Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tajusin sen juuri: En ole normaaliälyinen!

Vierailija
29.10.2018 |

Ja olen oppinut peittelemään sitä tosiasiaa niin hyvin, että keinoni ovat tepsineet itseenikin. Tämä asia valkeni minulle vasta nyt.

Aina olen tiennyt olevani hidas, mutta sille on löytynyt selityksiä, fyysinen, krooninen sairaus (ei älyyn mitenkään vaikuttava), masennus, vaikea elämäntilanne, pienet lapset ja ruuhkavuodet. En ole niiden takia oikein jaksanut panostaa täysillä milloin minkäkin asian miettimiseen ja oppimiseen.

No kohta muuttaa viimeinenkin lapsi kotoa, elämä on seesteistä ja hyvää ja mun hoksottimet ei ole alkaneet toimia yhtään paremmin. Tai oikeastaan ovat, tajuan nyt viimein, etten oikeasti tajua juuri mitään.

Kielellisesti olen kuitenkin juuri sen verran lahjakas, että kun puhun kuin ruuneperi, se nähtävästi peittää ainakin osittain sen, että oikeasti olen ihan pihalla kaikesta, eikä mikään jää muistiin.

Kammottaa ajatellakin, mikä älykkyysosamääräni mitattaessa olisi.

Aika ankeaa.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hyvin että huomasit ja kesti kuitenkin vain sen neljäkymmentä vuotta. Mietipä, että monet ei tajua tuota ikinä! 

Ja äly on sitä paitsi yliarvostettua.

Vierailija
2/31 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen havainnut sen että helluntalaiset eivät ole kovin älykästä porukkaa, vaikka uskoa arvostankin,, niijn hellareihin ajautuu aina hieman tyhmemmät ihmiset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista kuitenkin, että AV:lle kelpaat sellaisena kuin olet! 

Vierailija
4/31 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä, et ole yksin. Täällä AV:lla pyörii paljon kaltaisiasi. Suurin osa ei edes itse tajua olevansa vajaita.

Vierailija
5/31 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muista kuitenkin, että AV:lle kelpaat sellaisena kuin olet! 

Niin totta. Tässä aaveen rakkauden valtameressä saavat suloisessa sopusoinnussa uiskennella niin hitaat kuin nopeatkin eväkkäät, toinen toistansa tukien.

Vierailija
6/31 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran tuin eväkästä mutta se liukeni käsiin. Vastedes tuuppaan vain ylämäkeen yrittäviä.

Vierailija
7/31 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä välitä, et ole yksin. Täällä AV:lla pyörii paljon kaltaisiasi. Suurin osa ei edes itse tajua olevansa vajaita.

Ajattelin myös että tässä pitää olla melko tollo että jaksaa pyöriä täällä😂

Vierailija
8/31 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on puhumisen lahja niin onnea. Se ei ole Suomessa kovin yleinen.

Vierailija
9/31 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet todennäköisesti älyllisesti keskivertoa. Oikeasti vajaammat tapauksethan pitävät lähes poikkeuksetta itseään normaalia älykkäämpänä eivätkä ikimaailmassa suostuisi myöntämään että ovat edes keskitasoa

Vierailija
10/31 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittanet kielillä puhumista? Moni kyllä puhuu p*rseestään.

Vierailija
11/31 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelisin, että kielellisesti lahjakas ei voi olla aivan tollo muutenkaan. Ainakaan kukaan tuntemani ei ole ollut. Ihmisten hoksottimet myös pelaavat eri tavalla, eikä se tarkoita, ettei olisi aivan normaaliälyinen. Jos sulla onkin joku neuropsykologinen poikkeavuus?

Vierailija
12/31 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä puhumiseen tarvitaan monenlaista älykkyyttä, sosiaalista ja kielellistä yms, vai mistä sinä sitten puhut jos pääsi on aivan tyhjä? Älykkyystestit usein mittaavat vain matemaattisia ja loogisia taitoja. Ehkä keskityt liikaa niiden puutteeseen ja et huomaa mitä sinulla on.

Vierailija
13/31 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan varmasti olet normaaliälyinen. Et kykenisi tuottamaan aloituksen kaltaista tekstiä, jos et olisi. Sä et ehkä ole tullut älyäsi käyttäneeksi ja harjaannuttaneeksi, mutta et sä varmastikaan tyhmä ole.

Vierailija
14/31 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet todennäköisesti älyllisesti keskivertoa. Oikeasti vajaammat tapauksethan pitävät lähes poikkeuksetta itseään normaalia älykkäämpänä eivätkä ikimaailmassa suostuisi myöntämään että ovat edes keskitasoa

No, mistä tollaista päättelet? Tuskin nyt sentään.

Vierailija
15/31 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas tyhmennyn koko ajan enemmän, puhuminenkin on vaikeaa, kun sanoja ei meinaa löytää.

Vierailija
16/31 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös sellanen tunne, että en ole ihan normaaliälyinen. Olen akateemisesti ihan hyvä ja muistinikin on ollut oikein hyvä, nykyisen vähän heikompi, mutta en vaan ikinä ihan tajua ihmisten juttuja. Olen hoitoalalla töissä, ja harva se päivä, että en koe vahvaa ulkopuolisuuden tunnetta ja hämmennystä ihmisten (potilaiden tai työkavereiden) ajatusmaailman äärellä. Itselle ei vaan tule edes mieleen moni asia, joka on muille nähtävästi itsestäänselvyys, esim. että mistään edusta ei voi ikinä luopua edes minuutiksi tai että jos parkkipaikka on siirtynyt eri paikkaan viime kuussa, tänä vuonna ei enää voi keneltäkään saman yksikön työntekijältä vaatia sopeutumista yhteenkään muutokseen. Nyökyttelen vaan, vaikka en ymmärrä.

Vierailija
17/31 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viittaan edellisellä kakkoslauseeseen.

Vierailija
18/31 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika hyvin että huomasit ja kesti kuitenkin vain sen neljäkymmentä vuotta. Mietipä, että monet ei tajua tuota ikinä! 

Miten? Miten äly on yliarvostettua?

Vierailija
19/31 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja olen oppinut peittelemään sitä tosiasiaa niin hyvin, että keinoni ovat tepsineet itseenikin. Tämä asia valkeni minulle vasta nyt.

Aina olen tiennyt olevani hidas, mutta sille on löytynyt selityksiä, fyysinen, krooninen sairaus (ei älyyn mitenkään vaikuttava), masennus, vaikea elämäntilanne, pienet lapset ja ruuhkavuodet. En ole niiden takia oikein jaksanut panostaa täysillä milloin minkäkin asian miettimiseen ja oppimiseen.

No kohta muuttaa viimeinenkin lapsi kotoa, elämä on seesteistä ja hyvää ja mun hoksottimet ei ole alkaneet toimia yhtään paremmin. Tai oikeastaan ovat, tajuan nyt viimein, etten oikeasti tajua juuri mitään.

Kielellisesti olen kuitenkin juuri sen verran lahjakas, että kun puhun kuin ruuneperi, se nähtävästi peittää ainakin osittain sen, että oikeasti olen ihan pihalla kaikesta, eikä mikään jää muistiin.

Kammottaa ajatellakin, mikä älykkyysosamääräni mitattaessa olisi.

Aika ankeaa.

Eli sulla ei ole ollut aikaa, voimia, mahdollisuuksia käyttää älliäsi ja esim. opiskella ja sivistää itseäsi ja siksi pidät itseäsi älykääpiönä? Selvä... Ei täällä kuule juuri kukaan muukaan tajua mistään mitään, tää maailma on niin järjetön paikka. Sun älyssäsi ole mitään vikaa.

Vierailija
20/31 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten? Miten äly on yliarvostettua?

No, vaikkapa sillä tavalla, että vaikka ihmisellä olisi perinteisillä testeillä mitattavaa älykkyyttä vaikka muille jakaa, niin se ei takaa, että hän käyttää sitä mihinkään hyvään ja hyödyttävään, vaan jopa kanssaihmisille haitalliseen toimintaan. Jos hänellä ei lisäksi ole tunneäkyä ja sosiaalisia taitoja, hän ei "menesty" ihmissuhteissaan, vaikka aineellisesti menestyisikin. Älykkyys ei tee onnelliseksi.