Syötkö vitamiineja? Mitä ja miksi?
Mitä vitamiineja syöt? Mitä vaikutusta syömilläsi vitamiineilla koet olevan?
Kommentit (46)
D vitamiinia ja foolihappoa, siksi koska olen raskaana.
D-vitamiinia, verikokeissa lukema näytti olleen alhainen. Olen raskaana, joten mielelläni pidän arvot kunnossa ihan jo vauvan kehitystä ajatellen. Suvussani on myös skitsofreniaa ja olen lukenut D-vitamiinin puutoksen voimistavan alttiutta sairastua, siksi lapsillekin syötän. Vaikka onhan se tietenkin tärkeää myös kalsiumin imeytymiselle, mutta tuota skitsofreniaa pelkään ehkä liikaakin vaikka tuskin tällä iällä enää sairastun.
Ja foolihappoa ja rautaa ihan varmuuden vuoksi, C-vitamiinia jos tuntuu, että flunssa on iskemässä.
Tyrnimehu, omegat, spirulina, d-vitamiini, magnesium, sinkki, kromi ja maitohappobakteerit.
Syön koska ruokavalio on aika retuperällä ja haluan varmistaa että saan kaiken tarvittavan.
Kärsin anemiasta joten syön pari rautakuuria vuodessa, tälläkin hetkellä menossa. Lisäksi syön d-vitamiinia, b12, kalanmaksaöljykapseleita ja sinkkiä päivittäin.
D-vitamiinia sairauden hoitoon. Lääkärin määräys.
Tällä hetkellä: Biosuperfood bsf1,ocean alive2,trueberry7,olen täysin tyytyväinen
Rautaa, C, D magnesium, kalaöljy kun muistan. Pysyn virkeämpänä, iho ja hiukset pysyy parempana.
Ubikinonia, karnosiinia, Gefiluskapseleita, multivitaa, kalaöljyä, inkiväärikapseleita ja lisäksi D- ja C-vitamiinia. Ai niin vielä tuota vihreäteeuutetta epäsäännöllisesti käyttäen. Flunssaa ei ole ollut, en edes muista koska. Ihmiset ovat kehuneet ihoani sileäksi ja muutenkin nuorekkaaksi.
Rautaa nyt ekaa kertaa elämässä kokeillut, ja tuntuu jo viikon jälkeen, kuin olo olisi virkeämpi.
D-vitamiinia ja kalkkia, Omega-3:sta ja satunnaisesti kromia, sinkkiä, biotiinia.
🇺🇦🇮🇱
Raskaus ajan vitamiinia siinä yhdessä on vähän kaikkea paitsi a- vitamiinia koska olen raskaana .. niin ja toi yök kalkkichew yök.. sitäkin pakko syödä yök.. kaikki vaan beibin hyvinvoinnin takia
En ole kauheasti aikaisemmin niistä huomannut vaikutusta, en toki ole jaksanut syödä niitä kovin pitkään tai säännöllisesti.
Uupumusta on ollut 10 vuotta, ja nythän on alkanut syykin selvitä. D-vitamiinista on vakava puutos, samoin folaatista, rautavarasto on tyhjä jne. vikaa löytyi verikokeista kun kerrankin katsottiin kaikki, esim. D-vitamiinia multa ei ollut koskaan mitattu vaikka vuosien varrella monesti lääkärille valitellut väsymystä. Joten nyt olen alkanut syödä purkista deetä ja folaattia, ja aloitan raudankin pikkuhiljaa, varmasti jotain muutakin kannattaa ottaa. Toivon hartaasti että oloni paranee kun syön vitamiineja.
Syön huonosti joten en ihmettele että puutoksia on, ja niitä ei ruokavaliolla korjata.
Pyrin syömään pääosin terveellisesti ja melko monipuolisesti, koska uskon, että ravinto on se pääasia. Syön kuitenkin purkista C + D-vitamiinia (samassa molemmat), omega3:sta, magnesiumia ja sinkkiä. En usko, että niistä ainakaan haittaa on ja kyllä olen ollut huomaavinani, että esim. magnesium on parantanut untani ja että C+D-vitamiinivalmiste on piristänyt/lieventänyt väsymystäni. Liekö lumevaikutustakin osittain, mutta... :D
B:t, c, d, e, k, monivit, kalsium, magnesium, rauta, sinkki, seleeni, pii, biotiini, unikinoli, karnosiini, alfalipoiini, tyrosiini, fenylalaniini, tryptofaani, suolahappo, entsyymit ja maitohappobakt.
Tämä oli ensimmäinen kesä pariinkymmeneen vuoteen ilman antihistamiinia ja viime talvi ensimmäinen kun voin käydä pakkasessa ilman täyttä pukeutumista ulkovaatteisiin tulematta kipeäksi.
Pelkkää rahastusta kuten eräs lääkäri sanoi.
Syön monivitamiinitabletin päivässä. Koen olevani vitamiinin ansiosta hieman pirteämpi ja terveempi. Ruokailutapani ovat syvältä, en syö aamupalaa enkä lounasta ja iltaruokanakin on jotain halpaa perusmättöä. Salaattiin ym. tervellisempään ei ole rahaa eikä osaamista.
Vierailija kirjoitti:
Mikäs siinä jos rahaa löytyy. Tuskin kuitenkaan kitupiikkien hommaa tuo terveydestä huolta pitäminen.
Vierailija kirjoitti:
Lääkärit pelkää sitä että ihmiset ovat terveempiä näiden vitamiinien ansiosta ja heillä asiakkaat vähenee.
Sai MS-diagnoosin reilu viisi vuotta sitten. Aloitin saman tien, neurologin ohjeesta, päivittäisen D-vitamiinin. Virallinen suositus on n. 20 mcg, mutta otan 100 mcg tabletin joka päivä, koska olen luotettavista lähteistä saanut selville, että se on turvallinen annos aikuiselle, joka sairastaa MS:sää.
Samalla ostin apteekista monivitamiinia, ja sitäkin olen käyttänyt päivittäin.
Mitään radikaalia hyötyä en ole huomannut, mutta ainakaan minulle ei ole tullut uusia pahenemisvaiheita sairaudessani näinä vuosina.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Raskaus ajan vitamiinia siinä yhdessä on vähän kaikkea paitsi a- vitamiinia koska olen raskaana .. niin ja toi yök kalkkichew yök.. sitäkin pakko syödä yök.. kaikki vaan beibin hyvinvoinnin takia
Kokeile Pharma Nordin bio-kalkkia. Ainakin minulle sopii paljon paremmin kuin calcichew.
B12 saan injektiona, rautaa, C- ja D-vitamiinia, sekä sinkkiä ja seleeniä kun on kilpirauhasen vajaatoiminta.