Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Marja Sannikka: "Syöpäriskin vuoksi elän kuin viimeistä päivää"

Vierailija
26.10.2018 |

https://www.terve.fi/artikkelit/marja-sannikka-syopariskin-vuoksi-elan-…

"Jos tästä kuolen, muistakaa, miten paljon teitä rakastan, Marja saattaa sanoa lapsilleen." Hohhoijaa mitä draamaa. Kai te täysin terveet, mutta joilla on suvussa vaikka sydänsairauksia yms. jaksatte jatkuvasti pelotella lapsianne sillä miten äiti nyt saattaa koska vaan kuolla pois?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioliitossa kuin viimeistä päivää?

Vierailija
2/29 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama syndrooma. Kohtukin poistettu joku vuosi sitten. En kyllä puhu että äiti saattaa kuolla tähän. Pienemmät ei edes tiedä koko asiasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän suvussa on tuo sama geenivirhe. Nyt kun se on löydetty, sitä kantavat sukulaiset käyvät säännöllisesti seulonnoissa ilman sen kummempaa draamaa, eikä kukaan elä kuin viimeistä päivää. Kuulostaa myös aika vieraalta tuo kuolemalla pelottelu. Mutta kukin tyylillään.

Vierailija
4/29 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lapsille tuollaisesta jää elämänmittaiset henkiset traumat. Kuten vanhempien alkoholismista, riitelyistä, raivokohtauksista jne.

Vierailija
5/29 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sama syndrooma. Kohtukin poistettu joku vuosi sitten. En kyllä puhu että äiti saattaa kuolla tähän. Pienemmät ei edes tiedä koko asiasta.

Hypokondria?

Vierailija
6/29 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kukin tyylillään. Itse olen yhden syövän jo sairastanut ja minulla on brca2 geenivirhe. En minä silti kulje turuilla ja toreilla julistamassa että kohta sitä mennään. Mutta kuten sanoin, kukin tyylillään :) todella ikävä vain lasten ja puolison kannalta. -nainen, alle 30v.

Vierailija
7/29 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuupunut somppu oli siinä lähetyksessä 😂🤣😂😎😊🤣😃😅😄😆eikö jaksanut jonottaa kelaan🤣😎😄😅😊😉🤔

Vierailija
8/29 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anni joukkohautalallakin toi. Anni onkin joka paikan täky.

Vierailija
9/29 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uuupunut somppu oli siinä lähetyksessä 😂🤣😂😎😊🤣😃😅😄😆eikö jaksanut jonottaa kelaan🤣😎😄😅😊😉🤔

Tottakai San&Ukk oli pakko saada somppis mukaan plussapisteitä keräämään.

Vierailija
10/29 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen näkökulma MyHeritage-ilmiön seurannaisvaikutuksiin. On varmaan ihan fiksu ihminen, vaikka vaikuttaakin täydelliseltä pölkkypäältä valinnoissaan.

Miten olemme tulleet toimeen tai pysyneet kansakuntana hengissä ilman näitä nykyisiä DNA-selvityksiä?

Ainiin, syntyvyys ei aiemmin ole ollut nykyisenkaltainen ongelma. Nykyinen elämäntapa on kuitenkin ylivoimaisin ja kehitys kehittyy, suunnasta viis. Tai miten nämä päättelyketjut sitten menevätkään.

Vierailija
11/29 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen selättänyt aggressiivisen rintasyövän, toinen rinta on poistettu. Minulla on teini-ikäiset lapset. Ei tulisi mieleenkään pelotella perhettä sillä, että saatan sitten kuolla jos syöpä uusiutuu. Samalla logiikalla voisin jokaisena aamuna puhua siitä miten saatan kuolla liikenteessä matkalla töihin. 

Vierailija
12/29 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saati sitten kun tietää että geeni voi periytyä myös lapselle. Minusta se isompi ongelma.

Vierailija
13/29 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella on tuo geenivirhe, eivätkä koskaan sairastu.

Monella ei ole tuota virhettä, mutta sairastuvat silti.

Elämää ei voi ennustaa.

Vierailija
14/29 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiintiö somppu.

Vierailija
15/29 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heihei, äiti menee töihin ja voi kyllä kuolla.

Hyvää tarhapäivää. Äiti rakastaa puspus

Vierailija
16/29 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jutussa olisi voinut myös mainita, että nykyisillä seulontaohjelmilla ja ennaltaehkäisevillä leikkauksilla kyseinen geenivirhe ei lyhennä elinikää tilastollisesti lähes ollenkaan. Mutta sehän ei olisi ollut lainkaan dramaattista. 

Vierailija
17/29 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiintiö somppu.

Sompun oli pakko sanoa sanat rässismi ja vihapuhe.

Vierailija
18/29 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukkola on heluna🐮

Vierailija
19/29 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän vastaavan tapauksen, joka lopulta leikkautti rintansa pois 40v iässä. Kaksi kuukautta myöhemmin löytyi syöpä paksusuolesta ja siihen hän sitten kuoli, osaamatta lainkaan hehkuttaa tätä mahdollisuutta rintasyövän sijaan.

Vierailija
20/29 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän vastaavan tapauksen, joka lopulta leikkautti rintansa pois 40v iässä. Kaksi kuukautta myöhemmin löytyi syöpä paksusuolesta ja siihen hän sitten kuoli, osaamatta lainkaan hehkuttaa tätä mahdollisuutta rintasyövän sijaan.

Huonompi tuuri siinä sitten. Hänellä ei kuitenkaan tainnut olla paksusuolensyövälle altistavaa geenivirhettä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme