun kanssa voi kokea jotakin muuta hienoa, jota ei ole muiden kanssa tullut tunnettua.
Oma pituus 171 ja tykkään siitä jos mies voi sulkea minut syliinsä kokonaan.
Minä tunnen itseni pieneksi pidemmän miehen kanssa, ja koen silloin kai jotenkin olevani "turvassa"... vaikka olenkin muuten hyvin itsenäinen nainen, joka osaa ja haluaa pitää huolen itsestään. Mutta vissiin joku biologinen juttu..
Mutta ei se pituus ole välttämättömyys. Olen itse seurustellut 162 - 193 cm miesten kanssa, nykyinen on 182 cm. Itse olen 166 cm.
Täytyy kyllä sanoa, että itseäni lyhyempää miestä en enää ottaisi. Tunsin itseni valtavan isoksi. Ehkä miehen lyhyyttä (se 162 cm) vielä korosti miehen luonne ja olemus, oli ns. herkkä runopoika, halusi istua minun sylissäni ja käpertyi öisin sikiöasentoon kainalooni.. 😆
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä kohtaa kerron että suosin pitempiä?
Mikä tarve vääntää asiasta?
Älykkyys kiehtoo naisia ja pitkät miehet ovat älykkäämpiä.
Lähde https://www.psychologytoday.com/intl/blog/the-scientific-fundamentalist…
--
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä kohtaa kerron että suosin pitempiä?
Mikä tarve vääntää asiasta?
En väittänyt, lauseen päätti kysymysmerkki. Tarve vääntää johtuu siitä, että haluan perustavanlaatuisia mielipiteitä. "Pitkä tuntuu turvalliseta" -kommentit ovat suurpiirteisiä, eivätkä varsinaisesti kerro mitään siitä, miksi pitkä tuntuu turvalliselta?
Vierailija kirjoitti:
Älykkyys kiehtoo naisia ja pitkät miehet ovat älykkäämpiä.
Lähde https://www.psychologytoday.com/intl/blog/the-scientific-fundamentalist…
--
Ei toimi. Lyhyt mies ei muutu kiinnostavaksi, vaikka paljastuu älykkääksi
Vierailija kirjoitti:
Minäkin tykkään lyhyestä miehestä ja ideaalitapauksessa vieläpä hoikasta/kapeasta kehotyypistä, joten olen varmaan oikea emävalehtelija.
Makuja on monia. Mulle äijämäisyys on täysi turn-off, kun taas poikamaisuus best. Siksi lyhyt, pieni ja notkea mies aina ennemmin kuin pitkä järkäle, jota ei ylettäisi edes pussaamaan varvistamatta.
Vierailija kirjoitti:
Minä tunnen itseni pieneksi pidemmän miehen kanssa, ja koen silloin kai jotenkin olevani "turvassa"... vaikka olenkin muuten hyvin itsenäinen nainen, joka osaa ja haluaa pitää huolen itsestään. Mutta vissiin joku biologinen juttu..
Mutta ei se pituus ole välttämättömyys. Olen itse seurustellut 162 - 193 cm miesten kanssa, nykyinen on 182 cm. Itse olen 166 cm.
Täytyy kyllä sanoa, että itseäni lyhyempää miestä en enää ottaisi. Tunsin itseni valtavan isoksi. Ehkä miehen lyhyyttä (se 162 cm) vielä korosti miehen luonne ja olemus, oli ns. herkkä runopoika, halusi istua minun sylissäni ja käpertyi öisin sikiöasentoon kainalooni.. 😆
Milloinkohan kehitys menee siihen pisteeseen, että myös mies voi istua sylissä ja käpertyä naisen kainaloon. Ihmettelen myös ettekö te näe muita ihmisiä kuin omaa kumppania, jos käsitys omasta koosta riippuu vain kumppanin koosta
Samasta syystä kun miehet pitävät isoista tisseistä naisella: sitä pidetään naisellisena. Naisille, ja varsinkin lyhyille pituus miehellä on merkki miehekkyydestä.