Kerrotaan tähän ketjuun oudoimmista työkavereistamme (edellisistä tai nykyisistä työpaikoista)
Itselläni ei ole ollut kovin outoja, mutta yksi oli noin parikymppisenä olin ruokakaupassa töissä. Oli suunilleen ikäiseni tyttö eli vähän yli parikymppinen. Olimme päässeet töistä ja kun menin pukuhuoneeseen niin tämä tyttö oli puristelemassa mustapäistä nenästään. Tyttö ei ollenkaan pelästynyt kun tulin paikalle. Menin istumaan ja vaihtamaan vaatteita ja tyttö jatkoi vielä hetken puristellun ja siitä punoittavan naamansa tuijottamista. Tuli hetken kuluttua viereeni myös vaihtaman vaatteita ja juttelemaan kanssani. Kertoi että poikaystävä tulee hänet hakemaan ja siksi on vielä pukuhuoneessa.
Minusta tilanne oli kyllä lievästi sanottuna outo, mutta jotenkin samalla hyvin sympaattista aitoutta ja peittelemättömyyttä häneltä. Ei ollut mikään puheripulinen eksovertti, minkä vuoksi pidin hänestä muutenkin.
Kertokaa te vuorostanne vähän erikoisemmista työkavereistanne! :)
Kommentit (46)
Pomo joka tuli kotiovelle "hakemaan töihin" vaikka olin ilmoittanut olevani saikulla 2 päivää!
Tosiasiassa halusi vai tulla kyttäämään että millaisessas paikassa se työntekijä oikein asustelee.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni ei ole ollut kovin outoja, mutta yksi oli noin parikymppisenä olin ruokakaupassa töissä. Oli suunilleen ikäiseni tyttö eli vähän yli parikymppinen. Olimme päässeet töistä ja kun menin pukuhuoneeseen niin tämä tyttö oli puristelemassa mustapäistä nenästään. Tyttö ei ollenkaan pelästynyt kun tulin paikalle. Menin istumaan ja vaihtamaan vaatteita ja tyttö jatkoi vielä hetken puristellun ja siitä punoittavan naamansa tuijottamista. Tuli hetken kuluttua viereeni myös vaihtaman vaatteita ja juttelemaan kanssani. Kertoi että poikaystävä tulee hänet hakemaan ja siksi on vielä pukuhuoneessa.
Minusta tilanne oli kyllä lievästi sanottuna outo, mutta jotenkin samalla hyvin sympaattista aitoutta ja peittelemättömyyttä häneltä. Ei ollut mikään puheripulinen eksovertti, minkä vuoksi pidin hänestä muutenkin.Kertokaa te vuorostanne vähän erikoisemmista työkavereistanne! :)
Ei tuo nyt kovinkaan kummalliselta työkaverilta vaikuta. Olisiko hän vaikka tottunut olla häpeilemättä ihan luonnollisia asioita ja työpaikalla on rento ilmapiiri?
Tämäkin työkaveri löytyi ruokakaupasta.
Tosi nuori (ehkä 25v?) nainen, joka ei ihan ok koulutuksen jälkeen ollut saanut duunia vaan jämähti töihin pieneen kivijalkavalintamyymälään. Kun myymäläpäällikkö oli paikalla, esitti nainen yliahkeraa ja teki uutterasti, jos ehkä vähän hitaasti ja yksin hommiansa.
Työn ulkopuolella nainen kiskoi kaksin käsin viinaa. Viikonloppuvuoroihin, kun myymäläpäällikkö oli vapaalla, tuli nainen töihin verestävin silmin, parin metrin päähän vanhalle viinalle haisevana. Töistä hän lähti usein suoraan lähibaariin tai jonkin B-luokan bändin keikalle. Nainen lainaili kaupan tarvikkeita (tikkaita, työkaluja jne.) ja jätti ne palauttamatta. Jäin sellaiseen käsitykseen, että nainen näpisteli kaupasta ruokaa ja tupakkaa, mutten viitsinyt käräyttää.
Aikaa myöten alkoholismi sai yhä pahemmin otettaan. Loppuaikoina koko työvuoro saattoi kulua alakerran taukotilassa oksentelemassa ja sikiöasennossa maatessa. Kysyin suoraan, pitääkö soittaa ambulanssi, mutten saanut: ”tää on ihan normaalia, kyllä tää menee ohi”.
Lähdin kymmenen vuotta sitten työpaikasta ja nainen jäi sinne. Naisella oli suhteellisen harvinainen nimi, jolla ei löydy hittejä sosiaalisesta mediasta tai googlesta. Pelkään, että viina otti vallan tuosta naisparasta lopullisesti.
Aikoinaan nuorena poikana olin metsänistutuksessa. Siellä meillä oli kohtuu erikoinen persoona pomona. Kerrankin hän ruokatauolla rupesi leipää syömään ja hänen nenustaan kirkasta limaa valui leivälle. Eihän siinä mitään jos tippa mutta ku ihan kunnolla. Piti sitten sanoa ku ei iljennyt katsella.
Hän vilkaisi leipäänsä jonka päällä sitä räkää oli kunnon klimppi. Tuumasi: Ei metsän roska haittaa" ja söi leipänsä, yhä räkää nenästä leivälle valuttaen :D
-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-
Vierailija kirjoitti:
Eräässä lounasravintolassa aikanaan oli nuorehko n.25v mies. Puhui kaiken hitaasti monotonisesti yhteen kirjakielellä, esim. "LaittaisitkosinäHelenalisäätomaatinlohkojasalaattipöytäänkunneovataivanloppu" vakavalla naamalla ja silmiin tuijottaen.
Jos pöydälle oli jäänyt kyniä, käänsi ne tylppä pää itseään päin, sanoi "Noissatuollaisissakynissäonainakamerajokakuvaakaikensuoranainternettiinjacsivakoileemeitämyös"
Ruokatunnilla istui aina tietyssä kohtaa selkä seinää päin, koska seinän välirakenteissa on kuulemma kameroita myös.
Olihan tuo vähän erikoinen kaveri.
Häh?? :D
Olin taannoin noin 15 hengen työpaikassa, jossa kaikki muut, paitsi minä, olivat täysiä idiootteja ja kusipäitä. Alkuun kyselivät mua iltakaljoille ja pikkujouluihin, mutta vastasin aina, että vitut. Että eipä nimenomaan kiinnosta, koska haluan olla epäsosiaalinen.
Samoin jotakin kalliokiipeilyä ynnä muuta TYKY toimintaan olis pitänny osallistua.
Ja minähän en sellaisiin mennyt, kun ne kaikki olivat niin dorkia. Ärsyttävintä oli niiden tekopirteät huomentamiset aamulla, ja maireat lähtöheipattelut iltaisin
Eikös ollu ihmeellistä, että noin pieneenkin työpaikkaan voi mahtua niin monta outoa ja hullua tyyppiä?