Uskovaiset, käyttekö koskaan baareissa tai yökerhoissa?
Kommentit (22)
En käy, en juo. Nuorempana (19 v-22 v) kävin välillä yökerhoissa kuuntelemassa bändejä, mutta en silloinkaan juonut. En käytä alkoholia. N35.
Vierailija kirjoitti:
Syntiset
Raamattu ei kiellä baarissa käymistä eikä alkoholin maistelua. Humalahakuisen juomisen se "kieltää" riettaan menon takia. Baarissa voi ihan hyvin käydä jos tietää rajansa. Siellä voi jopa tulla mahdollisuus kertoa uskostaan! Tietysti baareissa käymättömyys on hyvä mutta ei siellä käyminenkään synti ole jos käyttäytyy siivosti.
Ärsyttävää että jotkut jopa uskovaiset tuomitsevat toisiaan tällaisten pinnallisen asioiden takia, mutta samalla tuomitseminen, kateus, ilkeä juoruilu rehottaa. Fariseukset.
Käyn ja juon kyllä muutaman jos haluan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syntiset
Raamattu ei kiellä baarissa käymistä eikä alkoholin maistelua. Humalahakuisen juomisen se "kieltää" riettaan menon takia. Baarissa voi ihan hyvin käydä jos tietää rajansa. Siellä voi jopa tulla mahdollisuus kertoa uskostaan! Tietysti baareissa käymättömyys on hyvä mutta ei siellä käyminenkään synti ole jos käyttäytyy siivosti.
Ärsyttävää että jotkut jopa uskovaiset tuomitsevat toisiaan tällaisten pinnallisen asioiden takia, mutta samalla tuomitseminen, kateus, ilkeä juoruilu rehottaa. Fariseukset.
Ja kokeilkaapa esim. messiaanisten juutalaisten jumalanpalveluksessa vierailua. Niissä karkeloissa suomalainen yökerho vaikuttaa körttikokoukselta :D
Okei, eli saa dokata kunhan ei tykkää siitä.
Menen kyllä. Ihan vaan siitä syystä että srkn tiuk kapipoiset ju oruakat ja ukot vetäisivät herneet nenään. Joo-o ne juorut srkssa kyllä kulkee että mut ollaan nähty bi sse kädessä lähiöpubissa. Kuulemma oon myös tujoittanut naisten pe ppuja kun ovat kävelleet ohi. Ja kuulemma olen piilosat anisti kun käytökseni on näin syntinen.
Tulipahan pastorikin sanomaan että vetää mua turp aan seuraavan kerran kun se kuulee että biss e on maistunut.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä jokainen saa tehdä ihan mitä haluaa, miten se minuun uskooni liittyy?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onhan se tärkeä asia. Ei tartte uskiksen jöröttää yksinään, vaan voi olla perjantaina muiden mukana baarissa. Kunhan ei tykkää siitä.
Harvemmin. Lähinnä tanssimassa. Juon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onhan se tärkeä asia. Ei tartte uskiksen jöröttää yksinään, vaan voi olla perjantaina muiden mukana baarissa. Kunhan ei tykkää siitä.
Miksei muiden seurasta saisi nauttia? Sinäkö teet asioita joista et pidä? Ja harvemmin minun kaverinikaan baareissa käyvät.
En käy koska islam kieltää alkoholin. Moni suomalainen mies voisi ottaa mallia muslimimiehistä. He eivät juo alkoholia ja tiedän monia muita naisia mun lisäksi jotka ottivat muslimimiehen. Näillä naisilla oli aiemmin juopot suomalaismiehet
Huvittaa millaisina syntipesinä moni baareja pitää. Toki siellä syntiäkin on mutta niin on kaikkialla missä on ihmisiä, jopa seurakunnissa.
Olen käynyt baarissa monta kertaa ja voin kertoa ettei kaikkien ihmisten baari-illat ole ollenkaan riettaita. Moni menee sinne ihan vaan kavereita tapaamaan, vähän tanssimaan, vähän juomaan ja ehkä syömään ja pelaamaan bilistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottaa kerran 10 vuodessa, sanottiin minusta nuorena. Nyt otan kaksi ruokalusikallista kuuman veden kanssa päivässä.
Uskon joo.
Harvoin, mutta en sen takia että oon uskossa, vaan sen että oon raitistunut päihderiippuvainen, eli yhden ottaminen helposti johtaa humalahakuiseen juomiseen ja sen koen synniksi ainakin omalla kohdallani. Muussa tapauksessa varmaan kävisin useammin, ja joisin yhden tai vähintään kohtuudella, mutta kun se ei tosiaan onnistu niin en käy ollenkaan tai hyvin harvoin.
En juuri ikinä. En saa sieltä mitään.
En tahdo sieltä mitään. Jtn iskuyrityksiä??? Menen kohottamaan itsetuntoani sinne?
Käyn joskus seuran takia, mutta nykyään baareista on kaikki hohto hävinnyt. Ikäkin siihen vaikuttaa, kun olen jo 35.
Baareissa käyn joskus, jos joku pyytää, näkemässä kavereita. En edes voi juoda kuin kohtuudella, sillä alan voimaan herkästi pahoin liiasta alkoholista. Ehkä se on siunaus. ;) Pari lasia/tuoppia on ihan ok. Enempi saa mut yökkimään jo ennen kuin olisin edes varsinaisesti humalassa. En kyllä muutenkaan haluaisi kännätä.