Tykkäätkö, että sisaruksilla/kaksosilla on samanlaiset vaatteet päällä?
Kommentit (13)
Kyllähän ne nyt joskus voi samanlaisetkin olla, mutta useimmiten pukisin eri vaatteisiin. Lapsilla on kuitenkin eri identiteetit.
Kaksosille soisin " edes" erilaiset vaatteet.
Sisaruksien kohdalla se ei ole ihan niin vakavaa, muttei ehkä niin tavallistakaan.
Omille lapsille, tyttöjä ovat, ostan kyllä toisinaan samanlaiset mekot tms., mutta ostan eri värisiä ainakin toisinaan. Nykyään he vaihtavat vaatteita niin eri tahtiin, ettei samanlaiset samaan aikaan päälle hevin mene.
Ja meillä nuorempi perii vanhemman vaatteet, joten siksikään en niin suosi samanlaisia molemmilla: tulisi uudelleen samat vaatteet.
mutta eri värisiä vaatteita... jos olisi samaa sukupuolta siis. mutta kyllä tytölle ja pojallekin voi ostaa vaikka samanlaisia ja jopa saman värisiäkin! meidänkin pojalla 6v ja tytöllä 1,5v on esim hennesiltä ostettuja ruskeita trikoopaitoja tms. samanlaisia... ihan kivoja ne on molempien päällä! =)
mieheni siskolla on kaksostytöt ja heillä on yleensä nykyisin samantyyppiset mutta eri väriset vaatteet päällä... tietysti jotkut tuovat lahjaksi samanlaisia vaatteita kahdet, mutta en pelkästään samanlaisia pitäisi kyllä.. =)
Kaksosilla on lähes aina samanlaiset eriväriset. Ja vähintäänkin samankaltaiset (esim. tytöllä farkkumekko, pojalla -haalarit). Se on reilua ja vaateostokset helppo tehdä. Identiteetti tulee aivan jostain muusta kuin vaatteista.
pukeneet heille samanlaisia vaatteita, mutta tällä hetkellä he itse haluaisivat useimmiten pukeutua samanlaisiin (ja vaaleanpunaisiin). On hirveän vaikeaa ostaa välillä vaatteita, kun pitää olla samanlaiset ja erilaiset.. Jos ymmärrätte mitä tarkoitan..
heidät aina samanlaisiin. Itse tykkään, mulle on sama mitä muut siitä ajattelevat. Ja tytöt itsekin ovat innoissaan kun molemmilla on samanlainen mekko tai muu vaate.
esim. kaksi pakkausta, mutta ei koskaan puettu samaan aikaan samanlaisia. Nyt kun ovat jo lähes 2v. niin ei heillä enää olekaan yhtään samanlaista ja saman väristä vaatetta. joskus on kiva pukea esim. erivärisiin raitapaitoihin. Yksi kollege asu on molemmilla samanlainen, mutta eri väriset.
Ei voi olla hyväksi persoonan kehitykselle, ettei kukaan erota heitä toisistaan - paitsi vanhemmat tietysti, mutta muille he ovat helposti aina " ne kaksoset" vaikka olis eri vaatteetkin saati sitten jos on vaatteetkin samat eikä mitään keinoa erottaa toisistaan.
Mutta nyt 3v pojat itse haluavat samanlaisia vaatteita. Huvittavaa että pojat ovat erilaiset vaatteetkin " jakaneet" , toinen käyttää toisia ja toinen toisia. Itse pukisin heille sen mikä ekana käteen sattuu tulemaan mutta siitä tulee kauhee meteli. Meillä puetaan sekä samanlaisiin että erilaisiin. Myös isommat sisarukset. Meillä on 5poikaa.
Ja ihan käytännön syistä ostan välillä samanlaiset vaatteet, mutta aina eriväriset. Nyt kun lapset ovat jo 6v. osaavat kyllä sanoa haluavatko samanlaiset vai erilaiset vaatteet ja mikä tärkeintä osaavat päättää vaatteet sen mukaan mistä itse pitävät, ei sen mukaan mistä toinen pitää.
Joskus maut käyvät yksiin, joskus ostetaan hyvinkin erilaista.
Nyt esim. kevät vaatteista halusivat samanlaiset kengät, koska ne olivat molemmista parhaat mahdolliset. Sanoin hatut olivat samanlaiset, mutta eriväriset. Ulkovaatteet ovat sitten erilaiset.
haluavat aina samanlaiset vaatteet. Ovat halunneet pienestä pitäen. Heidät kyllä erottaa muutenkin toisistaan. Kaveritkin erottavat, kumpi on kumpi, vaikka on samanlaiset vaatteet. Eiköhän joskus tule sekin vaihe, että halutaan erilaisia vaatteita.
tyttö2½v, poika 1v
jos tytöllä on college asu on pojallakin, jos farkut niin molemmilla on, jos tytöllä hame niin pojallakin jotain " parempaa"
mutta mitään saman värisiä jne meillä ei oe, johtuen varmaan sukupuoli erostakin.