Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajatteletko koskaan käyttämääsi infrastruktuuria

Vierailija
28.10.2018 |

Ajatteletko koskaan käyttämääsi infrastruktuuria? Entä ymmärrätkö, että miehet ovat rakentaneet sen ja sinun pitäisi olla kiitollinen siitä? Siellä siivouskomeroyksiössäsi kissan kanssa.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun kolmen huoneen ja keitiön asunnossa. Ajattelen useinkin, kuinka mukavaa on, kun vettä tulee hanasta ja lämmintä patterista. Muustakin nimittäin on kokemusta. Miehet ovat sen rakentaneet, mutta olisivatko naiset sitten rakentaneet sen, jos miehet eivät? Kuka oikeastaan sai ajatuksen vesijohdosta, sähköverkosta, viemäreistä, kaukolämmöstä, tieverkosta, rautateistä, lentoasemista, satamista ja laivoista...?

Onhan näiden rakentaminen ollut kova työ. Mutta kenen aloitteesta ne on tehty? Ja mikä tällainen seikka on vielä keksimättä? Kaljaputkiverkko ei nyt kelpaa vastaukseksi.

Vierailija
2/21 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten aloitteesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietitkö itse koskaan logistiikkaa, jonka ansiosta sinäkin olet luultavasti saanut kasvaa lämpimänä ja ravittuna, ja joka mystisesti hoitaa itse itsensä ympärilläsi, kunnes koittaa se murheen päivä, jonka jälkeen joudut kyöräämään tiskisi pahvilaatikossa kotiin ja tankkaamaan viikon eväät, jotta itsemurha ei niin houkuttele opiskelijayksiöstä huolimatta? Muista sitten pyyhkiessäsi omia kyyneleitäsi kotterossasi, kuka keksi ne tuulilasinpyyhkimet, jotka pyyhkivät jumalan kyyneleet joita hän vuoksesi vuodattaa.

Vierailija
4/21 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietitkö itse koskaan logistiikkaa, jonka ansiosta sinäkin olet luultavasti saanut kasvaa lämpimänä ja ravittuna, ja joka mystisesti hoitaa itse itsensä ympärilläsi, kunnes koittaa se murheen päivä, jonka jälkeen joudut kyöräämään tiskisi pahvilaatikossa kotiin ja tankkaamaan viikon eväät, jotta itsemurha ei niin houkuttele opiskelijayksiöstä huolimatta? Muista sitten pyyhkiessäsi omia kyyneleitäsi kotterossasi, kuka keksi ne tuulilasinpyyhkimet, jotka pyyhkivät jumalan kyyneleet joita hän vuoksesi vuodattaa.

En yleensä mieti, koska nykyaikana kaikenlaiset tekniset laitteet tekevät lasten hoitamisesta ja ruokkimisesta helppoa. On mikroaaltouunia, pesukoneita, sähköuunia ja -hellaa, telkkareita, autoja jne.

Vierailija
5/21 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarkemmin katsot historiaa, niin yhteiskunnallinen, tieteellinen tai kulttuurinen infra EIVÄT ole miesten rakentamia.

Vierailija
6/21 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tarkemmin katsot historiaa, niin yhteiskunnallinen, tieteellinen tai kulttuurinen infra EIVÄT ole miesten rakentamia.

Puhut vastoin parempaa tietoa.

Vierailija
7/21 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtävätkö naiset mitä infrastruktuurille tapahtuu jos ei ole suomalaisia miehiä pitämässä siitä huolta?

Vierailija
8/21 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

???

Vierailija
9/21 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Infrastruktuuria on ihan liikaa ja suuri osa siitä on turhaa.

Vierailija
10/21 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärtävätkö naiset mitä infrastruktuurille tapahtuu jos ei ole suomalaisia miehiä pitämässä siitä huolta?

Eikös ne miehet nykyään tule Virosta ja Puolasta. Ja vievät Kelan tuet mukanaan.

Vierailija
11/21 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mukana suunnittelemassa sitä infraa ja olen nainen. En kuitenkaan ajattele että se olisi tärkeämpää kuin muut työt.

Vierailija
12/21 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Minä olen yksi niistä, jotka kuskaavat rakennutyömaille rakennustarvikkeita, tehtaille raaka-aineita jne. Ja minä olen nainen. En omista kissaa ja asun kolmiossa. Kiitos kuitenkin niille, jotka ovat kaikki nykyajan mukavuudet kehitelleet, keitä ikinä he ovatkin.

Vierailija
13/21 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun sähkölasku pitää maksaa. Miksi sen sähkön liikuttaminen muutaman kilometrin voimalasta kotiin maksaa niin hemmetin paljon.

Vierailija
14/21 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina kun sähkölasku pitää maksaa. Miksi sen sähkön liikuttaminen muutaman kilometrin voimalasta kotiin maksaa niin hemmetin paljon.

Maksat vuokraa niistä satojen kilometrien pituisista kuparikaapeleista.

Vierailija
15/21 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatteletko koskaan käyttämääsi infrastruktuuria? Entä ymmärrätkö, että miehet ovat rakentaneet sen ja sinun pitäisi olla kiitollinen siitä? Siellä siivouskomeroyksiössäsi kissan kanssa.

En asu yksiössa, mutta mietin joo, päivät pitkät, olen rakenuustekniikan DI.

Vierailija
16/21 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei voi maksaa käytön mukaan?

Vierailija
17/21 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kysymästä, kyllä mietin, sillä ärsyynnyn siitä joka ikinen kerta joutuessani käyttämään hankalaa ja hidasta, paljon rappuja, pitkiä hitaita liukuportaita ja loputonta kävelyä niin asemalaiturin perille kuin pitkin loputtoman tuntuisia käytäviä sisältävää junayhteyttä lentoasemalle entisen sujuvan ja nopean bussiyhteyden sijaan.

Vierailija
18/21 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siellä työmaalla kesät talvet, osana porukkaa. Tuleeko yllätyksenä että myös naisia työskentelee näillä aloilla jotka sitä infraa tuottavat?

Vierailija
19/21 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei voi maksaa käytön mukaan?

Sinähän maksat käytön mukaan. Ei se siirtomaksu mikään vakiokorvaus ole.

Vierailija
20/21 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs löytyi monta raksamimmiä täältä, itse asiassa epäilyttävän monta. Säästäkää satuilut lapsillenne.