Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Silmälasien ostaminen! Pitääkö lasit maksaa heti kun ne tilaa, vai vasta sitten kun ne hakee?

Vierailija
27.10.2018 |

Mulla kävi nyt niin että lasit hajosivat muutama päivä ennen palkkapäivää, ja tili on tyhjänä parin yllättävän menon takia. Pitäisi saada tilattua uudet mahdollisimman pian, kun niissä kuitenkin kestää, mutta en muista pitääkö niistä maksaa heti, vai sitten vasta kun ne ovat tulleet? Osaako joku sanoa?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi myös maksaa osissa. Itse maksoi kolmessa erässä ja ensimmäinen lasku tuli paljon sen jälkeen, kun sain lasit. Mut uskon, et maksun voi sopia.

Vierailija
2/28 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina maksanut vasta hakiessani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse maksoin puolet hinnasta käsirahana tilatessa, loput vastaanotettaessa.

Vierailija
4/28 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu liikkeestä. Joissain pitää maksaa osa etukäteen, joissain voi maksaa noudettaessa. Ja joissin on vielä osamaksumahdollisuuskin.

Vierailija
5/28 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä syksynä törmäsin ensimmäistä kertaa sellaiseen, että osa piti maksaa tilattaessa. Laseja olen käyttänyt yli 40 vuotta. En muista sitä kuinka paljon piti maksaa etukäteen, kun maksoin koko summan 980 € kerralla.

Vierailija
6/28 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin liikkeet vaativat osan hinnasta etukäteen. Vähintään näöntarkastuksen hinnan, siis vaikka mainostavat maksutonta näöntarkistusta. Ehdottavat kyllä että maksaisit kaiken tai edes puolet etukäteen, mutta kannattaa tinkata tuota etumaksun osuutta. Varaudu siihen että joudut maksamaan ainakin jotakin, tarvittaessa kannattaa kysyä asia etukäteen.

Vierailija
7/28 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin silmäasemalla saa tehtyä osamaksusopimuksen- 12 kk kulutonta ja korontonta maksuaikaa. Ei etukäteismaksuja.

Vierailija
8/28 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin silmäasemalla saa tehtyä osamaksusopimuksen- 12 kk kulutonta ja korotonta maksuaikaa. Ei etukäteismaksuja.

Vierailija
9/28 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tällä viikolla hain lasit. Maksoin jälkikäteen. Kysy tilattaessa että maksanko nyt vai hakiessa. Välillä maksan etukäteen, välillä jälkikäteen. Riippuu varmasti paikkakunnasta.

Vierailija
10/28 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pyrin siihen, että maksan korkeintaan vain osan silmälaseista tai mistä hyvänsä kalliimmasta ostoksesta, jollen voi saada ostostani samalla kertaa käyttööni. - Tämä siksi, että aina on olemassa pienempi tai suurempi riski siitä, että myöhemmin saamani tuote ei ole se, mitä maksaessani oletin ja uskoin sen olevan. Ja tietysti joissain tapauksissa on olemassa riski siitä, ettei saa minkäänlaista tuotetta, jonka on jo maksanut.  

Vierailija
11/28 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua pyydettiin maksamaan koko summaheti tilatessa. Specsaversissa kävin. En sitten tiedä olisko ollut mahdollista joku muu maksusysteemi. En jäänyt kyselemään, kun rahaa oli tilillä.

Vierailija
12/28 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Missä liikkeissä ei ole tarvinnut maksaa mitään tilattaessa? Entä missä olette joutuneet maksamaan heti osan/koko summan?

Vierailija
13/28 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua pyydettiin maksamaan koko summaheti tilatessa. Specsaversissa kävin. En sitten tiedä olisko ollut mahdollista joku muu maksusysteemi. En jäänyt kyselemään, kun rahaa oli tilillä.

Olsiko niin, että optikolla  (,kuten Specsaversilla) on ollut viime aikoina niin agressiivista markkinointia ja mahd. edullisia silmälaseja tarjolla ensi-silmäyksellä katsottuna, että osa on saattanut tilata itselleen lasit maksamatta. Mutta liian moni ostaja on tlausta odotellessaan tullut toisiin ajatuksiin ja jättänyt maksamatta/ hakematta silmälasejaan lainkaan, kun eivät ole "oikeasti" niitä vielä ostaneetkaan, tai siis maksaneet tilaustaan ja ajattelevat, ettei myyjä voi heitä pakottaa niitä maksamaan.(..) 

Joten kumpi on siompi riski se, että ostaja ei saa ollenkaan laseja maksettuaan hiinan etukäteen vai se, että myyjä ei saa ollenkaan rahoja (kauppahintaa) myöhemmin vaikka olisi jo antanut tuotteen ostajalle.... 

Vierailija
14/28 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan kivijalkakaupasta osta. Nissenit, Instrumentariumit jne myy täyttä paskaa ilman takuuta. Tilaa SelectSpecsiltä Englannista. Saat merkkikehyksillä ja kunnon linsseillä (monitehoissakin todella laaja lukualue) noin noin 1/4 kivijalan hinnalla, lisäksi tulee takuu ja palautusoikeus. Maksu hoituu esimerkiksi luottokortilla.

Vierailija
15/28 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin kesällä myös Specsaversilta ja tilatessa piti maksaa.

Vierailija
16/28 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista. Missä liikkeissä ei ole tarvinnut maksaa mitään tilattaessa? Entä missä olette joutuneet maksamaan heti osan/koko summan?

Nissenillä ainakin jouduin tyttären laseista maksamaan puolet tilatessa. Edelliset lasit itselle ja tyttärelle onkin hankittu ei-ketjuliikkeistä, ja niissä olen maksanut vasta noudettaessa. Jos oikein muistan, niin joskus vuosia sitten Silmäasemallakin maksoin noudettaessa, mutta siitä on sen verran aikaa, että on voinut muuttuakin.

Vierailija
17/28 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu, myös Specsaversilla. Sanoivat, että heillä on tällainen käytäntö, että jo tilattaessa maksetaan. Saattoi olla joku osamaksusopimus myös tarjolla, mutta ei olleet kalliit lasit, joten maksoin saman tien. Ilmeisesti vaihtelee liikkeittäin?

Vierailija
18/28 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännää muuten, että kun keskustelussa on silmälasien ostaminen ja tuli mainittua S.llä alkava optikko liikeketju, niin ei tainnut mennä puoltakaan sekunttia sen ensimmäisen mainitsemin jälkeen kun ao liikeketjun mainos ilmestyi ruudulle... 

Vierailija
19/28 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki liikkeet pyrkivät saamaan nollakorkoista rahaa asiakkaalta silmälasien tilausvaiheessa. Tähän ei pidä suostua. Firma voi mennä konkkaan tai lopettaa muuten toimintansa, jolloin ostaja jää nuolemaan näppejään. Koskaan en ole maksanut etukäteen enkä maksa.

Vierailija
20/28 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein samoin toukokuussa specsaversissa tilatessa.  Tiskillä kyllä oli joku osamaksuesite että ilmeisesti maksuvaiheessa olisi voinut neuvotella siitä.  Jos ei luottoa olisi, myyjän työ olisi mennyt hukkaan mutta kauppahan silloin raukeaisi jos ei ole heti suoritusta tai luottokorttia. Specsavers ei ota näköjään riskiä että lasien tultua ei maksua löydykään.

Edelliset ostin silmäasemalta, siellä puolet maksoin kun lasit lähti hiottavaksi.

Luottokorttia harvoin käytän mutta se olisi  kätevä jos ei juuri ole rahaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yhdeksän