Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ootteko ajatelleet, että yleinen tietosuoja-asetus (GDPR) on oikeastaan aika iso juttu?

Vierailija
29.10.2018 |

En nyt ole niin hulluna EU:hun, mutta ei Suomi, tai mikään muukaan Euroopan maa, olisi voinut saada yksin aikaan tuollaista. Kyllä se kuitenkin parantaa meidän tietoturvaamme yritysjättejä vastaan edes hieman.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

eise oo yleinen, on vaa eurooppalaisille

Vierailija
2/19 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

m85 kirjoitti:

eise oo yleinen, on vaa eurooppalaisille

Sen nimi on yleinen tietosuoja-asetus. 

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo ajatellu paskan vertaa edes töissä, jossa pitäis muka jotain muutoksia tehdä.

Vierailija
4/19 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oo ajatellu paskan vertaa edes töissä, jossa pitäis muka jotain muutoksia tehdä.

Et varmaankaan. Se määräaika tosin meni jo umpeen.

Ap

Vierailija
5/19 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttoihan se tekemään monista sivustoista käyttökelvottomia ilman vpn:ää.

Vierailija
6/19 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulle ei ole tullut mieleen, mikä sen merkitys on esim. sun oman oikeusturvasi kannalta?

Ap

Vierailija
7/19 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tiedän. Mulla on asiakasrekisterit edelleen niin kuin ennenkin. Ei kiinnosta pienyrittäjää.

Vierailija
8/19 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tiedän. Mulla on asiakasrekisterit edelleen niin kuin ennenkin. Ei kiinnosta pienyrittäjää.

Millä tavalla ei kiinnosta? 

Ap

Vierailija
9/19 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulle ei ole tullut mieleen, mikä sen merkitys on esim. sun oman oikeusturvasi kannalta?

Ap

Ei ole juuri mitään merkitystä.

Vierailija
10/19 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Millä tavalla ei ole?

Ap

Vierailija
11/19 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Millä tavalla ei ole?

Ap

Paras suoja edelleen on olla antamatta tietoja ja vältellä palveluita jotka farmaavat tietoja.

Vierailija
12/19 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole huomannut tietoturvani parantuneen. Jatkuvasti pitää klikkailla kaikenlaisia popup-ikkunoita pois tieltä.

Vierailija
13/19 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

No silleen niinku ettei kiinnosta.

Turhaa työtä muutoksissa.

Vierailija
14/19 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Millä tavalla ei ole?

Ap

Paras suoja edelleen on olla antamatta tietoja ja vältellä palveluita jotka farmaavat tietoja.

Sillä ei ole mielestäsi mitään merkitystä, että lakiin on kirjattu selkeät raamit sille, mitä tietoja yritykset saavat varastoida ja millä tavalla niitä käyttää, ja että ihmisellä on oikeus päästä käsiksi niihin tietoihin ja poistattaa ne halutessaan? Kun nyt miettii, mitkä maat tällä hetkellä panostavat noihin suuriin nettipalveluihin (Kiina, Saudi-Arabia) ja millaiset yksilönvapaudet niissä on?

Ap

Vierailija
15/19 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai siitä jotain hyötyäkin on, mutta kieltämättä omassa arjessa siitä on ollut lähinnä (pientä) haittaa. Tutut kassat liikkeissä kysyvät henkkareita, jotta voivat kirjata minulle - tutulle asiakkaalle - bonukset. Hölmöltä tuntuu.

Vierailija
16/19 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

No silleen niinku ettei kiinnosta.

Turhaa työtä muutoksissa.

Ei kiinnosta, jos joudut maksamaan sakkoja? Eipä tuommoisissa tapauksissa vakuutuksista ole apua.

Ap

Vierailija
17/19 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä ole huomannut tietoturvani parantuneen. Jatkuvasti pitää klikkailla kaikenlaisia popup-ikkunoita pois tieltä.

Oletko tietoinen lain sisällöstä, vai miten et tiedä lain vaikutuksista sinuun?

Ap

Vierailija
18/19 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Millä tavalla ei ole?

Ap

Sillä ei ole mielestäsi mitään merkitystä, että lakiin on kirjattu selkeät raamit sille, mitä tietoja yritykset saavat varastoida ja millä tavalla niitä käyttää, ja että ihmisellä on oikeus päästä käsiksi niihin tietoihin ja poistattaa ne halutessaan? Kun nyt miettii, mitkä maat tällä hetkellä panostavat noihin suuriin nettipalveluihin (Kiina, Saudi-Arabia) ja millaiset yksilönvapaudet niissä on?

Ap

On se askel oikeaan suuntaan että yritetään hieman rajoittaa tietojen kalastelua mutta toteutus hieman tökkii ja tuntuu oliko vaikutuksia ajateltu ihan loppuun saakka? Tulevaisuus näyttää onko siitä mitään oikeaa hyötyä mutta toistaiseksi se on popup helvettiä ja rikkoutuneita sivuja. Itselle ei ole paljoa merkitystä koska en käytä somea ja olen muutenkin melko tarkka sen suhteen mihin annan tietoja.

Vierailija
19/19 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Millä tavalla ei ole?

Ap

Ap

On se askel oikeaan suuntaan että yritetään hieman rajoittaa tietojen kalastelua mutta toteutus hieman tökkii ja tuntuu oliko vaikutuksia ajateltu ihan loppuun saakka? Tulevaisuus näyttää onko siitä mitään oikeaa hyötyä mutta toistaiseksi se on popup helvettiä ja rikkoutuneita sivuja. Itselle ei ole paljoa merkitystä koska en käytä somea ja olen muutenkin melko tarkka sen suhteen mihin annan tietoja.

Mä en oo vielä törmännyt rikkinäisiin sivuihin, eikä mua haittaa nuo pop upitkaan kauheasti, kun ajattelen, että tämä on todella merkittävä askel meidän tavallisten netinkäyttäjien oikeusturvan ja yksityisyydensuojan kannalta. Ja tämmöistä käytäntöä ei tosiaankaan voisi joku yksittäinen pieni valtio saada aikaan, pitää olla joku EU:n kaltainen isompi toimija.

Oon tosi skeptinen sen suhteen, että valtioilla olisi mitään valtaa suuryrityksiin, mutta on tässä nyt edes pieni kivi kengässä. Mäkin oon saanut pari sitkeää sähköpostispämmääjää lopettamaan, kun oon muistutellut, että mulla on oikeus poistattaa tietoni.

Mä muuten ajattelen ennen kaikkea nettikauppoja tässä, niitä käyttävät monet sellaisetkin, jotka eivät somessa ole.

Ap