Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hormonikierukasta huolimatta raskaaksi?

Vierailija
27.10.2018 |

Epäilen olevani raskaana. Oireet täsmäävät. Minulla on kuitenkin viiden vuoden hormonikierukka neljättä vuotta.

Onko täällä hormonikierukasta huolimatta raskaaksi tulleita? Onko se täysin tavatonta?

Aamulla testi.

Kiitos!

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla ollut kuukaiutiset kierukan aikana? Eikai mikään ehkäisy 100%, paitsi selibaatti.

Vierailija
2/18 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mahdollista. Joskus kierukka siirtyy paikoiltaan, jolloin sen teho vähenee. Tästä syystä esim. tamponeja ei suositella kierukan kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isän uusiopuolison nuorimmainen syntyi kierukasta huolimatta.

Vierailija
4/18 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Osoittautui myöhemmin kohdun ulkoiseksi. Sanoivat, että ei johtunut kierukasta tuo ulkoasuja vaan oli vaan huonoa tuuria.

Vierailija
5/18 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko kierukka siirtyä paikoiltaan yhdynnän vuoksi. Että uskaltaako seksiä harrastaa ilman pelkoa kierukan siirtymisestä.

Vierailija
6/18 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä. Osoittautui myöhemmin kohdun ulkoiseksi. Sanoivat, että ei johtunut kierukasta tuo ulkoasuja vaan oli vaan huonoa tuuria.

Ulkoisuus siis...

Vierailija
7/18 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko lantionpohjajumppa saada kierukan pois paikoiltaan?

Vierailija
8/18 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonikierukan aikana kuukautiset usein jäävät pois, joten kannattaa testata ennen kuin hermostuu.

Hormonikierukka taitaa olla se tarkoin ehkäisymenetelmä, joten on erittäin epätodennäköistä, että siitä huolimatta on raskaana, jos se kierukka siis on edelleen paikallaan. Mahdotonta se ei toki ole.

Vierailija
9/18 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tulin. Kierukka oli ollut vuoden ja paikoillaan. Olin 10 viikolla kun huomasin pahoinvoinnista että olen raskaana.

Vierailija
10/18 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pearlin luku 0,2 (Pearlin luku tarkoittaa, kuinka moni 100 kierukkaa käyttävästä naisesta tulee raskaaksi vuoden aikana).

https://www.terve.fi/artikkelit/74984-hormonikierukka-ehkaisyvalineena-…

Vierailija
11/18 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pearlin luku 0,2 (Pearlin luku tarkoittaa, kuinka moni 100 kierukkaa käyttävästä naisesta tulee raskaaksi vuoden aikana).

https://www.terve.fi/artikkelit/74984-hormonikierukka-ehkaisyvalineena-…

Tohonkin lasketaan vain kaikki joissa kierukka ollut paikoillaan. Yhtä kaikki on mielestäni kierukan pettämistä.

Vierailija
12/18 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kaksi tuhannesta? Kauhean isolta kuulostaa.

Vierailija
13/18 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tullut raskaaksi kierukasta huolimatta. Kierukka laitettiin synnytyksen jälkitarkastuksessa. Siitä alkoi 7kk kestänyt jatkuva vuoto. Vuoto loppui, mutta 3kk tästä alkoi olla tuttuja oireita.

Neuvolan ultrassa todettiin, että olin noin 11. raskausviikolla. Pari kertaa kävin ä-polilla ultrassa mutta kierukkaa ei löytynyt.

Vierailija
14/18 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan urbaani legenda kun kuulin, että joku vauva olis syntynyt kierukka kädessä?

Vierailija
15/18 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan urbaani legenda kun kuulin, että joku vauva olis syntynyt kierukka kädessä?

Urbaanilegendaa on. Alkoi siitä, kun joku jakoi kuvan vauvastaan, jolla oli kierukka kädessä. Oikeasti synnytyksen jälkeen kierukka oli löydetty kohdusta ja äiti ihan huvin vuoksi pisti sen lapselle käteen ja otti kuvan "Syntyi tästä huolimatta :)".

Vierailija
16/18 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Urbaanilegendaa on. Alkoi siitä, kun joku jakoi kuvan vauvastaan, jolla oli kierukka kädessä. Oikeasti synnytyksen jälkeen kierukka oli löydetty kohdusta ja äiti ihan huvin vuoksi pisti sen lapselle käteen ja otti kuvan "Syntyi tästä huolimatta :)".

Legenda on paljon tuota vanhempi.

Vierailija
17/18 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossahan tuo nyt juoksentelee, kierukan käytön lopputulos. Oli rv 16 kun selvisi (mm. jonkinlaiset menkatkin tuli, niin ei tullut mieleenkään, että turvotus ym. johtuisi raskaudesta). Kierukka syntyi sitten istukan mukana.

Vierailija
18/18 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä! Kierukka oli hyvin paikoillaan ja raskaus oli kohdunulkoinen. Huomasin vasta, kun taju lähti ja pääsin leikkaussaliin siitä parin tunnin kuluessa., kunhan diagnoosi varmistui.