Eroaisitko tässä tilanteessa?
Lapsesi aikuisuuden kynnyksellä ”tulee kaapista ulos” ja puolisosi ilmoittaa, ettei tule asiaa hyväksymään eikä halua olla lapsen kanssa tekemisissä niin kauan kun tämä on homoseksuaali. Olisiko tämä sinulle eroamisperuste?
Kommentit (27)
Olisi minulle eron peruste. Koska rakastan lastani ja en voi elää ihmisen kanssa, joka on tästä syystä valmis katkomaan välit lapseensa. Rakkaus lapseeni tulee ensin. Olen nähnyt jo sen, mitä pahaa jälkeä tekee, kun isä ei hyväksy tyttärensä sulhasta ja kääntää selkänsä jopa lapsenlapselleen.
Se ei kuulu muille, mitä kaksi aikuista ihmistä keskenään makkarissa tekee. Aikuisten samaa sukupuolta olevien rakkaus toisiinsa ei voi olla paheksuttavaa. Homous ei ole rikos, vaikka voikin heterosta olla hämmentävää tai hyi.
En edes olisi yhdessä ihmisen kanssa joka ei hyväksy homoja.
Kyllä jäis sellainen puoliso jäis kuin nalli kalliolle jos arvot ovat noin jyrkkiä.
Eletään vuotta 2018 ja sateenkaariliput liehuu jo kauppakasseissa, että ei kovin uskottava aloitus.
Eroaisin. Koska elämänkatsomuksemme eroaisivat toisistaan perustavanlaatuisesti.
Kaikenmaailman hörhöjä leipä elättää.
Vierailija kirjoitti:
Olisi vaikka olen uskis. Ei homoudelle mitään voi. Moni on kuollut yrittäessään väkisin muuttaa itseään muka "eheytymällä" , tehnyt itsemurhan.
Kyllä homoilla on mielenterveysongelmia ”kaapista ulos tulon” jälkeenkin, minkä seurauksensa taas tulee ongelmia päihteiden, huumeiden ja edelleen sen seksuaalisuuden kanssa. Kysy vaikka Sillanpäältä...
Homoseksualismi ei ole luonnossa normi vaan poikkeama, jonka kanssa voi toki ihminenkin elää, mutta ei kaikki yksinkertaisesti kykene, vaikka kuin yrittäisi maailma homoja ymmärtää ja hyväksyä...
Sama juttu. Meillä on kolme lasta ja tuollainen tilanne voisi olla edessä, tosin mieheni ei ikimaailmassa asiaa säikähtäisi. Jos jotain kuitenkin tulisi, niin en todellakaan laittaisi eropapereita vetämään heti, vaan juttelisin. Antaisin hetken aikaa ja muistuttaisin lämpimästi vaikka lapsuuden valokuvien kautta, että lapsi on yhä hänen oma vaikka elämä eri tavalla kuljettaakin.