Hoitsujen paskat palkat.
Kommentit (121)
Vierailija kirjoitti:
Olen sh ja peruspalkkani on 2300€. Lisät on lisiä, jotka pitää maksaa vuororyöstä ja jokainen vuorotyöntekijä ne saa ja myös ravintola ym aloilla. Vain peruspalkat on vertailukelpoisia keskenään. Kaikki hoitajat ei tee vuorotyötä.
Kyllä minullakin on ollut yli 3000 euron kuukausipalkkoja. Silloin olen ollut töissä esim joulun pyhät ja ollut sitten vapaalla, kun puoliso ja sukulaiset ovat olleet töissä. Kuka tekee vuorotyötä, jos siitä ei makseta?
Pk-seudulla peruspalkka on n. 2500e.
Vierailija kirjoitti:
Olen sh ja peruspalkkani on 2300€. Lisät on lisiä, jotka pitää maksaa vuororyöstä ja jokainen vuorotyöntekijä ne saa ja myös ravintola ym aloilla. Vain peruspalkat on vertailukelpoisia keskenään. Kaikki hoitajat ei tee vuorotyötä.
Kyllä minullakin on ollut yli 3000 euron kuukausipalkkoja. Silloin olen ollut töissä esim joulun pyhät ja ollut sitten vapaalla, kun puoliso ja sukulaiset ovat olleet töissä. Kuka tekee vuorotyötä, jos siitä ei makseta?
Ihme kitinää. Itse varastolla töissä (kirjoitin aiemmin) ja peruspalkkani on 2088 € / kk. Mitä sitten? Saan suoritelisää 700 euroa kuussa, pakkaslisää 15%, yölisää ~600€. :) Lisät todellakin pitää laskea mukaan eikä kitistä huonosta peruspalkasta.
Vierailija kirjoitti:
Peruspalkka mulla kyllä vielä huonompi. 1946 €/kk. Eikä oo siisti sisätyö, koska oon kotihoidossa...
Sun täytyy olla lähihoitaja. Kaikille amk-hoitajille tuo olisi laittoman huono palkka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme kitinää. Itse varastolla töissä (kirjoitin aiemmin) ja peruspalkkani on 2088 € / kk. Mitä sitten? Saan suoritelisää 700 euroa kuussa, pakkaslisää 15%, yölisää ~600€. :) Lisät todellakin pitää laskea mukaan eikä kitistä huonosta peruspalkasta.
En oo toi kelle vastasit, mutta onko sulla siellä varastolla joku koulutus? Itse olen ollut varastolla ihan ilman mitään koulutusta 😂 eli vähän eri asia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta. Ei kannata ottaa hoitsua patjaksi
No ei ! Hyi ! Noinko köyhiä ne tosiaankin ovat ? Ei tuollaiseen kannata dikkiään dipata eikä siemeniään tuhlata.
Hoitajat on miesten 1. Naisia. Tosin hoitajat huolivat ainoastaan varakkaita miehiä, joten kaikille ei valitettavasti hoitajaa riitä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta. Ei kannata ottaa hoitsua patjaksi
No ei ! Hyi ! Noinko köyhiä ne tosiaankin ovat ? Ei tuollaiseen kannata dikkiään dipata eikä siemeniään tuhlata.
Hoitajat on miesten 1. Naisia. Tosin hoitajat huolivat ainoastaan varakkaita miehiä, joten kaikille ei valitettavasti hoitajaa riitä...
Lääkärit flirttailee jo nuorille harjoittelijoillekin. Hoitajien aluille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oo toi kelle vastasit, mutta onko sulla siellä varastolla joku koulutus? Itse olen ollut varastolla ihan ilman mitään koulutusta 😂 eli vähän eri asia!
Onhan työkortteja tullut suoritettua ja joku perustutkinto työn ohessa, mutta ei mitään oikeaa tietenkään. Pitäisikö sun mielestä lastentarhanopettajille maksaa huomattavasti enemmän koska opiskelevathan he sentään yliopistossa?:)
Sitä paitsi sairaanhoitajilla on huomattavasti parempi peruspalkka kuin minulla.
En ymmärrä tätä epäluuloa.. ei todellakaan ole huonot palkat. Voisi heillä toki paremmatkin olla, mutta ei todella ole huonot! Ja ton peruspalkan päälle tulee ties mitä lisiä! Ja pk-seudulla ainakin ihan alhaisin peruspalkka on päälle 2400e eli siitä mennään ainoastaan ylöspäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan työkortteja tullut suoritettua ja joku perustutkinto työn ohessa, mutta ei mitään oikeaa tietenkään. Pitäisikö sun mielestä lastentarhanopettajille maksaa huomattavasti enemmän koska opiskelevathan he sentään yliopistossa?:)
Sitä paitsi sairaanhoitajilla on huomattavasti parempi peruspalkka kuin minulla.
Olisi ehkä hyvä, että sinulle vastaisi joku hoitoalan ihminen (minä en sitä ole). Silti on tottakai ihan selvä asia, että sairaanhoitajalla on parempi palkka kuin sinulla varastomiehellä. Tottakai, niinhän sen kuuluukin mennä. Onhan sairaanhoitajalla korkeampi koulutus kuin sinulla. Ja paljon enemmän vastuuta.
Jos sinulla ei kelpaa nykyinen palkkasi niin hanki vaikka lisää koulutusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi ehkä hyvä, että sinulle vastaisi joku hoitoalan ihminen (minä en sitä ole). Silti on tottakai ihan selvä asia, että sairaanhoitajalla on parempi palkka kuin sinulla varastomiehellä. Tottakai, niinhän sen kuuluukin mennä. Onhan sairaanhoitajalla korkeampi koulutus kuin sinulla. Ja paljon enemmän vastuuta.
Jos sinulla ei kelpaa nykyinen palkkasi niin hanki vaikka lisää koulutusta.
Totta kai! Siis itse tienaan yli 50 tuhatta vuodessa (toki paljon ylitöitä, esim pyhät nelinkertaisella jos ei ole viikkolepoa) enkä todellakaan kitise palkasta ilman koulutusta. SH:n peruspalkka on mielestäni ihan riittävä koska lisiä tulee niin paljon päälle.
Työskentelen sairaanhoitajana Itä-Suomessa keskussairaalassa,ja peruspalkkani 2400. Mistä saa yli 3000 peruspalkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Työskentelen sairaanhoitajana Itä-Suomessa keskussairaalassa,ja peruspalkkani 2400. Mistä saa yli 3000 peruspalkkaa.
Mitäs vikaa tuossa palkassa on? Itä-Suomessa on vielä halpaa elää vrt
Etelä-Suomeen.
Hoitoalan saisi yksityistää ja asiakkaat saisivat maksaa siten oikean kulutuksen mukaan. Loppuisi tämä huutaminen, että verorahoista maksetaan palkat.
Toki voisi käydä niin, että ihmiset ei raskisi enää hoidattaa mummojaan vanhainkodeissa ja ehkä syöpähoitoonkaan ei olisi sitä varaa, mutta eipähän ainakaan kukaan huutaisi, että hoitsuille pienempää palkkaa, kun menee veroeuroista niidenkin palkat.
Vierailija kirjoitti:
Hoitoalan saisi yksityistää ja asiakkaat saisivat maksaa siten oikean kulutuksen mukaan. Loppuisi tämä huutaminen, että verorahoista maksetaan palkat.
Toki voisi käydä niin, että ihmiset ei raskisi enää hoidattaa mummojaan vanhainkodeissa ja ehkä syöpähoitoonkaan ei olisi sitä varaa, mutta eipähän ainakaan kukaan huutaisi, että hoitsuille pienempää palkkaa, kun menee veroeuroista niidenkin palkat.
Ei mua haittaa maksaa veroistani hoitajien ja lääkäreiden palkkoja. Enemmänkin vituttaa ne tuhannet turhat virkamiehet joiden pääasiallinen tehtävä on vain tehdä kiusaa kansalaisille ja holhota.
Lääkärit ja hoitajat tekevät tärkeää työtä, mutta eivät todellakaan kaikki jotka saavat palkkansa verotuloista.
Olisi hyvä idea, että hoitajille voisi antaa tippiä hyvästä työstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mua haittaa maksaa veroistani hoitajien ja lääkäreiden palkkoja. Enemmänkin vituttaa ne tuhannet turhat virkamiehet joiden pääasiallinen tehtävä on vain tehdä kiusaa kansalaisille ja holhota.
Lääkärit ja hoitajat tekevät tärkeää työtä, mutta eivät todellakaan kaikki jotka saavat palkkansa verotuloista.
Tarkennuksena vaikka tämä; olimme Hietalahden hallissa syömässä. Oli pöytä virallisen alueen ulkopuolella. Emme saaneet tilata sinne viiniä koska se ei ole anniskelualue. Siirryimme pöytään joka oli hieman käytävällä (ainut vapaa). Meidän piti pitää viinilasejamme siinä kaiteella koska se kuului anniskelualueeseen, mutta pyötämme ei. Onko hieman häiriintynyttä? Ja joku virkamies vahtii tätäkin sekoilua ja hänen palkkansa maksentaan ihmisten veroista. Se vituttaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvin voit työntää taskuuni 20e setelin käynnilläsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvin voit työntää taskuuni 20e setelin käynnilläsi.
Ihmiset ovat unohtaneet käteisen. Muistan kun ravintolassa ei voinut antaa maksupäätteellä tippiä ja oli todella nolo tilanne. En käyttänyt silloin käteistä.
Rakastan hoitoalaa. Olen ollut aiemmin varastolla ja kaupassa töissä. Nykyinen työni pesee nuo edelliset ihan 1000-0. Varastoduuni oli ihan kauheeta ja super rankkaa. Samoin kaupassa työskentely ja aina sai asiakkaiden haukut päälle asiasta kuin asiasta.
Hoitoala on jotenkin aivan erilaista. Suurin osa ihmisistä on oikeasti ihania ja arvostaa saamaansa hoitoa. Työ on jotenkin ihan erilaista ja eri tavalla merkityksellistä. Työkaverit on ihan mahtavia!