Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kasvissyöjä, oletko harkinnut lihansyöntiin siirtymistä?

Vierailija
29.10.2018 |

Kysymys otsikossa.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, että tämä on vain vastine käänteiselle ketjulle mutta vastaanpa silti: Ei, en ole. Yli 20 kasvissyöntivuoden jälkeen ajatuskin lihan syömisestä tuntuisi mahdottomalta.

Vierailija
2/11 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole. Ryhdyin kasvissyöjäksi 15-vuotiaana ja olen ollut aina todella tyytyväinen valintaani ja voinut hyvin, joten eipä ole tarvinnut harkita muutosta.

N27

Vierailija
4/11 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä oli hauska tutkimus britanniassa. Tosi iso osa vegaaneista oli retkahtanut humalassa lihan himoihin. Oli mennyt salamipizzaa ja burgereita tosi monella.

Toisaalta ymmärrän hyvin. Humalassa kun tulee nälkä niin mikään ei ole parempaa kuin kunnon roskaruoka.

Vierailija
5/11 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä oli hauska tutkimus britanniassa. Tosi iso osa vegaaneista oli retkahtanut humalassa lihan himoihin. Oli mennyt salamipizzaa ja burgereita tosi monella.

Toisaalta ymmärrän hyvin. Humalassa kun tulee nälkä niin mikään ei ole parempaa kuin kunnon roskaruoka.

Mitä siellä Britanniassa oli siis tarkkaan ottaen tutkittu? Sitä, että tekeekö vegetaristien/vegaanien mieli lihaa? Ei kai vegaaniudessa siitä olekaan kyse, etteikö liha maistuisi.

Olisi minustakin tosi paljon mukavampi pitää kotona muutamaa kotiorjaa, jotka tekisivät kaiken minulle valmiiksi. Pidän sitä kuitenkin eettisesti vääränä ja vastustan kotiorjuutta. Ja minustakin voitaisiin tehdä tutkimuksia, että "kotiorjien fanaattisimmatkin vastustajat pitäisivät mielellään kotiorjia".

Ja samoin pidän aurajuustosta, vaikka vastustankin maidontuotantoa nykymuodossaan. Ja varmaan voisin riittävän pahassa humalassa syödä aurajuustopizzaakin, tai sitten en. Mutta olen kyllä kuullut, että moni muukin tekee kaikenlaista humalapäissään, mitä seuraavana päivänä katuu. Se ei varmaan tee silti riidan haastamisesta ja puolison pahoinpitelystä normaalia tai hyväksyttyä, vaikka jotkut niin humalassa tekevätkin.

Vierailija
6/11 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä, mutta ystäväni on nyt pitkän vegetarismikauden jälkeen harkinnut vakavasti sekasyönnin aloittamista. Hänellä on diagnosoitu todella alhainen ferritiini, joka rautalisästä huolimatta nousee varsin hitaasti. Hän juuri laskeskeli - oli jutellut lääkärinkin kanssa - että kaikki ne oireet jotka hänen ferritiininpuutteeseensa liittyy alkoivat myöhäisteini-iässä hänen lopetettuaan lihansyönnin. Sitä ennen esim. runsaat kuukautiset eivät olleet aiheuttaneet ongelmia. Nyt siis tosiaan harkitsee liharuokien ottamista ruokavalioon rautalisän ja muiden rautapitoisten vihannesten tueksi.

Vierailija
7/11 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, en näe mitään syytä.

Vierailija
8/11 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä, mutta ystäväni on nyt pitkän vegetarismikauden jälkeen harkinnut vakavasti sekasyönnin aloittamista. Hänellä on diagnosoitu todella alhainen ferritiini, joka rautalisästä huolimatta nousee varsin hitaasti. Hän juuri laskeskeli - oli jutellut lääkärinkin kanssa - että kaikki ne oireet jotka hänen ferritiininpuutteeseensa liittyy alkoivat myöhäisteini-iässä hänen lopetettuaan lihansyönnin. Sitä ennen esim. runsaat kuukautiset eivät olleet aiheuttaneet ongelmia. Nyt siis tosiaan harkitsee liharuokien ottamista ruokavalioon rautalisän ja muiden rautapitoisten vihannesten tueksi.

Aina yhtä hauskoja nämä tutun tai tutun tutun kasvissyönnistä johtuneet vakavat puutostilat.

Tiesitkö muuten, että naudanlihassa ja valkokaalissa on yhtä paljon rautaa?

D-vitamiinia on kuitenkin kaikkien pohjoisessa asuvien syytä ottaa purkista, ruokavaliosta riippumatta. B12-vitamiinia on syytä saada jossain muodossa, jos ruokavaliosta tosiaan puuttuvat kaikki eläinkunnan tuotteet. Moneen soijatuotteeseen on kuitenkin lisätty B12-vitamiinia, joten varsinaisesti purkista sitä ei tarvitse ottaa. 

Vierailija
9/11 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
10/11 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä tästä:

https://www.ksml.fi/kotimaa/Ilmasotakoulun-varusmiehet-tylyin%C3%A4-koh…

Otsikosta päätellen, varusmiehet nyt ovat hieman ronkeleita ruuan suhteen.

Vierailija
11/11 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä tästä:

https://www.ksml.fi/kotimaa/Ilmasotakoulun-varusmiehet-tylyin%C3%A4-koh…

Otsikosta päätellen, varusmiehet nyt ovat hieman ronkeleita ruuan suhteen.

Koko juttu ei näkynyt, mutta tuohon liittyen luin jonkun sotaveteraanin haastattelun, hän sanoi siinä että kasvisruokaahan sitä syötiin sota-ainakanakin joten hyvä asia että sitä tarjotaan :) ja itse aloitukseen: ei ole käynyt mielessäkään lopettaa kasvissyöntiä, välillä kehtuuttaa ja tympii keksiminen ja pienen paikkakunnan pienet valikoimat, mutta en voisi osallistua eläinten massamurhaan kun en itse pystyisi ottamaan henkeä pois ensimmäiseltäkään kanalta saati muultakaan ”tuotannossa” käytettävältä eläimeltä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kuusi