Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kommentit (121)

Vierailija
81/121 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika paljon kuitenkin verovaroista ja sitten ne lisät. Vuoden brutto on ihan hyvä ja ylittää suomalaisten mediaanipalkan.

Ikälisät

Vuorotyölisät

Lisät osaamisesta

Henkilökohtaiset lisät

Jne.

Oikeasti paskat palkat löytyy ravintola-alalta ja kaupoista ja siivouksesta jne... ja ne ei saa edes täysiä tunteja

Tervetuloa kotihoitoon kuukaudeksi töihin lähihoitajan palkalla. Et ehkä sen jälkeen vertailisi...

Ammatinvalinta kysymys rakas lapsi. Olisko kannattanut koulussa ulos katsomiseen sijaan katsoa taululle ettei tarvitsi nyt uhriutua?

Olipas alentuva kommentti:). Minulle se kertoi enemmän sinusta ihmisenä kuin tahdoin tietää. Kuka ihme tässä on uhriutumassa? Kyse on tosiasioista ja terveys ja hoiva-alat ovat välttämättömät tässä yhteiskunnassa.

Olen hoitaja, koska haluan auttaa ja tukea ihmisiä vaikeilla hetkillä. Ehkäpä sinäkin vanhenet siihen ikään, että tarvitset hoitajien apua selvitäksesi edes yhdestä päivästä. Olisi mielenkiintoista tietää, mikä saa sinut tuntemaan ylivertaisuutta ihmisyyden edessä?

Turha valittaa huonosta palkasta jos tekee työtä mistä nauttii ja mihin on halunnutkin. En minä halua olla öitä varastolla vaikka tienaankin siitä yli 55 tuhatta vuodessa. :) Itse olet alasi valinnut, minä palkan.

Koskaan ei ole turhaa toivoa parempaa. Ja sitten tähän hetkeen, työstä kuin työstä olisi maksettava se hinta millä tämän päivän Suomessa tulee toimeen. Jos ihmisillä ei ole rahaa kuluttaa laskujen jälkeen elämän muille osa-alueille, tämä maa kuolee pian. Se on fakta.

Kuka onkin päässyt tavalla tai toisella ns.  elämän 'paremmalle puolelle', heiltä toivoisi kykyä olla mukana edistämässä, tukemassa kansan hyvinvointia itselleen sopivalla tavalla, yhteiseen hiileen puhaltaen. Sääli vain, että useimmat ihmiset unohtavat kanssaelävät, kun pääsevät itse parempaan elintasoon.

Itselleni sopivin tapa on verojen maksaminen. Sitä tekee pirusti työtä käymällä kouluja ja tekemällä sen ohella töitä sekä palkka että palkatonta työtunteja laskematta ja sitten pitäisi vielä hyväntekeväisyyttäkin tehdä niiden eteen, jotka haluaa pelastaa maailmaa mittaamalla verenpaineita.

Kyllä se sinuakin loppupeleissä hyödyttää, että puhallat yhteiseen tulipesään. Aina kun otat muut huomioon, saat myös itsellesi sellaista hyvää, mitä ei voi mitata rahassa. Ja se on tärkeintä.

Vierailija
82/121 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työskentelen hoitajana julkisella sektorilla. Kyllä mun peruspalkka ainakin on isompi kuin tuo taulukossa ilmoitettu. Ei tosin paljon isompi kuitenkaan. Kokemuslisien kanssa kokonaispalkka päivätyössä on noin 2700€.

Et ole tosissasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/121 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, on palkkaan nähden liian helppoa. Onneksi meiltä poistu turpaansaantilisäkin. En tarvitse lisää palkkaa siitä hyvästä että minua lyödään, potkitaan, puretaan, heitellään tavaroilla, raavitaan ja vedetään hiuksista.

Vierailija
84/121 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä teet vauvapalstalla keskustelemassa tällaisesta? Miten tämä liittyy vauvoihin?

Tämä on aihe vapaa palsta. Mikäs nyt meni nekkuun?

Vierailija
85/121 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, on palkkaan nähden liian helppoa. Onneksi meiltä poistu turpaansaantilisäkin. En tarvitse lisää palkkaa siitä hyvästä että minua lyödään, potkitaan, puretaan, heitellään tavaroilla, raavitaan ja vedetään hiuksista.

Oikealla asialla olet, mutta ehkä kaikki eivät ymmärrä sarkasmia.

Vierailija
86/121 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä teet vauvapalstalla keskustelemassa tällaisesta? Miten tämä liittyy vauvoihin?

Tämä on aihe vapaa palsta. Mikäs nyt meni nekkuun?

Suppo

Vierailija
87/121 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä näkyy ne yö ja iltalisät?

Vierailija
88/121 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi, joka selitti työterveyshuollosta, niin ei kyllä ymmärrä yhtään mitään. Työterveyshuolto ei ole lähtökohtaisesti sairauksien hoitoa. Yksityistä työterveyshuoltoakin tuetaan sadoilla miljoonilla euroilla vuosittain ja se raha tulee verovaroista Kelan kautta. Että ei se hyväosaisten työterveyshuolto mitään ilmaista ole Suomelle, aika isoja kustannuksia siitäkin on, kun aikuisille ihmisille jauhetaan terveellisestä ruokavaliosta ja liikunnasta työterveyskäynneillä. Mutta jatkakaa vaan julkisen puolen sairaanhoitajien parjaamista, heidän pitäisi vaan olla hiljaa ja hävetä, ovathan he sellainen ikävä menoerä Suomelle.

Vierailija
89/121 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi, joka selitti työterveyshuollosta, niin ei kyllä ymmärrä yhtään mitään. Työterveyshuolto ei ole lähtökohtaisesti sairauksien hoitoa. Yksityistä työterveyshuoltoakin tuetaan sadoilla miljoonilla euroilla vuosittain ja se raha tulee verovaroista Kelan kautta. Että ei se hyväosaisten työterveyshuolto mitään ilmaista ole Suomelle, aika isoja kustannuksia siitäkin on, kun aikuisille ihmisille jauhetaan terveellisestä ruokavaliosta ja liikunnasta työterveyskäynneillä. Mutta jatkakaa vaan julkisen puolen sairaanhoitajien parjaamista, heidän pitäisi vaan olla hiljaa ja hävetä, ovathan he sellainen ikävä menoerä Suomelle.

Julkisessa sairaanhoidossa olisi paljon karsittavaa. Esim. lapsettomuushoidot, lihavuudesta, päiheistä ja tupakasta johtuvat sairaudet tulisi rajata pois ilmaisen hoidon piiristä.

Vierailija
90/121 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuosikymmentä sitten hoitajat olivat sivistyneitä, mutta tämän aloituksen otsikko kertoo kaikkea muuta. Jatkuva valittaminen on kuvottavaa.

Vierailija
91/121 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Julkisessa sairaanhoidossa olisi paljon karsittavaa. Esim. lapsettomuushoidot, lihavuudesta, päiheistä ja tupakasta johtuvat sairaudet tulisi rajata pois ilmaisen hoidon piiristä.

Ajattelit sitten vähentää työntekijöitä eli tehdä työttömiä lisää. Jos julkisella sektorilla säästetään, ei se säästö hoitajien palkkoihin mene. Ainoa keino nostaa palkkoja on erikoistuminen.

Vierailija
92/121 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä sairaanhoitajana saan parhaimmillaan 3600e kuussa. En pidä palkkaani yhtään huonona. Ja rakastan työtäni!

Vierailija
93/121 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo palkat ei kyllä pidä paikkaansa. Sairaanhoitajat, ensihoitajat, terkat, kätilöt saa parempaa peruspalkkaa kuin mitä tuossa lukee.

Vierailija
94/121 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskomatonta. Ei kannata ottaa hoitsua patjaksi

Aika moni ottaa ;)

Vierailija
95/121 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on bruttopalkka vuorolisineen mutta ilman kokemuslisä n. 2700€ sairaanhoitajana

Vierailija
96/121 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo palkat ei kyllä pidä paikkaansa. Sairaanhoitajat, ensihoitajat, terkat, kätilöt saa parempaa peruspalkkaa kuin mitä tuossa lukee.

Samaa olin tulossa sanomaan! Noilla edellämainituilla on kyllä ihan perus ok palkat. Tunnen useammankin alan ammattilaisen ja jokainen elää kyllä ihan suht ylellistä elämää. Löytyy eläimiä, hieno talo, harrastuksia, lapsia, matkustelua..

Vierailija
97/121 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työterveyshoitajat saa päivätyössä yli 3 tonnia. Diabeteshoitajat jotain 2700e. Päivätyö.

Vierailija
98/121 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajana päivystyksessä ja palkka yli 3 tonnia.

Vierailija
99/121 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö, lähes kaikki hoitajat ainakin amk-hoitajat saa yli 3000e! Ei se ole huono palkka, vaan täysin keskiverto.

Vierailija
100/121 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sh ja peruspalkkani on 2300€. Lisät on lisiä, jotka pitää maksaa vuororyöstä ja jokainen vuorotyöntekijä ne saa ja myös ravintola ym aloilla. Vain peruspalkat on vertailukelpoisia keskenään. Kaikki hoitajat ei tee vuorotyötä.

Kyllä minullakin on ollut yli 3000 euron kuukausipalkkoja. Silloin olen ollut töissä esim joulun pyhät ja ollut sitten vapaalla, kun puoliso ja sukulaiset ovat olleet töissä. Kuka tekee vuorotyötä, jos siitä ei makseta?