Jos löytäisit pankkikortin lähimaksuominaisuudella,
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palauttaisin pankkiin tietenkin.
Jos meinaat että menisinkö kauppaan kokeilemaan onneani, niin en. Mitä hyötyisin pikkusumman varastamisesta? Ja jos kortti on jo ilmoitettu kadonneeksi, kassahenkilö saa siitä ilmoituksen ja vaikka poistuisin paikalta, kuvani jää valvontakameroihin.
Olin ennen töissä kaupassa ja tein monta rikosilmoitusta näistä kavereista.
Ottaako kauppa kortin pois tai ilmoittaako poliisille, jos lähimaksukortti pyytää pin-koodia, eikä asiakas osaa sitä?
Mahdollisesti kyllä, vähän tilanteesta riippuen. Voihan sitä unohtaa oman koodinsakin, mutta henkkareilla toki voi todistaa että kortti on oma. Mutta jos selvästi hermostunut kaveri laskee ostoksia sentilleen niin että jäisi pin-rajan alle, ja kädet täristen lähtee heti kun koodia kysytään, niin kyllä se menee epäiltyjen listalle.
Toki nykyään kortin poisotto on hankalampaa, ennenhän kassa otti kortin ja höyläsi sen. Silloin kortti oli jo kassatyöntekijän kädessä, kun ruutuun tulee ilmoitus: "Kortti sulkulistalla. Ota kortti pois". Samoin otimme kortin pois, jos esim. kortissa oli miehen nimi ja maksaja oli nainen. Tämä oli ehdoton sääntö eikä siitä voinut pyristellä irti, vaikka kuinka selitti että mies/vaimo/sukulainen antoi luvan käyttää korttia. Kortti on henkilökohtainen ja sillä selvä.
Varastetun kortin poisotosta kassa saa 150 euron palkkion (tai ainakin sai minun aikanani). Löydetystä kortista saa 10 euroa.
Kiskalle tekemään Pitkävetoa parinkympin edestä.
Vierailija kirjoitti:
Olen kerran löytänyt pankkikortin, joka oli unohtunut asiakkaalta automaattiin. Koska oli viikonloppu eikä pankki siis ollut auki, mietin hetken, minne kortin tyrkkään. Muuta vaihtoehtoa ei ollut kuin pankin seinässä ollut postiluukku, jonne saattoi pudottaa pankkisiirtokuoret. Toivottavasti kortin omistaja sai omansa takaisin.
Nykyäänhän tuo ei ole mahdollista koska käyttävät järkevää systeemiä eli rahat ei tule ulos ennen kuin ottaa kortin takaisin.
Olen löytänyt 2 pankkikorttia ja vienyt molemmat suoraan pankkiin.
Soittaisin siihen kuoletusnumeroon, että löysin kortin, laittakaa kortti tilttiin.
En todellakaan lähtis pankkiin viemään. Missä mahtaa olla lähin konttori? En sillä enempää päätä vaivaisi, heittäisin roskiin tai sitten veisin jonkun kaupan kassalle, jos tuolta numerosta ei saisi järkeviä ohjeita.
Hei, löysin tän suosikeistani.
Vähän naurattaa, kun viesti nro 11, jossa lupasin kertoa mitä itse tein, kunhan tulee lisää vastauksia on poistettu : D Mitähän kiellettyä siinäkin oli?
Olen kerran löytänyt pankkikortin, joka oli unohtunut asiakkaalta automaattiin. Koska oli viikonloppu eikä pankki siis ollut auki, mietin hetken, minne kortin tyrkkään. Muuta vaihtoehtoa ei ollut kuin pankin seinässä ollut postiluukku, jonne saattoi pudottaa pankkisiirtokuoret. Toivottavasti kortin omistaja sai omansa takaisin.