Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koeaika purku, raskaus

26.10.2018 |

Hei, pohdiskelin tuossa semmoista asiaa kun olen raskaana ja koeaikaa on vielä jäljellä että voiko työnantaja purkaa työsopimuksen koeaika purkuna esim tilanteessa jos joutuu terveydellisestä syystä jäämään jo ennenaikaisesti äitiyslomalle?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se syntyvyys laskee kun mamma loman tuet on niin uskomattoman pienet ja töissä ei uskalleta kertoa että on raskaana potkujen pelossa.. Ja tiedän moniakin työnantajia jotka antaneet raskaana olevalle koeajalla kenkää tai jos ei anneta kenkää tehdään olo niin tukalaksi työpaikalla ja vituuilaan että kukaan ei sinne jää töihin. Näin pienissä firmoissa. Ja sille kuka ihmetteli että eikö työnantaja voi osoittaa kevyempää työtä raskaana olevalle niin tiedoksi että jotkut työskentelee niin pienessä yrityksessä jossa ei ole mahdollisuutta kevennettyyn työhön ja joutuvat siksi jäämään aijemmin äippälomalle/saikulle.

Vierailija
22/25 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

.... kirjoitti:

Kai se syntyvyys laskee kun mamma loman tuet on niin uskomattoman pienet ja töissä ei uskalleta kertoa että on raskaana potkujen pelossa.. Ja tiedän moniakin työnantajia jotka antaneet raskaana olevalle koeajalla kenkää tai jos ei anneta kenkää tehdään olo niin tukalaksi työpaikalla ja vituuilaan että kukaan ei sinne jää töihin. Näin pienissä firmoissa. Ja sille kuka ihmetteli että eikö työnantaja voi osoittaa kevyempää työtä raskaana olevalle niin tiedoksi että jotkut työskentelee niin pienessä yrityksessä jossa ei ole mahdollisuutta kevennettyyn työhön ja joutuvat siksi jäämään aijemmin äippälomalle/saikulle.

Lisäksi naisia ei vakinaisteta ja palkataan mieluummin miehiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tuotakin on niin paljon tullut vastaan pienissä firmoissa eikä iso ammattiliitto mahda mitään. Tehdään määräaikasia sopareita vaikka todellinen tarve työntekijälle on koko ajan. Nimimerkillä aika monta määräaikasta soparia peräjälkeen ollut ja olevinaan olen sijainen vaikka tämä ketä "sijaistan" on jäänyt eläkkeelle vuosi sitten.

Vierailija
24/25 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

.... kirjoitti:

Minulle raskaana ollessani yritettiin nakittaa raskaampia töitä, kuin mitä ennen. Olin siis jo ilmoittanut raskaudesta + oli jo selkeä raskausvatsakin.

Totesin kohteliaasti, että eiköhän tuohon hommaan saada joku muu, kuin se työporukan ainoa raskaana oleva, ja kieltäydyin tekemästä hommaa.

Onneksi en enää työskentele siellä. Mutta kumma juttu juu, että syntyvyys laskee, kun raskaana olevia kohdellaan kuin rikollisia.

Vierailija
25/25 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

.... kirjoitti:

Minulle raskaana ollessani yritettiin nakittaa raskaampia töitä, kuin mitä ennen. Olin siis jo ilmoittanut raskaudesta + oli jo selkeä raskausvatsakin.

Totesin kohteliaasti, että eiköhän tuohon hommaan saada joku muu, kuin se työporukan ainoa raskaana oleva, ja kieltäydyin tekemästä hommaa.

Onneksi en enää työskentele siellä. Mutta kumma juttu juu, että syntyvyys laskee, kun raskaana olevia kohdellaan kuin rikollisia.

Juuri tuollaista pois savustamista olen nähnyt työkavereiden kohdalla jotka tullut raskaaksi. Itsekin lopulta luovutin ja irtisanouduin kun en kestänyt sitä että tungettiin koko ajan ylitöitä vaikka jaksaminen oli muutenkin vähäistä ja esimies oli varsin tietoinen terveydentilasta.