Uskollisuus ahdistaa!
Yli 25 vuotta avoliitossa.Kiva avovaimo, kiva työ, viihtyisä koti jne. Seksi ei vain toimi.Ollaan käyty seksiterapiassa,ja kokeiltu rennompaa ympäristöä kuten kylpylöitä tms. Harrastetaan seksiä kerran pari vuodessa.Tämä riittää avovaimolleni,ja siksi mistään terapiasta ei ole apua.Nyt kun vaihdoin työpaikkaa, niin uskollisuus alkaa ahdistaan tosissaan.Nykyisessä työpaikassa porukka tuntuu panevan ristiin, ja väliillä yhdessä. Hyppäys it-alalta mainosalalle taitaa olla liikaa uskollisuudelle. Kerroin asiasta avovaimolleni, mutta hän vain tokaisi että kai se sellaista tuolla alalla on. Eli ei vois vähempää kiinnostaa. Onko normaalia että naiselta vain häviää kaikki seksihalut kun täyttää 40 v?
Kommentit (27)
Ihmisiä on erilaisia ja sulla on tuommoinen nainen jota ei seksi kiinnosta - ei siinä sen kummempaa normaalia/epänormaalia ole.
Ehdota avointa suhdetta ja miettikää teille sopivat pelisäännöt siihen.
Ei ole mitään mieltä elää parisuhteessa liki selibaatissa, kun itsellesi seksi on tyydyttävään arkeen kuuluva kiva asia. Jos avovaimo ei avoimeen suhteeseen suostu, on teillä kyllä aika mahdoton tilanne. Ajaudut jossain vaiheessa ihan varmasti ulkopuoliseen seksisuhteeseen ja siitä tulee kauhea draama ja mahdollisesti ero joka tapauksessa. Ja siihen asti raskasta olla molemmilla kun sinä taistelet ilman seksiä ja avopuoliso mahdollisesti pelkää että petät.
Useat eroavat suosista jos ei sopimusta asiasta saada aikaan.
Sanon vielä sen, että vaikka saisitte sovittua että seksiä olisi esim. edes kerran kuussa eli kumppani joustaa, saatat huomata ettei määrä ja laatu edelleenkään kohtaa. Eli sun seksuaalisuus on vain liian erilaista kuin avovaimon ja semmoinen ”velvollisuusseksi” ei vaan tunnu miltään.
Minä en halua elää seksitöntä elämää ja näin on ollut aina nuoresta aikuisesta lähtien.
N47
Paras aloittaa puhumalla ja sanoa, että terveellä aikuisella miehellä on oikeus seksiin ja seksuaalisuuteen. Toista ei voi tuomita selibaattiin ja tuollainen kerta vuoteen on lähinnä vittuilua.
Montako kertaa viikossa noin pusuja?
Järkyttävä epäsuhta teidän haluissa, ja terapiakaan ei auta. Tulee mieleen kysymys, että millainen suhde teillä muuten on. Oon 45v nainen, ja halut ovat lisääntyneet vrt. pikkulapsiaikaan, koska on enemmän vapaa-aikaa ja vähemmän stressiä. Ota asia puheeksi uudelleen ja kerro siitä, ettet ole tyytyväinen.
Keskustelkaa avoimesti,
Esim. Teko pimppa vois olla apu sinulle.
Ei tarvitse pettää mutta saat tyydytyksen
Vaimo saattaisi innostua kun kertoisit siitä
Huh huh en kestäisi vuottakaan ilman seksiä. Jos sitä ei muuten saa niin pitää mennä vieraisiin
En ihmettele ettei kumppani viitsisi olla uskollinen jos seksiä ei olisi kuin vitsiksi, tyyliin jouluna ja joskus jopa juhannuksena toisen kerran. Eihän tuommoisen sietämistä voi vaatia keneltäkään.
Mitä käy jos sanot, että tämä ei nyt käy sulle enää. Sano ihan rehellisesti, että et halua etkä pysty olemaan ilman seksiä vain siksi ettei hän ei ole siitä kiinnostunut. Tule kertomaan mitä nainen sanoi, kiinnostaisi todella tietää.
Minullakin oli aikaisemmin, ettei seksi pahemmin kiinnostanut. Silti annoin toiselle tyydytyksen, kun niin halusi.
Nyt on niin päin, että en meinaa itse saada tarpeeksi. Tekee mieli koko ajan. Mies on suorastaan pulassa takiani. :D
Näin ihan miehenä kysyn, miten on oman viehätysvoimasi laita? Ennen eroa oli tilanne sama, joskin vähän lievempi kuin sulla. Sitten vähän ennen eroa aloin kuntoilemaan kovasti, käymään salilla ja laihduin 10kg. Ja yhtäkkiä olikin kiinnostuneita naisia ympärillä ihan valittavaksi asti.
Eksääkin kävin sutaisemassa muutaman kerran ja nimenomaan hänen toiveestaan - siis useammin kuin suhteessa! Olin kuulemma paljon isompi sieltäkin, vaikka oikeastihan se on vain näköeroa ja ehkä kuntoilun myötä vähän verenkierto parantunut.
Samahan se on naisillakin, tuossa yksi just eronnut kuntoili varmaan sen 8-10kg ja pari vaatekokoa pois, niin johan alkoi miesten kiinnostus heräämään ihan toiseen malliin.
Lannistettu kirjoitti:
Yli 25 vuotta avoliitossa.Kiva avovaimo, kiva työ, viihtyisä koti jne. Seksi ei vain toimi.Ollaan käyty seksiterapiassa,ja kokeiltu rennompaa ympäristöä kuten kylpylöitä tms. Harrastetaan seksiä kerran pari vuodessa.Tämä riittää avovaimolleni,ja siksi mistään terapiasta ei ole apua.Nyt kun vaihdoin työpaikkaa, niin uskollisuus alkaa ahdistaan tosissaan.Nykyisessä työpaikassa porukka tuntuu panevan ristiin, ja väliillä yhdessä. Hyppäys it-alalta mainosalalle taitaa olla liikaa uskollisuudelle. Kerroin asiasta avovaimolleni, mutta hän vain tokaisi että kai se sellaista tuolla alalla on. Eli ei vois vähempää kiinnostaa. Onko normaalia että naiselta vain häviää kaikki seksihalut kun täyttää 40 v?
Kertomasi asia on hyvin yleistä ainakin suomessa.
Itselläni alkoi vieraissa käynti vastaavassa tilanteessa.
Ei todellakaan kuulosta tutulta, että naisen seksihalut laantuisi nelikymppisenä. Olisiko lääkärikäynti aiheen? Masennus, hormonit, jotain? Hänkö ei näe asiaa ongelmana, vaikka kerrot, että sinulle se on? Sitten teillä on ongelma. Seksuaaliterapia? Avoin suhde? Sinulla saa olla muita ja vaimosi ei ole huomaavinaan? Ero?
Itse sanon vitsillä, että mulla on kiima-aika päällä koko ajan. On muuten ihanaa kun saa nauttia seksistä.
No eihän toi normaalia ole, mutta jos kaikki muu hyvin niin paneskelet töissä tai hommat rakastajan. Niistä tulee muutenkin uutta ja jännää kiksiä elämään.
n50japäälle kirjoitti:
Ei todellakaan kuulosta tutulta, että naisen seksihalut laantuisi nelikymppisenä. Olisiko lääkärikäynti aiheen? Masennus, hormonit, jotain? Hänkö ei näe asiaa ongelmana, vaikka kerrot, että sinulle se on? Sitten teillä on ongelma. Seksuaaliterapia? Avoin suhde? Sinulla saa olla muita ja vaimosi ei ole huomaavinaan? Ero?
Itse sanon vitsillä, että mulla on kiima-aika päällä koko ajan. On muuten ihanaa kun saa nauttia seksistä.
Oletko vapaa vai varattu? / t. Aikuinen mies
Vierailija kirjoitti:
No eihän toi normaalia ole, mutta jos kaikki muu hyvin niin paneskelet töissä tai hommat rakastajan. Niistä tulee muutenkin uutta ja jännää kiksiä elämään.
Tiedän ainakin kolme kaveria (miestä), jotka ovat tehneet juuri noin. Heillä myös oli puutteellinen avioliitto. Nyt heillä asiat ok ja ovat enempi hymyileviä töissäkin.
Omat haluni kasvoivat melkein räjähdysmäisesti nelikymppisenä. Nykyään uskollisuus on vaimeaa minulle ja vieraat miehet himottavat kauheasti.
Yrittäkää sopia avoimesta suhteesta.
Ukko käy usein laivoilla työkeikalla ja jatkuvaa pettämistä. Nyt päätin aloittaa oman panon etsimisen.
Itseä ei seksi kiinnosta yhtään ,
Mutta kun mies pyytää ni saa lykkiä nyrkkiini .
Käsi ei ihmeemmin puudu kun pidän sitä patjaa vasten ja mies mahallaan nylkyttää siihen.
Useimmiten tuo pyyhkeen alle
Vierailija kirjoitti:
Itseä ei seksi kiinnosta yhtään ,
Mutta kun mies pyytää ni saa lykkiä nyrkkiini .
Käsi ei ihmeemmin puudu kun pidän sitä patjaa vasten ja mies mahallaan nylkyttää siihen.
Useimmiten tuo pyyhkeen alle
Siis onko tää totta? Ei voi kuin olla pahoillaan sun miehen "seksielämän" puolesta. Että saa oikein lykkiä nyrkkiin..... 🤦🏼♀️
Mulla on kyllä haluja enemmän kuin koskaan nyt kun vaihdevuodet ovat takana.... N48
Kerro vaimollesi avoimesti, miltä sinusta tuntuu. Jos hän antaisi vaikka luvan mennä vieraisiin. Pettäminen satuttaa, vaikka puolison kanssa ei seksiä juuri olisikaan.