äänestys poikamme nimestä! ristiäiset lauantaina :)
Äänestäkää siis näistä kahdesta: Eelis Viljami Joonatan vai Eelis Joonatan Johannes? perustelut perään (ei pakko). UUSIA EHDOTUKSIA EI OTETA VASTAAN paitsi jos tositosi kivan keksitte :P Mutta etunimen pitäisi olla kaksoisvokaali " sisältöinen" sekä toisen ja kolmannen nimen hieman pidempiä :))))
Ylpeän isosiskon nimi on Aada Emilia Josefiina.
Kiitos
Kommentit (21)
Ja minusta Joonatan ja Johannes ovat jotenkin liian samanlaisia peräjälkeen, joten siksikin Eelis Viljami Joonatan saa ääneni, vaikka itse laittaisin väliin lyhyemmän nimen niin nimestä tulisi sointuvampi kokonaisuus minun mielestäni ;o)!!
Saathan sinä sellaistakin ehdottaa :)) siis nimeä joka mielestäsi sointuisi paremmin, jospa vaikka se olisi minun ja miehenikin mielestä ihana!! :)
körömölli:
Ja minusta Joonatan ja Johannes ovat jotenkin liian samanlaisia peräjälkeen, joten siksikin Eelis Viljami Joonatan saa ääneni, vaikka itse laittaisin väliin lyhyemmän nimen niin nimestä tulisi sointuvampi kokonaisuus minun mielestäni ;o)!!
Eelis Viljami Joonatan vai Eelis Joonatan Johannes?
Ensinnäkin Eelis on aivan loistava nimi Aadan veljelle! :o) Pitäisin sen ehdottomasti. Mutta voi hitsit. Olen taas vähän vaikea. Tosi usein käy niin, että minun tulee mieleen laittaa vielä vähän pakkaa sekaisin. Missään tapauksessa en tee sitä pahuuttani.... Mutta tässä(kin) tapauksessa minusta parhaiten sointuisi Eelis Johannes Joonatan tai Eelis Viljami Johannes. Omista ehdotuksistasi pidän enemmän Eelis Viljami Joonatanista.
Paremmuusjärjestys:
1. Eelis Johannes Joonatan
2. Eelis Viljami Johannes
3. Eelis Viljami Joonatan
Sointuu paremmin yhteen, mutta tarkistakaa vielä kumpi vaihtoehto sopii sukunimen kanssa.
Eelis Vilho Joonatan/Johannes
Eelis Arttu Joonatan/Johannes
Eelis Veikka Joonatan/Johannes
Eelis Perttu Joonatan/Johannes
Eelis Lassi Joonatan/Johannes
Eelis Julius Joonatan/Johannes
Eelis Justus Joonatan/Johannes
Eelis Joona Johannes
Eelis Juho Joonatan
Eelis Jaani Joonatan/Johannes
Eelis Milo Joonatan/Johannes
Eelis Aku Joonatan/Johannes
Tuossapa muutamia..miellyttikö mikään???Mukna tuonne väliin hiukka pidempiäkin nimiä, mutta ainakin minusta paljon sointuvampia kuin tuo Viljami, joka on muuten nimenä aivan ihana :o)!!
h.e.i.d.i:
Sointuu paremmin yhteen, mutta tarkistakaa vielä kumpi vaihtoehto sopii sukunimen kanssa.
Sukunimi on lyhyt 5, kirjainta ja aika töksähtävä, Arkko :)
körömölli:
Eelis Vilho Joonatan/Johannes: mun papan nimi, Vilho eli ei
Eelis Arttu Joonatan/Johannes: ei
Eelis Veikka Joonatan/Johannes: ei
Eelis Perttu Joonatan/Johannes: ei
Eelis Lassi Joonatan/Johannes: ihana! harkitaan
Eelis Julius Joonatan/Johannes: tämäkin
Eelis Justus Joonatan/Johannes: ei
Eelis Joona Johannes: ei
Eelis Juho Joonatan: ei
Eelis Jaani Joonatan/Johannes: eiiiii
Eelis Milo Joonatan/Johannes: ei
Eelis Aku Joonatan/Johannes: harkintaanTuossapa muutamia..miellyttikö mikään???Mukna tuonne väliin hiukka pidempiäkin nimiä, mutta ainakin minusta paljon sointuvampia kuin tuo Viljami, joka on muuten nimenä aivan ihana :o)!!
Tuossa näkyy että olen todella todella ronkeli!!
Kyllä oman lapsen nimen suhteen saa ja pitääkin olla ronkeli! =)
Ehdottomasti Eelis Viljami Joonatan näistä kahdesta, sillä minustakin Joonatan ja Johannes ovat liian samanlaisia. Kummatkin vaihtoehdot ovat hieman pitkän puoleisia, joten esimerkiksi Eelis Joona Viljami tai Eelis Viljo Johannes olisivat parempia! Kivan nimen poika saa joka tapauksessa.
Minukin valintani noista kahdesta olisi tuo Eelis Viljami Joonatan, mutta jos jotain lyhyempää väliin laittaisi, niin miten olisi vaikka
Eelis Vili Joonatan / Johannes
Eelis Jooa Johannes
Eelis Juuso Joonatan
Eelis Jose Joonatan / Johannes
Eelis Leo Joonatan / Johannes
on mielestäni noista kahdesta parempi. Kuitenkin kuten em. jo kommentoivat, nimen rytmi olisi parempi, jos 2. nimi olisi lyhyt, esim. Eelis Arttu Johannes tai Eelis Joona Viljami. Näistä tuo ensimmäinen sopisi hienosti myös sukunimen kanssa (... Arttu ... Arkko).
Minusta Eelis Viljami Joonatan on ihan hyvä ja sujuva rimpsu, vaikka pitkä onkin. Nimet sointuvat hyvin yhteen, eikä minun mielestäni keskimmäistä nimeä tarvitse vaihtaa lyhyempään. Viljami on äänneasultaan niin soljuva nimi Eeliksen perään, toisin kuin vaikkapa Joona (minusta s-loppuinen ja j-alkuinen peräkkäin on jostain syystä yleensä hiukan hankalammin lausuttava nimiyhdistelmä), että se menee aivan mainiosti keskimmäisenä nimenä.
Aada ja Eeli
Vaihtoehdoistanne ehdottomasti parempi on mielestäni:
Eelis Viljami Joonatan
sillä Johannes ja Joonatan peräkkäin ovat liian samanlaiset.
Ehdottelenpa minäkin lisäksi muita..
Etunimeksi Eelis on ihana ja myös Eeli on mukava nimi.
Eelis Onni Viljami
Eelis Antto Johannes
Eelis Aarni Johannes/Viljami
Eelis Huugo Viljami
Eelis Jaani Johannes/Joonatan
Eelis Joose Viljami
Eelis Juuso Johannes
Eelis Lari Joonatan/Viljami/Johannes (/Manuel)
Eelis Lauri Johannes
Eelis Leevi Johannes (/Samuel/Matias)
Eelis Leo Joonatan (/Kristian)
Eelis Milo Johannes (/Matias)
Eelis Nikla Viljami/Johannes/Joonatan
Eelis Nooa Viljami
Eelis Nuutti Viljami/Johannes
Eelis Otto Viljami (/Kasperi/Mikael)
Eelis Veeti Viljami
Eeli Niklas Joonatan/Viljami
Eeli Iisak Viljami
Eeli Tiitus Viljami
Eeli Noel Benjamin
Muita hyviä Aadan veljen etunimiä: Eevert, Eeliel, Iisak, Nooa, Huugo, Niila, Tiitus, Liinus, Luukas, Veerti...
Tässä nyt aivan laidasta laitaan nimiä...
" Eelis Vilho Joonatan/Johannes: mun papan nimi, Vilho eli ei"
Minusta tämä paras, juuri siksi, että ON se papan nimikin mukana! Meillä ainakin käytetään näitä suvun vanhusten nimiä, minusta hienoa.
Joonatan ja Johannes ovat liian samanlaiset.
Vielä parempi olisi mielestäni kuitenkin Eelis Joonatan, kun Viljami on jotenkin aika erityylinen. Paitsi tietysti jos Viljami on esim. joku suvun nimi tai muuten tärkeä niin ilman muuta mukaan.
mies ei suostu enää lähteä nimeä muuttamaan. Oli jo kuulemman ihan tarpeeksi vaikeaa jo näiden nimien miettiminen :P :/ Nimeksi päätimme Eelis Viljami Joonatan
Tv. Karkkikala, Aada, Eelis ja iskä
saa ääneni