Paljonko olette menettäneet pörssissä tässä parin viikon aikana?
Täällä - 5 987 e
Kommentit (16)
En mitään. Miksi olisin? Sijoituksia on kyllä, mutta miksi olisin nyt ne realisoinut? En ole menettänyt mitään.
En ole myynyt mitään niin en yhtään. Ja realisoimatonkin tuotto viimeseltä 2 viikolta on -0,52%.
Laitoin rahastoihin viime vuonna 1000 € ja nyt näkyi olevan n. 850 € jäljellä. Ehkä en alakaan isommin säästää rahastoihin.
Yhtä paljon kuin veikkauksen peleissä. Tasan 0 euroa. Pitäisikin laittaa nuo kuvitteelliset tappiot kirjanpidossa voitoksi.
Siis mun pääoma on nyt 277 051e.
Eli ei paha menetys.
Mutta ei jakseta saivarrella näillä "ei menetetty, koska ei myyty." Markkinat eivät tule palaamaan edeltäviin huippuihin seuraavan kymmenvuotissyklin aikana.
Niin ja perintösalkku siis. Ei AVmamma tommosta salkkua omin voimin kasaan saa.
Ap
Näytti kasvaneen tonnilla. Vahva käteispaino kumminkin ollut jo vuoden. Osakkeissa on vain kymppitonni, käteistä reilusti. En tavoittele huippua vaan hyvää tuottoa.
Kumma, että pörssinousut lasketaa suoraan voitoksi, mutta pörssilaskut kuitataan, ettei ole onneksi pakko myydä.
Vierailija kirjoitti:
Kumma, että pörssinousut lasketaa suoraan voitoksi, mutta pörssilaskut kuitataan, ettei ole onneksi pakko myydä.
Sekä voitto että tappio konkretisoituu vasta myyntihetkellä. Muu salkun arvon heilunta on normaalia kurssien vaihtelua. Itse olen tehnyt ostoja nyt kurssien laskiessa.
Me onneksi myytiin osakkeita viimevuonna ja alkuvuonna. Orionin esim myytiin 70€ hintaan.
nyt osakkeita niin vähän ettei väliä. Ostetaan sitten taas takas kunhan laskeneet riittävästi.
Vierailija kirjoitti:
Eli ei paha menetys.
Mutta ei jakseta saivarrella näillä "ei menetetty, koska ei myyty." Markkinat eivät tule palaamaan edeltäviin huippuihin seuraavan kymmenvuotissyklin aikana.Niin ja perintösalkku siis. Ei AVmamma tommosta salkkua omin voimin kasaan saa.
Ap
Normaalia huojuntaa tuo on ja tappio syntyy vasta myytäessä. Ei minulla tappioita ole tullut. Salkun arvo on laskenut noin 400k mutta se korjaantuu.
Vierailija kirjoitti:
Eli ei paha menetys.
Mutta ei jakseta saivarrella näillä "ei menetetty, koska ei myyty." Markkinat eivät tule palaamaan edeltäviin huippuihin seuraavan kymmenvuotissyklin aikana.Niin ja perintösalkku siis. Ei AVmamma tommosta salkkua omin voimin kasaan saa.
Ap
Mä taas uskon, että kohta lähdetään kohti uusia huippuja. Kuka tietää.
Salkusta sulanut 55 000e kuukauden aikana. Joka kuukausi ostetaan lisää tasaisen tappavaan tahtiin.
Kympin about. Koomista, mutta en ole trolli.