Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HUHTIKSET' 05 uuteen viikkoon

08.05.2006 |

Tänne kaikki kirjottelemaan!

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
12.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampaista: Pihlalla on 11 hammasta, joista 4 poskihammasta. Eteen ylös ei ole halkiosta johtuen tullut yhtä hammasta, ja lääkäri sanoikin, että hampaita saattaa jäädä puuttumaan.

Nukuttamisesta... Joo, meillähän Pihla nukahti hienosti itsekseen, mutta nyt on toinen ääni kellossa, kun siirrettiin veikan huoneeseen. Mutta onhan tuo muuton tuoma " stressi" nähtävissä lapsissakin, joten antaa hetkisen kulua...

Kauhulla odotan ens viikkoa. Juuri juuri saadaan mutto tehtyä loppuun, niin mieheni lähtee ma-to Jordaniaan työmatkalle. Ei herkkua!

Parisuhteen hoito jäätotisesti tässä tohelluksessa vähille, mutta iltaisin varaamme halimissessiolle aina vähän aikaa.. vaikka sitten toinen olisikin unessa :)

Jeps, mukavat viikonloput!

Vierailija
2/26 |
12.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu-u. Helkalle nousi taas tänään kuume ihan yhtäkkiä. 39,3 on nyt. En tiedä mikä vaivaa, ei sillä oikein flunssakaan ole. Maanantainahan sillä oli myös korkea kuume, tiistaina ei mitään, keskiviikkona vietiin hoitoon, hoidossa on ollut aika kamalaa (tästä lisää hetken kuluttua), nyt taas äkillinen kuume.

Voiskohan liittyä hampaiden tulemiseen? Helkalla on ilmeisesti kaikki neljä poskihammasta tulossa samalla kertaa. Toisella puolella on jo sekä ylä- että alahammas näkyvissä, toisella puolella ikenet pullottaa " lupaavasti" . Hammasgalluppiin vastaukseksi siis: 8 kokonaista hammasta, 2 puolikasta ja 2 ilmeisesti kohta puhkeamassa.

Nyt sitten hoitohommista masennusjuttua. Viime viikon lopulla hoidossa oli jo sujunut ihan hyvin. Sitten tuli viikonloppu + kaksi sairaspäivää ja loput tästä viikosta onkin ollut aika surkeeta. Se ei ole syönyt, ei nukkunut, ollut vain itkuinen. Kotona se on sitten väsykiukunnut ja asunut tissillä :( Yhtälö on siis seuraava: hampaat->ei syö->nälkä->ei nuku->väsyttää ja nälättää ja sattuu->kiukuttaa->missä äiti? ei äitiä->kiukuttaa, ei nuku->jne.

Minä olen itsekin tosi väsynyt, kun yöunetkin on olleet ihan pölöpölöä taas vaihteeksi. Lisäksi surettaa kun Helkalla ei ole kivaa. Toivottavasti ens viikolla alkaa menemään vähän paremmin hoidossa.

Enpä muista mitä muita juttuja oli. Mukavaa viikonloppua kaikille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
12.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kentille kiitos kommentista hormonikierukkaan, mietityttää se vähän, joten jään pohtimaan. Kuitenkin toivotaan 1-3 vuoden sisällä uutta vauvaa, laittaminen arveluttaa ja onhan niitä laastareita ja renkaita ja muita. Minipillerit sopivat hyvin, eli ei siinä ongelmaa.

Milenna: Ei tarvitse lopettaa Cerazetteja, vaikka imetys olisi loppunut.

Vaakamom: Kiva kuulla, että risteily onnistui ja parisuhdetta tuli hoidettua =)

Errj:lle lohtuhali, kurjaa kun asiat kasautuvat, kuten niillä on tapana, kuitenkin lähetän sinne energiasäteitä ja toivon, että ensi viikko on parempi. Antonillakin oli tässä jokin aika sitten outoja kuumeiluja, juuri samalla tavalla kuin teillä, yhtenä päivänä kuumetta, sitten ei mitään ja kohta taas kuumetta. Nyt se on mennyt ohi ja ikenet pullottavat, josko siinä syy. Kyllä se hoitoon meno alkaa sujua, kun saatte muutaman ehjän viikon, ihan varmasti alkaa sujua =)

Lyle: Jos jaksat kertoisitko kokemuksia, siitä kun lapset ovat samassa huoneessa, se on meilläkin suunnitteilla.

Viikonloppuna olisi tarkoitus pestä auto, siivota parveke ja koti ja hakea kukkia, siinähän taas on puuhaa. Huomenna esikoisella on soitin seikkailu, jonne mennään yhdessä aamupäivällä. Mutta nyt menen sohvalle ihmettelemään, että mitäs seuraavaksi.

Hauskaa viikonloppua =)

T:Mareila+Anton

Vierailija
4/26 |
12.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hampaita 8, ja ainakin kaksi tulossa, Errj:n kysymykseen selvä vastaus: Hyvi voi Helkan kuumeilu liittyä hampaisiin

T:M&A

Vierailija
5/26 |
13.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollut kaikenlaista säpinää, en ole edes lukemassa käynyt. Olen muuten ekaa kertaa taapero-puolella, hassua!

Meidän pimatsu on taas vaihteeksi kipeenä, tosin enää yskii ja räkä valuu. Onkin kohta sairastanut kaksi viikkoa. Tuntuu olevan aika sitkeetä tää kevätlentsu. On kuitenkin jo ihan virkeä ja kuumeeton.

Rakennuspuuhat on käynnissä oikeen kunnolla nyt kun talopaketti on pystyssä. Hommaa riittäisi kotona, raksalla ja joka paikassa. Neidin kanssakin aika kuluu niin huimaa vauhtia ihan vain ulkoillen ja päivittäiset hommat tehden. Välillä käydään raksallakin hommissa, mutta aika vahtiminen tytössä siellä on. Tänään nukkui tosin siellä ruhtinaalliset kolme tuntia, joten sain minäkin aikaiseksi vaikka mitä.

Hampaita ei meidänkään tytöllä ole kuin 6. Sormi on suussa vähän väliä ja muutama alku pullottaa. Kysyin just hammaslääkäriltä itse käydessäni että mitenkä niiden hampaitten pitäisi tulla. Kolmevuotiaaksi olisi kuulemma hyvä jos olisi kaikki tullut. Toi 6 on ihan ok kuulemma vielä.

Nukahtaminen on toisinaan hankalaa. Neiti sinkoilee pitkin sänkyä ja kikattaa. Otan silloin viereen ja pidän kiinni. 10 minuutissa yleensä nukahtaa.

Ihanaa äitienpäivää kaikille!

mallu ja typy 2604

Vierailija
6/26 |
14.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mareila+Anton

Vierailija
7/26 |
14.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivä meni mukavasti, vaikka ei meillä äitienpäivä (tai isänpäivä) ole suuri juhla. Lahjat annetaan ja usein aamiainen sänkyyn, siinä se, ehkä tehdään vähän parempaa ruokaa =) Tänään oli mies ylittänyt itsensä noin lahjojen puolesta, yleensä olen saanut (ja pyytänyt) kirjan tms, niin pyysin tänäkin vuonna, mutta sain Swarovskin kaulakorun ja korvikset, olin kyllä tosi onnellinen, ihana mies. Esikoinen oli kasvattanut äidille kauniissa ruukussa yrttejä, ihana.

Muuten päivä meni normaalisti, aamupäivän siivosin ja esikosella oli naapurintyttö leikkikaverina ja mies oli kahteen otteeseen ulkona lasten kanssa. Iltapäivällä minun vanhemmat tulivat testaamaan eilen ostetun grillin, hyvin toimi =) Ainoa mikä oli kurjaa, oli ettei Anton nukkunut päiväunia =( Nyt kyllä nukkuu, mutta kolmeen eri kertaan koitin, ei nuku ei. Toisaalta aamulla nukuttiin pidempään, eli lienee se vaikuttanut. Tänne ei sen kummempaa, sairaille pikaista paranemista =) Mutta nyt sohvalle ihmettelmään elmää =)

Mareila+Anton

Vierailija
8/26 |
14.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ehkäpä elämäni paras äitienpäivä :-) ( täynnä hehkutusta ja hyvää tahtoa)

Aamulla sain aamiaisen sänkyyn kera laulun. esikoiselta sain itse tehdyn saviruukun ( makkaratekniikalla you know ;-)), keskimmäinen teki kortin, jossa oli mansikoita ( joita sain myös aamiaiseksi), Elmo antoi kasapäin haleja ja märkiä suukkoja ( on myös oppinut taputtamaan selkään ja sanomaan aijai ;-)).

Iltapäivällä mentiin anopille lounaspäivälliselle..... taivaallisen hyvää ruokaa, nam ;-)

Mies lähti töihin kello 17, isot pojat lähtivät ulos leikkimään, minä jäin Elmon kanssa anopille. Juotiin anopin kanssa punaviiniä ja nautittiin täysin rinnoin Elmon uusista flirttailu taidoista ;-) puhuttiin menneestä/nykyisestö/tulevasta. Oltiin ennenkaikkea ystäviä/ihmisiä toisillemme. Aivan kerrassaan ihanaa ja ennen kokematonta ( ei vaan ole jotenkin ollut aikaa purkaa todellista minuutta....)

Sitten kotiin ja pojat nukkumaan ( käyttäytyivät kuin paremmatkin kakarat oppikirjoissa )..... ja nyt pelkkää hehkutusta kuinka kivaa on ollut.....

usein kun lataa suuret odotukset päivään, saa pettyä.... tänään oli toisin. Sen lisäksi pakko sanoa.....ei ne materiaaliset lahjat, vaan ne henkiset läheisyydet......... SE ON SIINÄ.....tai ruotsalaisten kiusaksi....Det glider in ;-)

poistun harteillani kasapäin mielihyvää.....

Vierailija
9/26 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos onniteluista =)

Ompunäiti, juu synttärit pidettiin, Anton oli loppuviikosta ok. Ja synttärit meni tosi kivasti, meillä oli pienet synttärit ja tosi leppoisa tunnelma. Synttärisankarikin käyttäytyi suht hyvin, tosin mamman kintussa roikkui ja sylissä paljon, mutta sehän on ihan luonnollista =)

Toivottavasti Vaakamomin ja Miehen risteily meni kivasti =)

Errj: Tosi kiva, kun hoito ja työt on alkaneet sujua, hiljaa hyvä tulee. Pökäleelle naurettiin vedet silmissä, Antonkin irroitti otteen rinnasta ja katseli mammaa kummissaan.

Mekin ollaan ulkoitltu kaikki päivät, Anton rakastaa hiekkalaatikkoa. Jääpi sitten siivoaminen vähän vähemmälle ja sunnuntaina meni aamu siivotessa, jotenkin se järjestyksen pitäminen on n_i_i_n h_a_n_k_a_l_a_a, ei ymmärrä, siihen että saa tavarat paikoilleen menee tuhottomasti aikaa, nyt taas tuli tehtyä SUURI PÄÄTÖS, että koittaa pitää kodin järjestyksessä...

Mutta huomenna enemmän juttuja, hyvää yötä

T:Mareila+Anton

Vierailija
10/26 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juups, ei sitä turhaan sanota, että muutto on yksi stressaavimmista elämäntilanteista.. To-la yritin epätoivoisesti laitella kamoja laatikoihin. Pihla ja isoveikka roikku laatikoissa, kiipeili, kaipaili juuri sitä lelua, mikä oli viiden laatikon pinossa alimmaisena jne. Vein vaatteita ja muuta sellaista jo etukäteen uudelle kämpälle ja kun sitten helle iski, ei ollut lapsille mitään päälle pantavaa.

Sunnuntaina muuttoauto ja muuttoporukka (ryhmärämä kavereita) saapui. Koira ulvoi tyhjenevässä asunnossa, lapsia yritettiin nukuttaa päviäunille siinä välissä, kun muuttoauto vei kamoja uudelle kämpille. Lopulta päivällisen aikaan vanha asunto oli tyhjänä ja lapset oli tuotava uudelle kodille syömään. Ruuat oli toki vanhassa osoitteessa...

Ja nyt on kaksi yötä nukuttu uudessa kodissa kaaoksen keskellä. Töissä pitäis käydä, ja iltaisin lapset on huomion tarpeessa, että pura siinä sitten kamppeita laatikoihin. Pihlaa ei voi jättää hetkeksikään vahtimatta, koska lattioilla on kaikennäköistä vaarallista sälää.

Lapset nukkuu nyt samassa huoneessa. Näinä kahtena iltana on itse ollut aivan poikki ja lapset vielä väsyneempiä, mutta unen tulo on ollut mukuloilla vaikeeta. Omasta sängystä on hyvä huikkailla sisarelle ja pelleily on ihan mahdotonta. Sitten kun ei enää pelleilytä alkaa pihlan

äippäitku. Kun yritän tainnuttaa pihlaa, niin veikka vinkuu vieressä " vettä" , " peitto huonosti" , " kurkku käheänä" jne... ONneksi Pihla sitten nukahtaakin (puolen tunnin rumban jälkeen) ja veikka saa sitten rauhassa hakea unta. Totuttelua siis riittää, mutta kyllä se siitä. Ja yöt on kuitenkin menny ihan ilman heräilyitä. Aamulla veikka herää vähän liian aikaisin, kun pikku sisko pärähtää käyntiin, mutta eiköhän rytmit ja rutiinit löydy.

Itse yritän kestää kaaosta. Lasten makkari on ainoa " valmis" huone ja muualla sisustuselementteinä on muuttolaatikot. Yks huonekin on vielä tapetoimatta ja piha vaatii huomiota toden teolla. Haluaisin saada kaikki valmiiksi heti nyt just samantien, mutta maltti on valttia..

Kiitos, että sain tilittää teille. Ja on muuten rentouttavaa keksittyä hetkiseksi teitin kakkatarinoihin ja hihitellä...

Vierailija
11/26 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tuossa edellisessä niin marmatin, niin täytyy ihan vastapainoksi tulla kertomaan hyviäkin uutisia. Viime yönä lapset jo nukkuivat tosi hyvin ja heräsivät vasta minun herätyskellon jälkeen. Tavaratkin alkaa löytää hiljalleen jo paikkaansa ja jospa saatais vikakin huone viikonloppuna tapetoitua.. Niin, ja koirakin uskalsi tulla parin päivän jännittelyn jälkeen rappuset alas. Elämä normalisoituu!

Ystäväni kävi eilen piipahtamassa ison mahansa kanssa. Hänellä on huomenna keisarinleikkaus ja siis vauva pian sylkyssä. Tokaa odottelevat. On se vaan niin herkkää ja ihanaa aina tuo uuden elämän syntyminen! Lauantaina pääsemme uutta kaveria tervehtimään sairaalaan.

Gallup: juoko lapsenne vettä? Meillä on menty ihan maito ja piimä linjalla, mutta nyt oli hoidossa hörppinyt (vähän huonolla menestyksellä) vettä.

Aurinkoista keskiviikkoa kaikille!

Vierailija
12/26 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Errj; Kuulostipa hauskalta tuo kakkajuttu, meillä ei onneksi oo vielä noin käynyt..Mukava myös kuulla että hoitoonmeno alkaa sujua.

Katsura; Miekin oon miettinyt, että onko Miia perinyt isänsä kovapäisyyden vai mikä on, kun vaikka kuinka kieltää jotain asiaa niin aina se tyttö siellä on..

Kysyisin teidän hippusten nukkumisesta/nukahtamisesta..

Miialla on ollut nyt parin viikon aikana ongelmia nukahtamisen kanssa. Meillä kun ollaan vieressä nukuttamassa, ei siis osaa nukahtaa itsekseen. On illalla tosi väsynyt ja vellipullon jälkeen silmät luppasee ja haukottelee, mutta silti tappelee kaikilla voimillaan vastaan kun yritetään nukuttamaan käydä..Tässä alkaa jo miettiä, että onko normaalia että nukutussession jälkeen sekä äidillä että tytöllä on hiki hatussa. Yrittää kääntyä mahalleen ja siitä seisomaan, työntää itsensä jaloillaan ihan sängyn ylälaitaan ja sitten huutaa sitä, kun ei mahdu päätään kääntämään..Kuulostaako yhtään tutulta? Miten tän asian voisi ratkaista? Alkaa voimat loppumaan tämmöisessä..ja jos antaa vaan valvoa myöhempään, niin on hirmu kiukkuinen ja alkaa itkeskelemään joka asiasta:( Jos taas aiemmin yritetään nukuttaa, niin taistelee vieläkin kovemmin..

Jos jollain olisi jotain neuvoja, niin ottaisin mielelläni ne vastaan..

Nyt pitää itsekin lähteä iltatoimille, moikka meiltä!

-Milenna ja MIia 27.4-

Vierailija
13/26 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, kevät tekee ihmeitä, eilen en edes avannut konetta, ei kerinnyt. Aamulla oli ehkäisyneuvola, jossa suositeltiin hormonikierukkaa, onko teillä kokemuksia siitä?? Anton oli silläaikaa hoidossa ystävälläni, leikkivät hiekkalaatikolla. Yhtäkkiä Anton oli sanonut " äiti" ja osoittanut tielle. Kun mentiin heille kahville ja minä menin vessaa, kuului taas kummastunut " äiti" ja kysyvä katse, söpö.

Käytiin eilen pikinikillä, oli tosi kivaa, Anton söi nakkia hyvällä halulla, kyllä karkeampi sosekin menisi alas, jos Antonia huvittaisi =) Meillä ei vieläkään kävellä/seistä ilman tukea, eikä kyllä ole kiirekkään. Vaihdetaan viikonloppuna renkaat, on vähän jäänyt, varmaan viimosen kerran tähän autoon, syksyllä ostetaan todennäköisesti uusi auto, kivaa olen pitkään haaveillut uudesta autosta.

Milenna: Meillä Anton nukahtaa yhä edelleen rinnalle, muuten nukahtaminen on itkemistä ja potkimista ja raivoamista.

Lyle:Muuttaminen on aina rasittavaa, saati kahden pienen kanssa, mutta hiljaa hyvä tulee =) Kyllä se siitä

Jeps, nyt kahvin keittoon, Anton on päiväunilla =)

Mareila+Anton

Vierailija
14/26 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut vähän ikävämpi viikonalku. Emmalla sattui haveri leikkikentällä tiistaina=( Juoksi pallon perässä ja kun ei tuo juokseminen ihan kunnolla vielä suju niin kaatui pallon päälle ja kasvoilleen hietikkoon. Toinen poski hankautui verille ja hiekkaa oli nenässä suussa ja silmissä. Putsailtiin sitten kotona hiekat pois haavoista (tai koko poski on yhtä haavaa) eikä ollut helppoa yksin puhdistaa kun toinen huutaa ja kiemurtelee.. Ei jouduttu kuitenkaan sairaalassa asti käymään, mutta nyt on alkanut poski kellertää.. Onkohan tulehtumassa, vai mustelmatko alkavat erottua? Pitää vielä tarkastella tilannetta..

Nukkumisesta sen verran että meillä neiti viedään illalla sänkyyn ja sinne on tähän asti nukahtanut ihan itsekseen. Muutama vastalause kuuluu kyllä, mutta ihan pienimpään ei reagoida. Välillä kyllä joutuu nukuttamaan kun ei millään suostu sänkyyn menemään. Silloin katsellaan Tiikeriä, joka siis Emman unikaveri, tai jotain muuta lelua ja äiti laulaa unilaulun. Yleensä meidän nukutussessiot alkavat tällä samaisella kiemuroinnilla ja kitinällä ja ähinällä ja puhinalla kun Milennallakin.

Hammasgalluppia: Montako hammasta muilla on? Meillä " vasta" 6, eikä uusia edes tunnu. Viimeisimmän hampaan puhkeamisesta jo 4kk.

Nyt täytyy mennä auttamaan, toinen ei pääse pois pahvilaatikosta;)

tefarica

Vierailija
15/26 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsan vaan.

Nukuttamisesta, ei suju mitenkään mallikkaasti meillä, enkä oikein tiedä, että millä keinoin sitä muuttaisin. Vaihtoehtoina on joko syliin nukahtaminen maitopullolle, josta nostetaan pinnikseen tai sitten nukahtaa itsekseen, mutta vanhempien sänkyyn ja vanhempien väliin. Pinnasänkyyn jos laittaa unta hakemaan, niin saa raivarin. Pinniksestäkin herää alkuyöstä meidän väliin. Olen ajatellut, että yritämme häntä seuraavaksi nukkumaan lasten sänkyyn, mutta sen aika ei ole ihan vielä. Syksyllä luulisin.

Veden juomisesta, kyllä, T juo maitoa ja vettä. Varsinkin näin lämpimillä ilmoilla vettä menee useampia lasillisia. Maitoa annan puoli litraa päivässä plus sitten saa raejuustoa, jugurttia tai normaalia juustoa. Minkä verran te muuta annatte maitoa nykyään? Maitona käytetään rasvatonta luomumaitoa. Normaali rasvaton maito veti mahan melko löysäksi, luomumaito sopinut hyvin.

Unista ja nukkumisesta vielä, ulkoilmaelämä vaikuttaa pikkumieheen kyllä tainnuttavasti. Iltaisin ei tarvitse unta houkutella, vaan on kasilta ihan tasaraha ja unta on riittänyt jopa puoli yhdeksään entisen puoli seitsemän sijaan. Aamuheräämisen myöhentyminen aiheuttaa myös sen, että nukkuu vaan yhdet päikkärit ja ne kestää yleensä noin kaksi tuntia.

Sellaista tähän päivään, aurinkoa kaikille!

K&T 030405

Vierailija
16/26 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys, niin nukuttamisista ja hampaista ettei unohdu...

Nukuttaminen sujuu meilläkin oppien vastaisesti mutta sujukoon. Eli laitan Amandan sänkyyn (meidän sänkyyn) ja pötkähdän itse viereen. Väsymyksen asteesta riippuen kukkuu ja riehuu ja kiipeilee 2-20 minuuttia, sitten rauhottuu mutta piehtaroi vielä tovin ennen kun nukahtaa. Ja pitää tiukasti minun kädestäni kiinni. Eli nukuttaminen kestää yht 5-30 min.

Hampaita Amandalla on 7 mutta jotenkin ruoka kun ruoka jauhaantuu suussa.

Meidän kolme päivää ilman iskää sujui oikeen hyvin mutta täytyy sanoa että kun illalla kaikki lapset olivat unten mailla niin mä olin _aivan_ poikki. Ihailen kyllä yksinhuoltajia! Varsinkin kun Amandalla on -kuten varmasti tietänette muutkin kokemuksesta- tuo ihana ikä ettei tyttöä kyllä muutamaa sekuntia kauemmaksi aikaa voi jättää yksin. Nyt on oppinut kiipeämään sohvaan, kaikille tuoleille, pöydille jne ja kun ylös pääsee ei riemulla ole rajaa. Heittäytyy villisti taaksepäin luottaen että on siellä joku ottamassa vastaan... Ja edelleen kaikki kauheimmat tavarat (joita en ole meillä edes tiennyt olevan) löytävät tiensä suuhun.

Amandaa kiukuttaa kovasti kun ei pysty samaan kuin isosisarukset, ei sitten millään vaikka yritys olis miten kova. Isoveljeltä on oppinut huristelemaan autoilla ja suusta kuuluu kovaääninen " piiiipaaapiiipaapiiipaaa" . Huh, lukiessani yhtä toista ketjua olen kyllä superonnellinen että meidän taapero on aina ollut kiltti Amandalle. Toki riitoja tulee mutta ei Amandan tarvi kauaa itkeä kun isoveli jo jalosti vie hänelle omia autojaan... Ja kauhea kilpailu noilla isommilla on kumpi saa enemmän touhuta Amandan kanssa.

Mareilalle (ja miksei muillekin), Amandakaan ei noista kiipeilyistä huolimatta kävele vielä tuetta. Joskus seisoo hetken ja maanantaina otti vahingossa kolme askelta ilman tukea mutta muuten kyllä paahtaa seiniä pitkin (siis seinistä kiinni pitäen).

Joo, tulikohan tässä kaikki? Sama se, jätän jotain ensi kertaankin ;-)

Vierailija
17/26 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, sehän on periaatteessa sama kuin minipillerit. Jos sinulle ne sopivat niin sillon kierukka on tosi hyvä vaihtoehto. Mulle (ja hyvin monelle muulle ystävälleni) minipillerit eivät ole ollenkaan sopineet eli olo on ollut surkea kaikin puolin. Itse päädyin gynen suosittelemaan ehkäsyrenkaaseen, missä siis samoja hormoneja kuin yhdistelmäpillereissä ja olen ollut tosi tyytyväinen. Hormonikierukassa tosin on se plussa että menkat voi jäädä kokonaankin pois (no, toiset ei tykkää siitä). Rengas on helppo käyttää ja sitä pidetään kolme viikkoa jonka jälkeen otetaan viikoksi pois ja sillon tulee kuukautiset. En nyt kyllä ole varma mutta oliko teillä suunnitteilla vielä kolmas lapsi? Sillon rengas esim on kätevämpi ehkäsyn lopettamiseksi. Mutta nämä on niin henk.kohtasia juttuja, tarkotan siis että se mikä sopii yhdelle, ei tunnu mitenkään päin sopivan toiselle.

Vierailija
18/26 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Mukava" kuulla että muillakin samantapaisia ongelmia tuon nukuttamsien suhteen, ehkä se kuuluu tähän ikään..

Tuli tässä mieleen, että mitenkähän on, kun mulla on Cerazette pillerit, jotka otin silloin kun vielä imetin ja lääkärisanoi, et ne on just imettäville sopivat. Nyt kun en enää imetä, niin pitääkö vaihtaa? Ne on sopineet suht hyvin mulle, tosin muittenkaan pilsujen kans ei oo ollut ongelmia..

Tänään tapahtui outo juttu, kun vein Miiaa unille. Aluksi oli taas samat kiukut kuin aina ennenkin, ja jätin tytön huoneeseen rauhoittumaan,siis valveill, kun ei suostunut nukahtamaan. Sit kuuntelin n.5-10 min. ja menin katsomaan, mitä siellä puuhaillaan, ja tyttö istuikin patjallaan ja tuijotti minua kun menin. Kävin pitkälleen siihen viereen ja sanoin että käyhän tähän aa-aa, ja Miia tulikin siihen ja laittoi päänsä tyynylle miun pään viereen. Sit siinä silitin muutamia kertoja tytön hiuksia ja ihmettelin että missäs se heiluminen ja kiukku viipyy..No, tyttö olikin jo nukahtanut siihen. Ja niillä unilla on vieläkin, vaikka täällä on kamala melu,kun jotain asuntoa tässä talossa rempataan.

Oli vissiin tarpeeksi väsynyt, mitä jo aiemmin epäilinkin.

Jaa-a, nyt taitaa joku ollakin tulossa makkarista:) Pitää mennä!

-Milenna ja Miia 27.4-

Vierailija
19/26 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiä vielä kommentoin hampaista..Miialla on edelleen ne 8 hammasta,4 alh. ja 4 ylh. Oon kokeillut oisko tulossa lisää, kun välillä on sitä kiukkua mutta ei oo löytynyt.

Vierailija
20/26 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kesäinen heips täältä espoostakin.

Risteily sujui miehen kanssa aivan loistavasti ja mieli on ollut korkealla koko viikon :-) Asioista tuli puhuttua ja muutenkin muisteltiin syitä, miksi toiseen on aikoinaan rakastunut ;-) Välillä arjen pyörityksessä jää varsinkin puoliso aika pienelle huomiolle. Univelkaa kertyi aikas paljon, mutta oli se sen arvoista. Elmosta en ole ennen 2 päivää ollut erossa ja oli aivan hellyyttävää, kun toinen halaili ainakin 5 minuuttia, kun tultiin kotiin. Yllätyksekseni mitään kiukkua ei häneltä tullut. Ainoastaan 5 vuotiaan piti saada vähän " kiukutella" ennenkuin suostui halailtavaksi. 8-vuotias otti matkamme jo tosi " miehekkääseen" tyyliin : " pitää iskän ja äiskän välillä saada olla kaksistaan ja pussailla ;-)" . hih :-)

Nukuttamisesta........ ( hakkaa puuta). Elmo on nyt 3 kuukautta mennyt sänkyyn tyyliin : iltapala, iltakylpy, unipuku päälle, veikoille ja iskälle vilkutus ja hei-hei, aa-aa ( sanoo itse), sitten herra pinnikseen, maitopullo käteen ja voila - SINNE TIPPUI :-) Myönnän - ärsyttävän helppoa. Toisaalta alkuaikojen kanniskelun, hyssyttelyn, vatsakipujen ja muiden jälkeen, katson ansanneinneeni tämän " sotavoiton" ja tiedän, että kohta uhman alkaessa loppuu tämä autuus.

Toisaalta kaikkien poikien kanssa mä olen ollut ERITTÄIN tarkka siitä, että asiat tehdään tutusti ja turvallisesti melkeinpä samalla kellon lyömällä samaan aikaa ja olen säästynyt monilta iltaraivareilta. Ainakin meidän poikien kohdalla avainsana on ajoitus. Aloitat iltatoimet liian myöhään ja tuloksena ei ole kiltisti nukahtava lapsonen, vaan yliväsynyt kiukkupetteri, joka järjestää shown.

Hampaita on 8 ja mielestäni varsinkin ylhäällä pullottaa 2 lisää. Ruokahalu on HIRVEÄ ja kaikki isojen poikien ruoat kelpaavat, varsinkin jos saa lusikan omaan käteen.

Tuosta Kentin kommentista ( amanda on siinä iässä, että ei voi hetkeksikään laskea silmistään) tuli sellainen ihana ahaa elämys, että mäpä lasken Elmon lattialle ja siinä pysyy, ainakin suurinpiirtein. Nyt viikon aikana on kääntynyt istualtaan konttaus asentoon, mutta siihen jää, kun ei pinna riitä yrittämiseen.

Varsinkin nyt kun fysioterapeutti vapautti mut turhista huolista Elmon kehityksen suhteen, mä tunnen suurta helpotusta, kun saan vielä hetken huokaista ennenkuin herra lähtee vipeltämään. Ja toisaalta olen ajatellut, että mitä enemmän ikää, sen enemmän älliä (lue= omaa tahtoa). No nautitaan nyt kun vielä voidaan ;-)

No nyt pussaamaan isot pojat unten maille