Ihana talviaika, mt-ongelmainenkin pääsee ulos liikkumaan
Nuorena olin tosi ahdistunut kesän valosta, sillä uskalsin liikkua vain hämärällä. Syksy olikin sitten ihanaa, kun pimeys tuli aikaisin. Onko muille tuttua näin päin?
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Vain mt-ongelmainen voi nauttia talviajasta, eli tämä voi olla ihan aito aloitus.
😂
Talvi on ihanaa silloin kun on lunta ja raikas ilma! Pimeys ilman valoa tuovaa lunta on masentavaa.
Pimeys on parasta. Tää on vuoden paras aika.
Vierailija kirjoitti:
Hanki hoitoa mt.ongelmaasi
Hanki hoitoa asenneongelmaasi.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Menninkäisten lemppari vuodenaika :D
Vierailija kirjoitti:
Laita huppu päähän niin on aina pimeetä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita huppu päähän niin on aina pimeetä.
ja narulla umpeen (:
Miten se mt.ongema vaikuttaa valoisalla liikkumisen? Olen mäkin ahdistunut, mut ei se mikskään pimeellä muutu.
Vierailija kirjoitti:
Miten se mt.ongema vaikuttaa valoisalla liikkumisen? Olen mäkin ahdistunut, mut ei se mikskään pimeellä muutu.
En tiedä mutta mulla on ihan sama juttu kuin ap:lla. On paljon kivempi lähteä lenkille kun on pimeää ja vapaapäivinäkin hoidan kaikki pakolliset asia ennemmin jo illan pimennyttyä (tai sitten tosi aikaisin aamulla) kuin keskellä päivää "valoisaan" aikaan. Kesä on se kaikista p*skin vuodenaika kun aina on valoisaa. Talvi olisi muuten jees valon puolesta mutta kylmyys ja lumi/loskap*ska pilaa kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Muuttuu se tarpeeksi. Ei se tietenkään mihinkään poistu, mutta pimeällä on kuitenkin hieman helpompaa kuin kirkkaassa päivänvalossa. Bonuksena tietysti myös se, että porukkaa on paljon vähemmän liikkeellä pimeällä.
Minulla masennus pahenee aina kesäisin, silloin nukun vaan määrättömästi. Johtuukohan valon määrästä? Kurjuus helpottaa kun syksy hämärtyyy.
Vierailija kirjoitti:
Hanki hoitoa mt.ongelmaasi
Neuvotko samoin, kun masentuneet perustelevat kesäajan paremmuutta iltapäivän valoisella tunnilla?
Vierailija kirjoitti:
Vain mt-ongelmainen voi nauttia talviajasta, eli tämä voi olla ihan aito aloitus.
Hyvin aidolta tuntuu myös empatiakyvyttömyytesi. ☺
Vierailija kirjoitti:
Minulla masennus pahenee aina kesäisin, silloin nukun vaan määrättömästi. Johtuukohan valon määrästä? Kurjuus helpottaa kun syksy hämärtyyy.
Niinhän ne väittävät, että keväällä masennus on usein pahimmillaan.
Tällaiselle aralle ihmiselle pimeys on hyvä asia. Voi liikkua ulkona melkein huomaamatta.
Lisäksi silmätkin tykkää, kun eivät kestä kirkkaita valoja.
Kaipa minä olen ujo vampyyri.
Kyllä hämärämpi/pimeämpi on huonoitsetuntoiselle ja ylipainoiselle mukavampaa aikaa. Pipo peittää rumat hiukset ja vähän kasvotkin jää pimentoon ja talvitakki peittää vähän enemmän läskejä kuin kesävaatteet, eikä kukaan näe pimeässä miten on pukeutunut. Pääsee helpommalla ja sulautuu pimeään.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä hämärämpi/pimeämpi on huonoitsetuntoiselle ja ylipainoiselle mukavampaa aikaa. Pipo peittää rumat hiukset ja vähän kasvotkin jää pimentoon ja talvitakki peittää vähän enemmän läskejä kuin kesävaatteet, eikä kukaan näe pimeässä miten on pukeutunut. Pääsee helpommalla ja sulautuu pimeään.
Kaikki näyttävät yhtä persoonattomilta tuolla asukokonaisuudella.