Mies suuttui, uhkaili ja haukkui kun kerroin, miten harmitti kun näin jouluvideoilta että hänen lapsi kohteli joka vuosi nuorempaa lasta ankeasti.
Katselin ensimmäistä kertaa itsekseni jouluina otettuja videoita ja huomasin että miehen lapsi oli toistuvasti joka vuosi tympeä yhteistä lasta kohtaan kun avasivat lahjoja, lapsi oli silloinkin jo lähemmäs 10 vuotta tai yli... Valitti isoon ääneen että tuo saa paljon enemmän lahjoja tai mökötti kaikesta mitä toinen hänelle näytti, niin kuin itsekin näytti myös toiselle. Saavat aina lahjoja samalla summalla ja toinen lapsi vielä äitinsä luota.
Juttelin sitten miehelle että olipa harmi nähdä miten tuo toistui videoilla joka vuosi vaikka lapselta ois voinut odottaa parempaakin käytöstä. Ja että harmittaa nuoremman puolesta että noin on ollut. Videoilla näkyi myös miten mies ei sanonut lapselle asiasta kertaakaan, minä neuvoin ettei tuollainen ole kohteliasta ja että saat lahjoja vielä muualla.
Mies sitten suuttui, haistatteli, uhkaili lähtemisellä, haukkui kaikilla mahdollisilla nimityksillä, mökötti 3 päivää ja edelleen, vaatii anteeksi pyyntöä kun niin sairaalla tavalla kaivelin vanhoja asioita... Ja on muistanut kertoa miten tuosta ei olisi saanut ajatella yhtään mitään...
Kohtuullistako, kun tuollaista kertoo toiselle?
Kommentit (37)
Kyllä ymmärrän että lapset voi sanoa mitä vaan hölmöä ja tuollaistakin. Mua harmitti ainoastaan se että se toistui jokaisena jouluna toista lasta kohtaan ja se ettei mies jostain syystä tehnyt mitään että lapsi olisi voinut vaikka asennoitua järkevämmin...
Täh kirjoitti:
Kyllä ymmärrän että lapset voi sanoa mitä vaan hölmöä ja tuollaistakin. Mua harmitti ainoastaan se että se toistui jokaisena jouluna toista lasta kohtaan ja se ettei mies jostain syystä tehnyt mitään että lapsi olisi voinut vaikka asennoitua järkevämmin...
Me kaikki aikuiset olemme samassa veneessä ja meillä kaikilla on vanhemman velvollisuudet puuttua, jos näemme käytöstä joka ei lapsille sovi. Jos elät uusperhearkea et voi kaikkea vastuuta yksin miehen harteille laittaa.
Miehen lapsi vs. teidän lapsi hmmmm
Mahdoitko ihan puolueettomin silmin katsella noita videoita?
Tuli ihan sääli tätä " miehen lasta". Ymmärrettävästi tunsi asemansa uhatuksi, kun isä sai lapsen uuden naisen kanssa. Ei ole helppoa noin pienen katsella isää uuden perheen kanssa. Taitaa äitipuolikin keskittyä tähän " yhteiseen lapseen" ja hän tuntee itsensä ylimääräiseksi.
Siis toi sun miehen reaktio on legendaarinen😂🙈
Täh kirjoitti:
Lapsi olisi voinut asennoitua järkevämmin? Odotatko pieneltä avioerolapselta aikuismaista asennoitumista tilanteeseen?
Ihanko oikeasti?
Nyt käy kyllä sääliksi tätä ns. miehen lasta. Ap kuulostaa siltä, että keskittyy pitämään oman lapsen puolta.
Tulen itse kuusilapsisesta perheestä. Sisaruussuhteeseen kuuluu myös välillä kateutta ja riitelyä.
Sinä voisit ottaa sen yliuteliaan nenäsi pois näiden sisarusten välisestä suhteesta, sillä sisaruussuhde se on, vaikka miten koitat korostaa, että on tuo miehen lapsi ja sitten tämä meidän perhe. Miehen lapsi kuuluu teidän perheeseen. Lakkaa kutsumasta häntä miehen lapseksi.
Kun en mitään tuoretta riidanaihetta keksinyt tähän hätään, niin katselinpa vanhoja perhefilmejä, jos joku siellä olisi käyttäytynyt mielestäni väärin....huoh.
Lapsi kokee epäoikeudenmukaisuutta, siksi käyttäytyy noin vaikka jouluna palikat olisikin tasan.
Vierailija kirjoitti:
Täh kirjoitti:
Lapsi olisi voinut asennoitua järkevämmin? Odotatko pieneltä avioerolapselta aikuismaista asennoitumista tilanteeseen?
Ihanko oikeasti?
Kai 10 vuotiaalta voi odottaa ettei valita jouluna toisten lahjoista kun itse saa samanverran ja vielä lisää sen päälle?
Kyllä meillä on aina ollut se ongelma ettei miestä kiinnosta oma lapsi....ei tee hänen kanssaan mitään, tuo vain säilytykseen, kasvatus, komennus ja läsnäolo on ollut nimenomaan minun harteilla ja olen vuosia pyytänyt miestä hoitamaan velvollisuuksiaan, kun minäkin hoidan niitä enemmän hänen lapsen kohdallaan kun mies... Siksi harmittaa tuo automaattinen mustamaalaus... Kun tein tuollaisen toistuvan huomion videoista, se ei tarkoita että vihaan miehen lasta. Lapsessa ei ole vikaa, isässä ennemminkin :(
Vierailija kirjoitti:
Nyt käy kyllä sääliksi tätä ns. miehen lasta. Ap kuulostaa siltä, että keskittyy pitämään oman lapsen puolta.
Tulen itse kuusilapsisesta perheestä. Sisaruussuhteeseen kuuluu myös välillä kateutta ja riitelyä.
Sinä voisit ottaa sen yliuteliaan nenäsi pois näiden sisarusten välisestä suhteesta, sillä sisaruussuhde se on, vaikka miten koitat korostaa, että on tuo miehen lapsi ja sitten tämä meidän perhe. Miehen lapsi kuuluu teidän perheeseen. Lakkaa kutsumasta häntä miehen lapseksi.
En puolusta vain omaani, puolustan aina sitä ketä kohdellaan huonosti. Ymmärrän että sisarusten välillä on kaikkea mutta en ole nähnyt tuollaista joka joulu toistuvaa toisen lahjoista valittamista ja mököttämistä kun itse saa saman verran vaikka itsellänikin on sisaruksia ja olen viettänyt monia jouluja lasten kanssa... Ja että se kohdistuu aina samaan lapseen vaikka on muitakin lapsia
Mä sain lapsena aina ne "huonommat" lahjat kuin mun veljeni, mutta en kertaakaan mököttänyt tai sanonut tästä mitään, koska tiesin, että pitää olla kiitollinen siitä mitä on annettu.
Kyllä ei he*vetti sentään, että onko joillain ihmisillä tosiaan suurimmat ongelmat tuota tasoa? Nykyajan kaikestaloukkaantumiskulttuuri.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ei he*vetti sentään, että onko joillain ihmisillä tosiaan suurimmat ongelmat tuota tasoa? Nykyajan kaikestaloukkaantumiskulttuuri.
Ei, kyllä voin sanoa että tämä on vain kirsikka tämän kakun päällä :(
Mies on pimeä. Sisaruskateus on normaalia eikä siitä kannata tehdä numeroa, tosin huonoon käytökseen ja kiukutteluun kuuluu puuttua. Tosin asioiden kaivelu jälkikäteen on myöhäistä, pikemminkin kannattaisi keskittyä tulevaisuuteen. Mutta tuollainen käytös mieheltä ei ole normaalin aikuisen ihmisen käytöstä. Ulkoruokintaan menisi mokoma hullu aikuislapsi.
AP, tässä on nyt aika ratkaisevaa se, että kuinka vanhoja ne lapset nyt on, kuinka pieni miehen lapsi oli kun teille tuli se yhteinen? Pitäisi ymmärtää että tottakai hän on tuntenut asemansa isänsä elämässä uhatuksi koska hänen tilalleen on tehty uusi painos uuden naisen kanssa.
Mitäs jos sinä aikuisena ihmisenä tarkkailisit tilannetta myös muina päivinä kuin jouluaattona, että miten sisaruksilla menee, ja jos tuntuu että miehen lapsi käyttäytyy huonosti, niin aikuisena, ja kasvattajana, puhut hänelle, hänhän on jo vähintään teini, ymmärtää jo hyvin miten asiat on.
Ja tuo miehen käytös on aivan päätöntä, miksi sinä tuollaisen kanssa olet edes yhdessä? Aivan järkyttävä. Mieshän nostaa aivan pikkuasiasta niin ison haloon ettei mitään rajaa, mitä sitten kun tulee joku oikeasti iso asia, sitten räjähtää koko maapallo. Minä opetan lapsiani siihen että tunteita saa olla, ja niitä saa näyttääkin, mutta ne pitää olla suhteessa tilanteeseen, ja itsensä pitää hillitä ettei pikkuasiasta nosta liian suurta meteliä. Miehesi ei näköjään tätä kasvatusta ole saanut.
Vierailija kirjoitti:
AP, tässä on nyt aika ratkaisevaa se, että kuinka vanhoja ne lapset nyt on, kuinka pieni miehen lapsi oli kun teille tuli se yhteinen? Pitäisi ymmärtää että tottakai hän on tuntenut asemansa isänsä elämässä uhatuksi koska hänen tilalleen on tehty uusi painos uuden naisen kanssa.
Mitäs jos sinä aikuisena ihmisenä tarkkailisit tilannetta myös muina päivinä kuin jouluaattona, että miten sisaruksilla menee, ja jos tuntuu että miehen lapsi käyttäytyy huonosti, niin aikuisena, ja kasvattajana, puhut hänelle, hänhän on jo vähintään teini, ymmärtää jo hyvin miten asiat on.
Ja tuo miehen käytös on aivan päätöntä, miksi sinä tuollaisen kanssa olet edes yhdessä? Aivan järkyttävä. Mieshän nostaa aivan pikkuasiasta niin ison haloon ettei mitään rajaa, mitä sitten kun tulee joku oikeasti iso asia, sitten räjähtää koko maapallo. Minä opetan lapsiani siihen että tunteita saa olla, ja niitä saa näyttääkin, mutta ne pitää olla suhteessa tilanteeseen, ja itsensä pitää hillitä ettei pikkuasiasta nosta liian suurta meteliä. Miehesi ei näköjään tätä kasvatusta ole saanut.
Ollaan oltu perhe jo vuosia, miehen lapsi on ylä asteella...yhteinenkin on jo ala asteella..
Eli ei ole uusi juttu miehen lapselle tämä sisarus, ei muuta aikaa muistakaan...
Miehen lapsi on aina pitänyt toista lasta silmätikkunaan, kiusannut, ei ole osannut iloita hänen puolesta... Ja mies ei ole kyllä kasvattanutkaan... Tietää mitä pitäis tehdä mutta ei "osaa" ja siitä on keskusteltu kaikki nämä vuodet ja olen paljon sietänyt...
Miehen käytös meni minun mielestänikin yli vaikka kuinka olisin muistellut vanhoja.. Sehän tässä on huolestuttavaa kun hän pitää oikeutettuna tuollaista reaktiota... Hänen kohdallaan maailma kaatuu ihan mistä vaan mutta hän vaatii että häneltä siedetään kaikkea... Jos ei siedä niin siitäkin hänen maailma kaatuu..
Nämä miehen piirteet ja lasta kohtaan oleminen näkyi vasta kun meillä oli yhteisiä lapsia.. En osannut lapsettomana vielä niin katsoa miehen vastuita... Nyt osaan ja niitä ei kyllä hoida. Miksi olen hänen kanssa? Rehellisesti sanottuna en enää yhtään tiedä :(
Hyvä että on filmillä jos on päässyt tappelunaihe livahtamaan käsistä. Perheriidoissahan ei ole vanhentumis aikaa! Ja jouluahan ei ole kiva pilata riitelyllä niin parempi nyt jälkikäteen. Kuulostaa että mieskin lähtenyt leikkiin mukaan oikeen tosissaan molemmin nyrkin. Pitäkää hauskaa! Ja muista taas jouluna virittää kamerat kuvaamaan📹👊👍