Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HUHTIMUSSUKAT 2006!! UUSI VIIKKO UUDET KUJEET

08.05.2006 |

Ai että kuinka ilmat meitä suosiikaan... ihanaa olla vaan pihalla (fyysisestikin=). Ja kyllä happi maistuukin hyvälle, koko talvi kun meni melkein ilman liikuntaa jatkuvien suppareiden takia.

Artulla on ollut viime päivinä masunippailuja ja äiti on pop. Imartelevaa? No, ok ehkä vähän, mutta isin itsetunnolle ei ole oikein mannaa. Kaikki on hyvin toisenkin sylissä niin kauan kuin äidin ääni kuuluu, mutta nopeasti nuo hipsivät suihkuunkin mun perässä " kuuntelemaan äitiä" .

Huomena on kosmetologi, kyllä nassu ja sielu sitä jo odottaakin... Peppi menee mammalle ja tuleva kummitäti kärryttelee vauvan kanssa hoidon ajan.

Miten muilla sisarukset on ottanut vauvan vastaan?

Itestä tuntuu, että totuus iskee vasten kasvoja varmaan vasta joskus myöhemmin. Niin paljon hoivaa irtoaa pikkuveljelle siskolta.

Mutta nyt vuoro muille!

Peppinetta ja mussukat

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
13.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva täytti eilen kolme viikkoa. On pyöristynyt mukavasti, mutta painosta minulla ei ole mitään tietoa. Syönnin jälkeen aina vähän kiristelee masussa, kunnes pulauttaa kunnolla tai paukauttaa. Yöt menee suht. hyvin kahdella syötöllä. Ne tosin kestävät yleensä tunnin kerrallaan, kun pitää kakkavaipatkin vaihtaa ja sitten taas syödä lisää. Nyt neiti on nukkunut osan yöstä vieressäni, kun ei ole syönnin jälkeen rauhoittunut omaan sänkyynsä millään. Tuntuu vaan että itse nukun paljon huonommin niin, varsinkin kun nuo isommatkin aina välillä kömpivät viereen. Sitten jos vauva vähänkin tuhisee, ovat pojat heti tikkana hereillä.

Omaa aikaa ei juuri ole ollut, mitä nyt pari kertaa olen ruokakaupassa käynnyt yksin. Maitoa en ole ehtinyt/jaksanut lypsää yhtään varastoon. Pari purkkia Nania on kaapissa hätävaralta. Olen aika väsynyt ja pinna kireällä.

Oma olemus on masentava. Paino ei enää tipukaan humisten. 10 kg extraa ja vaatekaapin sisällöstä menee päälle vain murto-osa. Odottelen jälkivuodon loppumista, niin pääsisi edes uimaan. Toisaalta on ihanaa kun pääsee taas kävelemään reippaasti, eikä kuumuuskaan ahdista niin kuin raskaana ollessa.

Meillä on täällä aivan ihania naapureita. Ovat auttaneet paljon ottamalla välillä isompia lapsia luoksensa leikkimään tai vahtimalla heitä altaalla, niin olen saanut rauhassa tissitettyä vauvaa tai käytyä ruokakaupassa. Mies kun on reissannut paljon ja apulainen lähti. Meilläkin 2v alkaa aina kiipeämään päälläni tai tiputtelemaan sohvatyynyjä lattialle kun imetän.

Vierailija
2/47 |
14.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntyihän se meidänkin pikkulikka viimein. 10.5. hän näki päivänvalon, tai iltaa se kyllä jo oli. Aivan mahtavan hurmaava pieni pörrötukka!

Tulen paremmalla ajalla turinoimaan ja menee varmasti hetki, ennen kuin pääsen kärryille tidän juttuihinne!

Kävin kirjoittamassa synnytysjuttua ja tilannekatsausta tuonne viimeiset huhtikuiset-pinoon odotuspuolelle, jos jotakuta kiinnostaa...

Hyvää vointia kaikille!

Tilpehööri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis meillä ei ole taaskaan toiminu vauvalehen sivut moneen viikkoon. Haluttais antaa palautetta vauvalehelle. Tuskin tuo meidän koneestakaan on kiinni kun muuten netti toimii moitteetta. Onko muilla ollu missään vaiheessa ongelmia?

Meillä vauva-arki on sujunut kohtalaisen hyvin. Vauvalla on ilmavaivoja, piereskelee ja röyhtäilee ahkerasti. Ja itkuaki on ollu ihan kiitettävästi. Joinaki päivinä valvomisajat pitää vaan kävellä ympäri kämppää ja hyssytellä. Alussa tuntui että tämä vauvan kans eläminen ei olekaan niin väsyttävää kuin luulin mutta nyt viimesen viikon aikana on kyllä iskeny aika totaalinen väsymys. Vauva nukkuu kyllä suht hyvin yöt (iltayöt n.4h, sitten syönti ja aamuyöllä 2-3h pätkiä) mutta silti sitä univelkaa tahtoo jäädä. Ja ehkä asiaa vois vähä auttaa jos alkais syömään joitain vitamiinilisiä. Hermot tahtoo olla koetuksella kun ite on tosi väsyny ja jos vauva itkee paljo. Tosin ei se tänään oo niin paljon itkeny onneksi. On näitä helpompiaki päiviä. Kantoliinaa (vauvaleheltä tilaajalahjaksi saatu) on kokeiltu mutta siitäkös vasta raivari syntyy. Neuvolan täti meinasi kyllä että pari ekaa kertaa voi mennä itkien mutta sitten se tottuu(jos tottuu). Vois ostaa trikooliinan mutta vähän arveluttaa että tykkääköhän se sitten olla siinäkään.

Muutenkin meijän vauva on aika lyhytpinnanen (keneenköhän lie tullut? ;)) Tissillä ensin pahimpaan nälkään syö kiltisti mutta sitten pitää taukoa ja kohta haluaa lisää. Jos sitä tissiä ei työnnetä suuhun sillä sekunnilla seuraa semmonen huuto, että ei tuu enää syömisestäkään mitään. Siinä sitten rauhotellaan ensin vauvaa ja taas uudestaan syöntiasentoon ja salamana tissi suuhun, ettei kerkiä hermostua. Huohhuoh! Noo, kyllä se siitä. Yösyönnit menee onneksi kivuttomasti. Mutta on se kumminki tosi ihana vauva!

Vauvan neuvolatäti on sama kuin minun äitiysneuvolatäti ja tosi mukava. Minä kyllä voin sanoa sille just suoraa miltä minusta tuntuu ja miten meillä menee. Ei oo ainakaan vielä koskaan antanu ymmärtää mitään negatiivista, esim että oon huono äiti.

Mä oon kans käyny kaupassa ja vauva on jääny isän hoiviin jopa muutamaksi tunniksi. Mutta meillä on kyllä pakastimessa lypsettyä maitoa ja korviketta kaapissa, että on vauvalle mitä antaa jos tulee nälkä. Yleensä jos oon lähössä niin lypsän mutta sitä ei kyllä aina tuu jos ei oo oikein täynnä. Onhan se itellekki mukavempi lähteä kun tietää ettei ainakaan tarvi nälkää itkeä. Mutta jos oon tunnin reissulle lähössä ja just syöttäny niin en kyllä yleensä lypsä.

Mutta nyt vauva jo kaipaa syliin joten palaillaan. Toivottavasti meilläki nämä sivut jatkossa toimii.

Vierailija
4/47 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän vauveli on kohta 6 viikkoa vanha. Aika menee käsittämättömän nopeasti. Painoa on tullut ihan kivasti ja tyttö näyttää seuraavan -10 painokäyrää tasaisesti. Eli pitkä ja hoikka tyttö. Meillä siirryttiin pelkkään tutteliin 3 viikon kohdalla, kun maitoa ei vaan tullut ja paino ei noussut riittävästi. Hyvä puoli korvikkeessa on se, että isäkin pääsee syöttämään. Hän nauttii kovasti omasta hetkestä tytön kanssa.

Omaa aikaa olen ottanut lähes päivittäin. Ainakin puolen tunnin happihyppelyn verran. Jumppaamista ym aion harrastaa, kun jälkitarkastus on ohitse. Eli turha tuntea syyllisyyttä itsensä hoitamisesta! Neuvolatädit laukovat suustaan ihan mitä sattuu. Ite muuten vaihdoin neuvolatätiä, koska en erityisemmin pitänyt tämän alueen tädistä, joka on lähes suoraan koulusta tullut. Vaihto sujui ongelmitta ja sain ihanan kokeneemman tädin, jonka kanssa synkkaa hyvin.

Esikoisen 4v kanssa on nyt ongelmia. Hän on tajunnut, että vauva on ja pysyy. Vauvaa kohtaan hän on ollut kiltisti, mutta äitiä ja isää muksitaan ja testataan rajoja jatkuvasti. Välillä säälin, välillä kiehun raivosta, kun pitää komentaa sadatta kertaa. Esikoinen on ollut isyysloman jälkeen 3 päivää viikossa hoidossa, jotta saan ite levättyä. Nyt mietityttää pitäisikö esikoinen pitää kokonaan kotona vai jatkaa hoitosuhdetta. Kaikella on puolensa ja puolensa.

Annu: milloin saa mennä uimaan? Tekisi niin mieli mennä vesijumppaan tai -juoksuun. Koko kroppa on ihan jumissa.

Pelargonia

Vierailija
5/47 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uimisesta: mulle sanottiin et jahka jälkivuoto on loppunut ja mahdollinen haava parantunut niin voi mennä. Ja teki hyvää! =)

Vierailija
6/47 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistelen sinun asuvan myöskin Oulussa, joten mieleeni tuli tuosta trikoisesta kantoliinasta vaihtoehto, jolla voisit kokeilla viihtyykö vauvasi sellaisessa. Täällä toimii Taikapilvi niminen lastentarvikkeita myyvä (netti)yritys. Huonesuolla sijaitsevassa liikkeessä voi siis asioidakin muutamana päivänä viikossa. Heiltä on mahdollista vuokrata kantoliinaa, jolloin sitä voi tavallaan kokeilla. Jos vauva viihtyy, saman liinan voi lunastaa omaksi, jolloin pantti ja maksettu vuokra hyvitetään liinan kokonaishinnasta. Seuraavassa osoitteessa tarkempaa tietoa asiasta.

http://www.taikapilvi.com/information.php?info_id=3

Itse päädyin lopulta ostamaan liinan suoraan omakseni, tilasin sen netistä. Ongelma minulla oli, että liikkeen aukioloajat olivat niin hankalat, etten milloinkaan meinannut päästä sinne. Nyt liina tulee kotiovelle toivoakseni perjantaina viimeistään.

Meilläkin vauva haluaa olla sylissä lähes koko ajan. Sylissä on oikein tyytyväinen, eikä silloin tarvitse erityisesti hytkyä tai kävellä, läheisyys riittää. Yksin joutuessaan alkaa kitinä, joka melko pian muuttuu parkumiseksi, ellei vauvaa ota syliin. Niinpä kantoliinan avulla toivon saavani kädet vapaaksi. Rintarepun sain lainaan sukulaiselta, siinä vauva kyllä viihtyy, mutta äitin hartiat ovat ihan jumissa parin tunnin kantamisen jälkeen.

Kissankello

Vierailija
7/47 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissankello: Kiitos noista tiedoista. Oon käynytkin Taikapilvessä mutta enpä tiennyt tuota vuokrausmahdollisuutta. Ehkä kuitenkin kannattaa kokeilla.

Ois kiva tietää miten muiden vauvat on kasvaneet. Meidän vauvalle oli painoa tullut kuukaudessa noin kilo ja pituutta 4 cm, eli nyt pikkunen on jo viiskilonen pötikkä ja 55 cm pitkä. Neuvolan käyrien mukaan pikkusen pullukka vauva. Kohta voiki jo laittaa 56 senttiset vaatteet odottamaan mahdollista seuraavaa käyttäjää. Jotenki tuntuu että yhtäkkiä kaikki pienet bodyt ovat käymässä pieniksi. Eilen kävinkin katselemassa lisää 62 bodeja mutta aika vähän näytti olevan tarjolla pitkähihasia bodeja näin kesän kynnyksellä. Meillä kun tuota pyykkiä tulee ihan kiitettävästi ja tarvii vauvalle aika paljon vaatetta. Ennen vauvan syntymää kuvittelin, että meillä on ihan liikaa vaatteita mutta eipä niitä ookkaan kun saattaa päivässä mennä montakin vaatekertaa märäksi. Siinä myös huomaa vauvan kasvamisen kun alkaa tuntua jo painavalta kannella, jotenki aivan erilailla kuin ennen.

Meillä on ristiäiset lauantaina 27.5. Nimi on jo aika varma. Valinta on ollut vaikeaa, koska lähisuvussa on paljon käytössä hyviä poikien nimiä ja ei viitsis ihan samaa laittaa. Tuntuu, että pojasta tulee vähän niinku enemmän oma persoona kun saa nimen.

lyyli ja poika 5vk 2pv

Vierailija
8/47 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se on erittäin tärkeä ;) siis hymy. Meidän pienikin on alkanut antamaan hymyjä. Ei vielä älyttömän leveitä mutta hymyyn näyttää vetävän suuta kun on hyvällä tuulella. Yleensä se tapahtuu rinnalla tai hoitopöydällä. Jostain syystä hän tykkää erityisesti olla hoitopöydällä. Ja sehän passaa minulle kun hoitopöytä on pesukoneen päällä niin vauva voi tyytyväisenä kölliä aamuisin siinä kun itse vaihdan vaatteet ja teen kaikki muutkin aamutoimet.

Aluksi yritettiin vaipan vaihtoa sängyllä mutta sillä menetelmällä pissat oli aina pitkin sänkyä, mikä ei ollut tietenkään kivaa. Eilen poika nukkui koko illan, sitten rupesin vaihtamaan vaipan ja syöttämään ennen kuin alan itse nukkumaan. Yritin vaihtaa vaipan mahdollisimman huomaamattomasti mutta sittenpä pikkumies päättikin pissata isot pissat omalle naamalleen (ei muuten ollut eka kerta). Että sai sitten kivan herätyksen.

Kiva " kuulla" Lala että Martta toipuu ja Niksulle voimia hoitoon pääsyä ootellessa. Tiedän pari lasta joilla on ollut reikä sydämessä mutta ihan terveitä ja hyvin kehittyneitä ovat. Toinen niistä tosin joutuu leikkaukseen jossa reikä tukitaan koska ei ole itsestään mennyt umpeen mutta käsittääkseni se ei niin vakavaa ole.

Tulipa nyt kerrakseen tarinaa. Vissiin kertyny kun ei ole päässyt kertoilemaan. Vaikka en ole viikkoihin päässyt lukemaan näitä sivuja, ei silti osaa siirtyä keskustelemaan mihinkään muille sivuille (esim. kaks plus), ne ei vaan tunnu niin hyviltä, kun nämä on jo tutuksi tulleet.

lyyli edelleen :)

Vierailija
9/47 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vihdoin pinoon! Täytyy kyllä sanoa, että en osannut etukäteen kuvitella, miten totaalisesti pieni vauva vie kaiken ajan. Luulin että vauvat vain nukkuvat ja heräävät syömään, kun on nälkä! :D Meidän poika ei juurikaan nuku päivällä kuin yhdet n. 2h päikkärit. Tissillä olo on sen sijaan pojan lempipuuhaa. Ihme jos näistä ulokkeista on enää imetysajan jälkeen mitään jäljellä. Sen verran koko rahan eestä poika niitä lutkuttaa. Kuinka moni teistä muista yrittää täysimettää ja onnistuuko? Minä joudun antamaan välillä lisämaitoa, kun poika ei tunnu tyytyväiseltä usean tunnin imetyksen jälkeen. Olen myös yrittänyt lypsää, mutta milläs ajalla sen teen, kun poika on hereillä ollessaan koko ajan tissillä. Onneksi on torstaina neuvola ja saa tietää onko paino noussut tarpeeksi.

Hiukan rasittavaahan tämä on, kun on koko ajan sidottu vauvaan, eikä ehdi edes postia käydä hakemassa päivän aikana, mutta toivon mukaan helpottaa ajan myötä. Muuten poika on kiltti, siis silloin kun saa olla sylissä ja mieluiten tissi suussa. Yötkin menee suht mukavasti aina tuonne aamu kuuteen, jonka jälkeen alkaa ähinä ja tunnin välein tissittely.

Itse olen kanssa harkinnut liinan ostoa. Poika kun on sellainen sylimaakari, että ehkä viihtyisi siinä. Antakaahan vinkkiä minkälainen liina olisi aloittelijalle hyvä. Onko liina muuten näin kesäaikaan kuuma vauvalle, kun se joutuu olemaan kiinni äidissä ja vielä " pussissa" ?

hmar ja pikkumies 3vko ja 3pv

Vierailija
10/47 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tilasin itselleni Baby Bundlerin uuden Slim Style mallin liinan, jota netin tietoja tutkaillessani kehuttiin hyväksi aloittelijan liinaksi. Tämän uuden Slim mallin ei kuulemma pitäisi olla niin kuuma kuin original version. Lisävarmuutta sain, sillä siskollani on tällainen Baby Bundler myös (original). Hän kehui liinaa hyväksi, reunat eivät lähde rullautumaan ja kangas on trikoiseksi kuitenkin tukevaa. Hän kantaa vieläkin kuopustaan tässä liinassa, vaikka pojalla on jo ikää 8 kk ja painoa n. 10 kg.

Minulle liina ei siis ole vielä kotiin tullut, joten omakohtaista kokemusta ei ole. Tulen kyllä kertomaan kokemuksia, jahka liina tänne meille tulee.

Hymyistä oli kysymys, meidän poika on hymyillyt äitille jo jonkin aikaa, alkuun ihan vienoja ja varovaisia hymynpoikasia, nykyään tulee jo ihan kunnon leveitä hymyjä. Äitienpäivän aamuna poika päätti suoda leveän aurinkoisen hymyn myös isukille. :)

Kasvamisesta olin tainnut mainita jo aiemmin tuonne ketjuun, mutta lyhyt kertaus: Pituutta oli tullut 8 cm vajaassa viidessä viikossa ja painoa 1,4 kg. Nyt (tai siis viikko sitten) strategiset mitat ovat 57 cm ja 4660 g. Neuvolan käyrien mukaan hoikanpuoleinen. Itse olen miettinyt, että jos on tullut äitiinsä, on tuollainen koko lapsuutensa. Minullekin on aina terkat motkottaneet, että syönkö kenties tarpeeksi, kun olen niin hoikka. Sama " vika" on ollut minunkin äidilläni.

Mutta nyt lähden iltaunikävelylle vauvan kanssa. Emme ennättäneet aamulla ulkoilemaan, joten käydään nyt vähän happihyppelyllä.

Kissankello jälleen

11/47 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ei ole totta, että aina kun pääsen tänne saakka, niin vauva pärähtää huutamaan... taitaa arvata että NYT äiti meinaa kiinnittää huomiota johonkin aivan muualle kuin häneen!!!

On siis todellakin netissä roikkuminen jäänyt minimiin, ei juuri tule kuukausimaksuille katetta :P Vauva on kyllä kiltti, rauhallisempi luonteeltaa kuin isoveljensä, mutta mahaa vääntää ja ilmavaivat kiertää ja typy kyllä viihtyykin aina ennemmin sylissä kuin missään muualla. Vyöhyketerapia tuntuu auttaneen kyllä kovasti, viimeisen viikon aikana on koettu yöt joina pisimmät unijaksot oli 4,5h ja 5h15min - siis eri öinä. Tuo viimeinen tuli minulle äitienpäivälahjaksi ;) Tällä kertaa olen noihin mahavaivoihin JÄTTÄNYT KOKEILEMATTA kaiken maailman tipat ja linimentit, mh-bakteereja koitin vissiin yhtenä päivänä mutta lisäsi huutoa. Siis jätin saman tien pois. Esikoisella ne lähinnä kovetti vatsaa. Th meinasi, että vauva kasvaa niin hurjasti ja rintamaito menee niin tehokkaasti käyttöön, ettei suolistoon jää oikeastaan paljon ulosteeksi asti. Hmm...

No niin, mutta taas minua vietiin. Ristiäiset meilläkin on 28.5., nimestä vielä hieman epäselvyyttä. Mutta palataan taas, ehkä joskus..

eikkuli ja typy 4viikkoa

12/47 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääsinkin tänne nyt jo takaisin =) Annoin vauvan miehelle kun kerta lähinnä kiemurtelee masunsa kanssa eikä tissikään enää auta. Tällä kertaa olen ollut vauvan kanssa aika järkähtämätön sen asian suhteen, että mikäli vauvalla ei ole akuutti nälkä, niin sylintarvetta voi hoitaa jossain muussakin sylissä kuin aina äidin. Eilen aamuna tajusin, kuinka järkyttävän väsynyt olin AINA esikoista hoitaessani, kun yöt meni valvoen ja päiväunetkin niissä " ihanissa" 15min pätkissä, luojan kiitos tämä vauva on kuitenkin ollut vähän helpompi. Mutta meille näköjään tulee tätä vatsavaivaista sorttia... Millekään dieetille en ole ruvennut, esikoista imettäessäni piti koittaa ankarimman kautta kaikki dieetit ja meni elämästä loppukin hohto, kun juuri mitään ei voinut syödä itse. Ja tosiaan niitä d-vitamiineja ei olla vieläkään aloitettu, ehkä sitten ristiäisten jälkeen kun vauva tulee 6 viikkoiseksi.

Kuukautisista, joku kirjoittelikin että on jo alkaneet, itse eilen havahduin kun moneen päivään ei ole tullut veristä (ruskeaa) vuotoa, niin sitten vaihtui taas kirkkaan punaiseksi ja lisääntyi. Ei kai ne nyt voi jo alkaa? Synnytyksestä 4 viikkoa?!?! Onko se edes käytännössä tai teoriassa mahdollista?????

Kantoliinaa me testattiin lauantaina kun oltiin häissä, vauva ei kovin pitkään siinä viihtynyt, varmaan johtui metelistäkin. Kannattaa siis testailla rauhassa ensin kotona... Meillä on hug-a-bub ja kaapissa on babukin, ostin uuden mimsarongin (yliolanliina) mutta vauva ei ole siinä viihtynyt joten turhaan sekin ostos.

No, mutta nyt kitinä yltyy, joten jos vielä koittaisi sitä tissiä että päästäisiin taas tänä yönä nukkumaan, edes vähän aikaa.

eikkuli

Vierailija
13/47 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli maanantaina lastenklinikalla kardiologin ja neurologin kontrolli, ja Martalla kaikki hyvin. Lääkitys jatkuu mutta sydän voi hyvin ja kaikki neurologiset refleksit on kunnossa.

Minä jännitän täällä nyt sitten milloin Martta rupeaa hymyilemään, pari hymyä olen muka saanut mutta voi olla vaan äidin kuvittelua. Mutta tosiaan nyt stressaan siitä hymystä, kun se on sitten ensimmäinen kehittymisen merkki ja jännitän tietysti mitä Martan päässä liikkuu sen verisuonikasvuston lisäksi;)

Mahavaivaa on meilläkin, eilen meni taas koko päivä Martan karjuessa ja mies oli tietysti 13h töissä! Siinä oli kestämjistä myös esikoisella. Minäkään en Cuplatoneihin yms. luota, maitohappoa olen antanut ja siinä kaikki. Menee noita lääkkeitä muutenkin sen verran ettei oikein ylimääräisiä jaksa antaa:(

Liinoista sen verran, minulla on nyt hug a bub käytössä, kaapista löytyy myös villainen dionysoksen liina ja puuvillainen pitkä liina. Olen kuitenkin tykästynyt tuohon trikoiseen, minusta se on helpoin sitoa ja miellyttävin itseni päällä.

Olen vähän eikkulin kanssa samoilla linjoilla tissittelystä ja sylittelystä. MArtta on täysimetyksellä, mutta kun syöminen loppuu, laitan tutin suuhun ja tissin piiloon, muuten tyttö olisi rinnalla koko ajan niinkuin esikoinen aikoinaan. LIsäksi annan vauvan mieluusti myös isän syliin niin saan vähän aikaa esikoiselle. Iselle ei aikaa tunnu enää olevan nimeksikään. (Nytkin mies nukuttaa esikoista ja minä heijaa Marttaa tässä sylissä samalla kun kirjoitan).

Mutta eipä muuta tällä kertaajatkamme vauva-arkea koliikin merkeissä ja hymyä odotellessa (onneksi nyt toisen kanssa tietää että mahavaivat loppuvat aikanaan eivätkä kestä ikuisesti...) :)

Lala ja Martta huomenna 5 vkoa

Vierailija
14/47 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kans huomioinut " vakkarinaputtelijoiden" katoamistempun (Tilda, Annu, Eikkuli jne..) toivottavasti kaikki on hyvin.

Oli mukava lukea Martta vauvan mukavasti alkaneesta toipumisesta viimeviikon pinoissa, vitsi että pienissä on voimaa!

Meillä on viimeyönä ollut tisuyö, nami nami parin tunnin välein.

ÄLLÖAIHEISIIN:

Onko teillä peräpukamia? Kuulin että niitä vois olla sisäistäkin mallia... onko tietoa?

Kutsu kävi, tisut esiin!

Peppinetta ja murut

Vierailija
15/47 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitan muutaman rivin, kun tyttö on nukkunut peräti 15 min parvekkeella ihan hiljaa ja poika uppoutui autoleikkeihinsä. Meillä on ollut taas pari masuvaivaista päivää. Eilenkin itkettiin melkein koko iltapäivä ja ilta. Tissilläkin tyttö oli taajaan. En meinaa uskaltaa ottaa tissille niin usein, kun haluaisi, koska pelkään, että tuota maitoa alkaa taas suihkuta yli äyräiden. Nyt maidontulo on vähän rauhoittunut, kun olen imetellyt useamman kerran peräkkäin samasta rinnasta. Mutta eihän sille mitään voi, kun tyttö haluaa syödä, niin toki ruokaa on saatava :) Yöllä meillä nukuttiin hienosti. Syötiin vain klo 03 ja siinä se. Aamuyöstä sitten alkoi kähinä ja puhina, ähkiminen ja kitinä :(

Miten monta kertaa päivässä/viikossa teidän vauvat kakkaa? Olen ihan ihmeissäni, kun esikoinen kakkasi joka syötöllä, ja tämä pikkuneiti taas tekee korkeintaan yhdet kakat päivässä. Eilenkään ei kakannut lainkaan.

Marle ja lapset (3 v. ja 5 viikkoa)

Vierailija
16/47 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..meinaan että heti, kun äiti istuu koneelle jostakin alkaa kuulua kitinää tai tuhinaa.

meillä on ny tyttö kuumeessa ja minun ja vauvan kans kotona tänään. nyt nukahti pieni potilas tuohon sohvalle, kun oli puoli tuntia itkenyt karkkia-purkkaa, joita ei kaapeista etsimälläkään löytynyt.

me aloitettiin cuplaton-tipat viikonloppuna, kun vauva itki mahaansa ja nyt masuvaivat ovat helpottaneet ainakin jonkin verran. en sitten tiedä oliko cuplatonilla osuutensa vai paransiko aika ' haavoja' .

meillä ei ole oikeastaan mitään rytmiä vielä vauvelin kans.. syödään kun on nälkä ja nukutaan kun tulee väsy.

nyt pitää lopettaa naputtelu kun meinaa migreeni puskea päälle. mulla on niska-hartiat ihan tukossa ja pääkipu vaivaa ja sitten toisinaan ihan migreeni.

aurinkoista tiistaita!

-lotta ja ukko 1kk 5pvä-

Vierailija
17/47 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sainpas typyn nukkumaan hetkeksi niin että vihdoin pääsen tänne kuulumisia naputtelemaan! Viime yö meni meilläkin syödessä, normaalisti typy herää kahdesti syömään, nyt neljä kertaa ja äiti on ihan poikki :( Tietysti sitten syöttöjen välit oli yhtä kähinää ja puhinaa ja kuuntelin sitten niitä vaikka unta olis pitänyt saada. Luulenpa että tiheiden syöttöjen syy on se, että neiti ei yöllä syö paljoa kerrallaan kun nukahtaa jo, joten pitää ensi yönä yrittää syöttää pidempään jos saisi lapsen pysymään hereillä. Meillä on kyllä kanssa rytmi vielä aivan " sekaisin" , tyttö nukkuu kun nukuttaa ja syö kun on nälkä... Mut mä en osaa vielä vaatia että pitäis rytmiä ollakaan, lapsihan on vasta muutaman viikon ikäinen!! Olen vähän asenteella että eletään nyt lapsen tahtiin muutama kuukausi, kyllä se rytmi siitä löytyy. Mites muut?

Ristiäisiä pitäisi miettiä, ainakin se NIMI ennen helatorstai- viikonloppua. Meillä ollaan vähän hitaita tuon nimen suhteen oltu, tuntuu että muilla on nimi ollut mietittynä jo aikaa sitten ennen lapsen syntymää ja meillä se on vielä pohdinnan alla vaikka ei ole kuin pari viikkoa nimen antoon!

Jaahas, tissejä kaivataan... Toivottavasti säät jatkuu yhtä ihanina niin saadaan edelleen nauttia auringosta ja leppeästä tuulesta!

Vierailija
18/47 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tänään 1 kk neuvola. Tutustuttiin uuteen tätiin (äippäneuvolan tätin kanssa olimme tähän asti olleet tekemisissä), joka onneksi vaikutti mukavalta.

Tätin mukaan poika on kehittynyt hyvin, on terhakka ja pirteä, ja hymyilee jo. :) Pituutta poika oli hurauttanut kuukaudessa 8 cm, joten pituus on nyt 57 cm. Paino oli moisen pituuspyrähdyksen myötä jäänyt vähän jälkeen, mutta ei vielä huolestuttavasti. Kuulemma aivan normaalia tässä vaiheessa. Painoa on nyt 4660 g. Ei liene kummakaan, että 50 cm vaatteet ovat jo jääneet pieniksi... Tällä hetkellä ihanan istuvia ovat 56 cm vaatteet.

Ristiäisiä meilläkin tässä ollaan suunniteltu. Helatorstaiviikonloppuun ne meilläkin ajoittuvat, ensin olimme ajatelleet aiempaa ajankohtaa, mutta kaikki sukulaiset eivät olisi päässeet silloin. No, saatiinpahan sitten vähän lisää armonaikaa järjestelyihin. Nimi alkaa olla harkittuna, mutta sen julkistamme vasta juhlissa. Sinällään hassua, sillä etunimi minulla tuli mieleen jo melko pian raskauden havaittuani. Ja silloin tuli nimenomaan pelkästään pojan etunimi, tytön nimestä ei ollut haisuakaan, kun se olisi pitänyt hätäkastenimeksi sairaalaan ilmoittaa... Jonkinlainen poikatunne oli siis jo ihan alkumetreiltä, vaikka ultrassakaan sukupuolta ei näkynyt ennen kuin viikolla 28.

Nyt tuoksahtaa siltä, että kakkapyllyn pesulle mars mars joudumme... Voidaankin ihmetellä sitten uutta hymynaamaa hoitopöydän luona, terveisinä neuvolakäynnistä. Saapa nähdä, suoko vauva sille hymyä, äidille on jo leveitä hymyjä tullut.

Kissankello ja poju liki 5 vk

Vierailija
19/47 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeasti istahadan minäkin tähän koneelle, kun poika vetää sikeetä parvekkeella.

Oltiin tänään neuvolassa. Hyvin on pikkuinen kasvanut. Painoa tullut kahdessa viikossa puoli kiloa ja pituuttakin oli jo 54 cm, kun syntymäpituus oli se 50 cm. Pipokin oli kasvanut puoli cm. Neuvolan täti kehui poikaa rauhalliseksi, mutta liikkuvaiseksi. Sellainen hän onkin. Tullut äitiinsä tuossa rauhallisuudessa. Itkee vaan, jos on nälkä ja tissi ei heti ole saatavilla. Muuten pitää vaan sellaista ähinää ja tuhinaa.

Meillä on jo nimi melkein päätetty. Se on siis jo aika varma, mutta ei olla mihinkään papereihin vielä kirjattu. Ristiäisiin tosin on vielä aikaa, kun ovat näillä näkymin 1.7.

Kiva tosiaan kuulla, että Martta voi hyvin. Sitkeä tyttö :)

Nyt pitää mennä...

pesukarhu83 ja poika 2 vk ja 4pv

Vierailija
20/47 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palaan rytinällä! =) Katsokaas kullat kun olen tuolla odotuspuolella haahuillut ja synnyttäneiden pinoja etsinyt. idiot. =) Sit löysin tänne. No meidän poika kyllä haistaa heti jos äiti aikoo päivällä a)syödä b)naputtaa koneella c) siivota ja yleensä silloin iskee valtava nälkä =) Oikeesti meidän poika on kyllä maailman helpoin, itkee silloin kun on nälkä ja muuten on hyvin tyytyväinen. Nykyisellään nukutaankin jo 5 tuntia putkeen ja päivisin seurustellaan ja kukutaan. Kyllä sitä tulee kekseliääksi että saa jotain tehdyksi tämmöisen megarinnansyöjän kanssa =) Meillä nääs maitoa tulee ja sitä syödään niinku ei huomista ois =) Poika kasvaa tosi nopeesti ja on pitäny jo laittaa pois ekoja pieneksi käyneitä vaatteita. Hän kun on vielä tosi pitkä niin piti opetella uusia imetysasentoja kun 5cm lisää syntymäpituuteen tekee aika paljon kun ikää on viis viikkoa.

Itse olen palautunut aika hyvin. Maha on niinku tikkataulu raskausarvista ja se ottaa vähän päähän. Mut hope et ne vaalenee edes vähän. Aika lailla koitan liikkua ja syödä oikein et maha ei jäis tommoseksi pönöksi mut vaikeeta kun ei vieläkään saa kunnolla tehdä vatsalihaksia.

Peppinettakos kyseli niistä pukamista? Juu been there done that got the pukamas to prove it =) Oli ja meni vaikka en uskonu et ne paranis itsekseen ilman mitään operaatioo pelkällä pukamavoiteella. Mut sisällä on vissiin vielä yks vähän kipeempi. Mut parempi sekin jo.

Paljon terkkuja kaikille ja onnittelut tasapuolisesti jokaiselle joka on vauvan saanut. Martalle ISO JA HELLÄ HALI!!!!

PS. onko kellään muulla vauvakuumetta...? =)

Annu