Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostin myskikurpitsan, millaisiin ruokiin sinä olet sitä käyttänyt?

Vierailija
28.10.2018 |

Itselläni mielessä kasvissosekeitto, mukaan ehkä bataattia, hieman perunaa ja purjoa...olen kokeileva kokki ja nyt kun ostin kunnollisen soseuttamiseenkin tarkoitetun laitteen, niin olen parin viimevkon aikana tehnyt paria muutakin kasvissosekeittoa ajatuksella, että viikottain 1 kasvissosekeittopäivä päivällisruokana.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linssikeittoa oon tehnyt. Kannattaa varmaan paahtaa se ensin. Risotto on toinen.

Vierailija
2/26 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aasialaistyyppistä sosekeittoa kookosmaidolla. Paahdan sitä ja muita juureksia esim fetajuuston ja paahdettujen kikherneiden kanssa. Täytettyjä munakoisoja. Hyvin monipuolinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittona hyvää mutta myös paksuina viipaleina uunitettuna .

Vierailija
4/26 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt uunikasviksia eli paahtanut uunipellillä muiden kasvisten ja mausteiden kanssa. Pehmenee melko nopeasti kypsäksi. Tuo sosekeitto kuulostaa hyvältä.

Vierailija
5/26 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa työläältä, huh.

Vierailija
6/26 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelinkin jonkinlaista kypsennystä ennen kuin soseutan, varmaan uunin kautta sitten, kuulostaa hyvälle. Noissa aiemmissa sosekeitoissani olen keittänyt ainekset nesteemäärässä joka juuri peittänyt ne, esim.punajuurisosekeitto (punajuurta, pari perunaa, mausteet, loraus etikkaa ja kermaa ja valmiiseen annokseen vielä smetanasilmä) oli taivaallista, suosittelen!

Toista ruokaa, tai siis suolapalaa, ajatellen ostin seesaminsiemeniä, ovat pieniä mutta voisivat paahdettuina sopia keiton pinnalle "koristeeksi" ja antamaan hieman purutuntumaa..

Ap

Vierailija
7/26 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein eilen Hanna G:n ohjeen mukaan uunissa paahtaen, pankojauholla ja parmesaanilla gratinoiden.

Vierailija
8/26 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
9/26 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen usein myskikurpitsa ohrattoa ( kuin risotto mutta ohrasta) aivan tajuttoman hyvää.

Superhelppo myskikurpitsakeitto on laiskojen arki-iltojen pelastus.

Halkaisee kurpitsa pitkittäin kahtia, koverra siemenet ulos, sivele kurpitsan puoliskoiden pintaan kevyesti öljyä ja paahda uunissa kunnes sisus on pehmeää. Kaavi pehmennyt kurpitsanliha kattilaan, kaada sekaan hieman vettä, kuumenna kiehuvaksi ja soseuta keitoksi, mausta maun mukaan ja lorauta sekaan vaikka hieman kermaa tai sekoita lusikallinen raejuustoa. Tarjoa rapeaksi paistettujen pekonimurujen kera.

Aktiivista kokkausaikas noin 5 minuuttia, uuni hoitaa loput.

Vierailija
10/26 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa työläältä, huh.

Mikä?

Itse tuumaan ettei helpompaa ja nopeampaa ruokaa esim.arkena olekaan kuin sosekeitto. Tuo myskikurpitsakin vain halki ja uuniin toviksi, koverrus ja soselaitteeseen muiden ainesten kanssa ja se on siinä.

Aiemmissakaan sosekeitoissani ei ole mennyt kuin n.30min, ei paha. Toki jos kotiutuu myöhään töistä tms niin sekin ehkä liikaa,mutta itse olen kotona hieman ennen klo16 tai viimeistään 16.20 koska työmatkani niin lyhyt.

Ap

Vierailija
11/26 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt myskikurpitsasta myös ilman paahtamista sosekeittoa, noin 20 min keittämistä kasvisliemessä, jonka jälkeen liemeä talteen + soseutus kattilassa nestemäärää lisäten, lopuksi kermaa tai kookosmaitoa sekaan ja kuumennus.

Valmiin annoksen päälle tietysti kurpitsasta saadut siemenet, jotka on paahdettu uunissa kera öljyn ja mausteiden (esim. chili, paprika, suola, pippuri).

Ihana syksyinen keitto, johon voi sekaan heittää myös linssejä, perunaa, porkkanaa.. Vaihtoehdot ovat miltein rajattomat! :)

Vierailija
12/26 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hyvä just sosekeittoon. Laitan joukkoon reilusti koskenlaskijaa ja potkuksi joko chiliä/cayannepippuria tai inkivääriä.

Vierailija
13/26 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurpitsa on vaan kurpitsa. Kyseessä ei ole mikään kultakimpale. Tee siitä ihan mitä haluat ja seuraavalla kerralla jotain muuta.

Kurpitsa on vaan ruokaa jota voi syödä nälkäänsä.

Vierailija
14/26 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.viimeistamuruamyoten.com/kolmen-raaka-aineen-paahteinen-koo…

Tää on niiiiiiiiiiiin hyvää!

Samanlaista teen usein, lisään inkiväärijuurta ja juustokuminaa yms. Todella ihanaa.

Vierailija
15/26 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kurpitsa on vaan kurpitsa. Kyseessä ei ole mikään kultakimpale. Tee siitä ihan mitä haluat ja seuraavalla kerralla jotain muuta.

Miksi vastaat tähän ketjuun, kun sinulla ei ole mitään annettavaa?

Vierailija
16/26 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimiiko ilman paahtamista? Tekisi mieli kokeilla. Teen myös sosekeittoja joka viikko, nopeaa ruokaa ja helposti saa päivän kasviskiintiön täyteen.

Vierailija
17/26 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimiiko ilman paahtamista? Tekisi mieli kokeilla. Teen myös sosekeittoja joka viikko, nopeaa ruokaa ja helposti saa päivän kasviskiintiön täyteen.

Toimii hyvin.

Vierailija
18/26 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon tehnyt ilman paahtamista ja ihan hyvää on niinkin.

Vierailija
19/26 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi vastaat tähän ketjuun, kun sinulla ei ole mitään annettavaa?

Siksi että ihmiset oppisivat kasvisten oikean käytön. 

Syödäkseen kasviksia ei tarvi ostaa juustoa ja kermaa ynnä muuta. Ei tarvi tehdä asiasta monimutkaista.

Vierailija
20/26 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimii hyvin.

Kiitos!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme