Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerrotaan tähän ketjuun oudoimmista työkavereistamme (edellisistä tai nykyisistä työpaikoista)

Vierailija
29.10.2018 |

Itselläni ei ole ollut kovin outoja, mutta yksi oli noin parikymppisenä olin ruokakaupassa töissä. Oli suunilleen ikäiseni tyttö eli vähän yli parikymppinen. Olimme päässeet töistä ja kun menin pukuhuoneeseen niin tämä tyttö oli puristelemassa mustapäistä nenästään. Tyttö ei ollenkaan pelästynyt kun tulin paikalle. Menin istumaan ja vaihtamaan vaatteita ja tyttö jatkoi vielä hetken puristellun ja siitä punoittavan naamansa tuijottamista. Tuli hetken kuluttua viereeni myös vaihtaman vaatteita ja juttelemaan kanssani. Kertoi että poikaystävä tulee hänet hakemaan ja siksi on vielä pukuhuoneessa.
Minusta tilanne oli kyllä lievästi sanottuna outo, mutta jotenkin samalla hyvin sympaattista aitoutta ja peittelemättömyyttä häneltä. Ei ollut mikään puheripulinen eksovertti, minkä vuoksi pidin hänestä muutenkin.

Kertokaa te vuorostanne vähän erikoisemmista työkavereistanne! :)

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella oudot on sanerat kenkää koeajalla. Joo, kesätöissä 80 luvulla siivoojien pukuhuonebolintapetoitu Matti Nykäsen kuvilla kun yksi oli rakastunut siihen

Vierailija
22/46 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Introvertti, joka kiusattiin pois kun ei osannut työpaikan kirjoittamattomia sääntöjä kuten small talkit ja työpaikan vapaa-ajan rientoihin osallistumista. Nyt työilmapiiri on parempi kun saman henkiset ovat töissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräässä lounasravintolassa aikanaan oli nuorehko n.25v mies. Puhui kaiken hitaasti monotonisesti yhteen kirjakielellä, esim. "LaittaisitkosinäHelenalisäätomaatinlohkojasalaattipöytäänkunneovataivanloppu" vakavalla naamalla ja silmiin tuijottaen.

Jos pöydälle oli jäänyt kyniä, käänsi ne tylppä pää itseään päin, sanoi "Noissatuollaisissakynissäonainakamerajokakuvaakaikensuoranainternettiinjacsivakoileemeitämyös"

Ruokatunnilla istui aina tietyssä kohtaa selkä seinää päin, koska seinän välirakenteissa on kuulemma kameroita myös.

Olihan tuo vähän erikoinen kaveri.

Vierailija
24/46 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli yksi työkaveri joka ei koskaan halunnut että hänelle puhutaan tauolla. Tauko oli hänen omaa aikaansa.

Kerran kun hän oli ruokatauolla joku kysyi jotain juttua joka liittyi hänen työtehtävään, kieltäytyi vastaamasta koska ruokatunti on palkaton.

Työajalla jutteli normaalisti.

Ymmärrät sinäkin vanhempana, että tauon aikana haluaa olla rauhassa eikä elää ja hengittää koko ajan työasioita. :)

Vierailija
25/46 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri puhui kokoajan seksijuttuja, heilutteli kikkeliään tai käveli stondiksen kanssa.

Vierailija
26/46 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein 2000-luvun alkupuolella Alepa-vuoroja vuokratyöntekijänä. Yhdessä myymälässä oli kassalla keski-ikäinen nainen. Kassalla oli vetolaatikko, noissa säilytetään yleensä klemmareita tms. kaupan tarvikkeita. En tiedä, mitä etsin, kun vedin laatikon auki, mutta siellä ei ollut mitään muuta kuin jehovantodistajien julkaisukirjanen. Keski-ikäinen nainen (jolle tuo kirjanenkin ilmeisesti kuului) alkoi taas kyselemään minulta, mikä on horoskooppimerkkini. Hän sitten analysoikin minun olevan horoskooppimerkkini mukainen.

Vierailija
27/46 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Introvertti, joka kiusattiin pois kun ei osannut työpaikan kirjoittamattomia sääntöjä kuten small talkit ja työpaikan vapaa-ajan rientoihin osallistumista. Nyt työilmapiiri on parempi kun saman henkiset ovat töissä.

Kivakiva!

:-(

Vierailija
28/46 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisessä myymälässä, jossa olin töissä, oli töissä nelikymppinen mies, josta en oikein ymmärtänyt, mitä joku oli ajatellut, kun hänet oli sinne palkattu. Hänen äitinsä oli italialainen ja isänsä iranilainen, hänen äidinkielensä oli farsi ja hänen suomen kielen taitonsa oli puutteellinen. Hän ei välttämättä tehnyt kaupassa mitään hommia, kunhan oli passissa siellä vain. Kuormat kyllä purki, mutta muuten lähinnä hengaili. Vähitellen itse ymmärsin, että hän oli käytännöllisesti katsoen lukutaidoton. Hän ei koskaan oppinut käyttämään kunnolla kaupan laitetta, jolla kirjataan tuotteita tai hänellä oli ongelmia asoiden kanssa, jotka vaativat lukutaitoa (löi esim. paistotuotteen väärin kassaan) tai hyllytti tuotteita väärin. Hän lähenteli sanallisesti viehättävämpiä naisasiakkaita, joista moni valitti tästä käytöksestä ja toinen miestyöntekijäkin puuttui tähän. WC:ssä hän kävi siten, että jätti oven auki (todella hämmentävää!).

Tietysti tuossa sekin puoli, että tuossa kaupassa ei ollut kunnon perehdytyskulttuuria ja tiukkaa valvontaa, niin kuin joissain ketjuissa on.

Terkkuja vaan, jos joku tunnistaa..

Vierailija
29/46 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en se minä ole, mutta jalkani ei ole täysin terveet ja alkavat särkeä, kun käytän kenkiä sisällä tai lämpimässä ja välillä kylmässäkin. Jalat on hankalat ja kengät jalassa 8 t/päivässä pahentaa oloa merkittävästi! Pidän silti, tänäänkin sandaaleja töissä. Joka tauolla kengät lähtee heti, että kestän.

Pitäisikö sun ostaa isompia, tukevia ja tarkoitukseen sopivia kenkiä? Jalat sun kannattaisi tutkituttaa fysioterapeutilla ja "terveyskenkäliikkeessä", että tiedät oikeasti missä vika ja mitä tarviit.

Vierailija
30/46 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieressäni istuva työkaverini puhuu jatkuvasti itsekseen. Puhuu myös paljon mulle eli keskeyttää. Alkuun joskus vastasin vahingossa kunnes suunnilleen opin erottamaan, koska on yksinpuhelua ja koska odottaa toiselta reaktiota. Kyseinen henkilö kuvittelee, että häntä seuraavat niin hakkerit somessa, valtiovalta kuin työnantaja - siis laittomin keinoin. Epäilee myös työkavereiden puhuvan hänestä pahaa selän takana. Käyttäytyy töissä kuitenkin muuten ihan normaalisti ja ymmärtääkseni hänestä pidetään. Arvostaisin työrauhaa mutta sitä varten pitänee vaihtaa paikkaa toimistossa.

Vierailija
31/46 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No yhdessä kioskissa, jossa työskentelin nuorempana oli esimiehenä ja samalla työkaverinani sellainen nainen, joka jatkuvasti avautui minulle yksityiselämänsä ongelmista, varsinkin miessotkuistaan. Nainen oli myös rasistinen ja puhui asiakkaista siihen sävyyn. Yllätin hänet kerran myös takahuoneesta puhumasta minusta paskaa toiselle työkaverille. Minusta opiskelijasta, joka teki välillä vuoroja heillä! Olin myös joskus unohtanut suodatinpussin yöksi kahvinkeittimeen ja nainen huusi minulle tästä. Sanoin, että yritän ensi kerralla muistaa. Nainen sähisi, että yrittäminen ei riitä vaan se täytyy muistaa.

Vierailija
32/46 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

100 kg mätisäkki joka söi töissä pelkkää salaattia ja 100 kalorin rahkoja. Ja joi litroittain teetä ja vettä. Ketähän luuli kusettavansa että tuollaisella ruokavaliolla oli sairaalloisen lihava. Joopa joo...

Meillä on kans kello 7-15 laihduttaja. 15:20 se on mäkin autokaistalla hakemassa säkkikaupalla kamaa. Sitä ennen seon kertonut kaikille, että menos jumppaan suoraan duunista. Kerran ei pokka pitänyt, kun selitti personal trainerista, niin yks toinen duunikaveri sano sille et kannattaisko vaihtaa sitä treenarii. kun ei tunnu tuloksia tulevan.

Vierailija
33/46 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli yksi työkaveri joka ei koskaan halunnut että hänelle puhutaan tauolla. Tauko oli hänen omaa aikaansa.

Kerran kun hän oli ruokatauolla joku kysyi jotain juttua joka liittyi hänen työtehtävään, kieltäytyi vastaamasta koska ruokatunti on palkaton.

Työajalla jutteli normaalisti.

Ymmärrät sinäkin vanhempana, että tauon aikana haluaa olla rauhassa eikä elää ja hengittää koko ajan työasioita. :)

Ei mekään mitään työasioita puhuttu, ihan normaalia keskustelua.. tyyliin keitetäänkö koko pannu kahvia? Juotko sinä? Ja muutenkin ohan normaalisti puhuttiin yleisistä asioista.. ei kai kukaan tauolla nyt ihan mykkänä istu.. tai no näköjään istuu😂 hänelle ei tosiaan saanut puhua mitään. Aluksi tuntui oudolta kun itsellö oli sellainen tunne että hän jää ns. Ulkopuoliseksi kun muut juttelevat mutta itse hän niin halusi.

Se oli mun mielestä outoa:) enkä nyt sano tätä todellakaan pahalla, en vain ole ennen törmännyt tuollaiseen ja kuitenkin olemme sosiaalisella alalla, niin itseltä tuo juttelu tulee ns. luonnollisesti.

Vierailija
34/46 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilitoimistossa saatiin vielä kuitit paperisina ja kirjekuoressa. Työkaveri haisteli ne kaikki.

Vierailija
35/46 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kaupassa oli työkaverina nainen, joka kerran selitti, itkien kuinka isä oli pari päivää aikaisemmin kuollut. Otin osaa ja jatkoin töitä. N. puoli vuotta myöhemmin kuuntelin tauolla kuinka hän itkien kertoi kolleegallemme isänsä kuolleen pari päivää aikaisemmin. Silloin vain ihmettelin, että olinko muistanut väärin. Kun sitten kolmannen kerran kuulin tuon saman tarinan ja taas oli isä pari päivää aikaisemmin kuollut niin minulla meni usko koko tyyppiin. Hänellä ei ilmeisesti ihan kaikki ole kotona ja hakee huomiota milloin mitenkin. Väitti myös miehensä olevan vakavasti sairas ja joutuu tekemään vähemmän vuoroja, jotta voi häntä hoitaa. Eräs tuttava tiesi kuitenkin kertoa, ettei hänellä mitään miestä ollut. Sinkkuna ollut yli kymmenen vuotta.

Vierailija
36/46 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen varmaan tälläinen outo työkaveri :( en syö koskaan töissä, kahvia juon kyllä. Syömishäiriötausta ja kykenemättömyys syödä julkisesti. Olen kuitenkin ihan normaalipainoinen. Olen myös arka ja epävarma. Kuitenkin kiltti ja tunnollinen ja hyväntahtoinen.

Vierailija
37/46 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli edellisessä työpaikassa työkaveri, joka kertoi asuvansa arvoalueella ja harrastavansa lajia, johon palaa paljon rahaa. Näin hänet työpäivän jälkeen työpaikan lähellä olevassa kaupassa ja kassalla huomasin hänet maksamassa ostoksensa maksusitoumuksella.

Vierailija
38/46 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin nuorepna kaupassa töissä ja siellä oli vahempi nainen joka söi joka päivä hillomunkin.

Vierailija
39/46 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverilani oli karvaiset jalat vaikka oli nainen. Näin kun hän oli tullut suihkusta ja sääriin oli liimautunut märkiä tummia pitkiä tuuheita karvoja.

Vierailija
40/46 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä avokonttorissa. Yksi mies käy vähän väliä vessassa pesemässä naamaansa, ovi vielä auki että sen puuhat näkyy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme