Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusperheen lapset joutuvat lähtemään pois kotoa jos vanhempikin lähtee (esim. työmatka)

Vierailija
25.10.2018 |

Onkohan tällainen toimintatapa kuinka tavallista?

Perhe: mies (jolla kaksi omaa lasta), nainen (jolla yksi oma lapsi). Miehen lapset alakouluikäisiä, naisella eskarilainen. Asuvat yhdessä, miehen lapset etävanhemmalla satunnaisesti. Aina, kun miehellä on työmatka tms. poissaolo kotoa, joka ylittää normaalin työajan, joutuvat miehen lapset lähtemään kotoaan. He menevät sitten lähinnä isovanhemmilleen. Uusi puoliso ei suostu / halua pitää lapsia kotona.

Kuinka yleistä tällainen on, että uusperheestä lähetetään ne puolison lapset pois jos itse puoliso ei ole kotona? Eikö tuollainen toiminta ole lapsien kannalta aika ikävää? Heidänkin kodistaan kuitenkin kyse.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sen uuden puolison pitäisi automaattisesti hoitaa toisen lapsia?

Vierailija
2/22 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi lasten pitää automaattisesti lähteä kotoaan?

Itse jotenkin miellän, että kaikilla on oikeus olla kotonaan, eikä uuden puolison tulo kuvioihin pitäisi muuttaa tätä mitenkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko sitten kannattanut mennä yhteen jonkun sellaisen kanssa, jolla ei lapsia entuudestaan ole, jos asenne on tuo?

Vierailija
4/22 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka niitä lapsia hoitaisi jos työmatkalaisella ei ole uutta puolisoa? Yleensähän ne lapset menee tuossa tilanteessa toiselle vanhemmalleen.

Vierailija
5/22 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse jotenkin miellän, että kaikilla on oikeus olla kotonaan, eikä uuden puolison tulo kuvioihin pitäisi muuttaa tätä mitenkään.

Luultavasti isovanhemmat ottavat lapset mieluummin luokseen kuin menevät lapsenvahdiksi poikansa kotiin, jossa on uusi miniä oman lapsensa kanssa. Tai näin mä ainakin isovanhempana tekisin.

Vierailija
6/22 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä lapset ei halua olla äitipuolen kanssa keskenään.

Vierailija
7/22 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella on tapaamisoikeus vanhempaansa, ei tämän uuteen puolisoon.

Vierailija
8/22 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsella on tapaamisoikeus vanhempaansa, ei tämän uuteen puolisoon.

Juridisesti se on juuri näin. Lapsen toinen koti on koti, jossa lapsi tapaa toista vanhempaansa. Virallisesti voi olla kirjoilla vain yhdessä osoitteessa.

Vierailija
9/22 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehellä on useinkin työmatkoja tai muita menoja (vaimolla ei), vaimon lastenhoitotaakka voi olla kohtuuton, ainakin hänen omasta mielestään ja hänellähän on täysi oikeus käsitykseensä. Oliko näistä asioista puhetta ennen yhteenmuuttoa tai miehen työn luonteen muuttuessa yhteenmuuton jälkeen?

Ymmärrrettävästi vaimon on paljon helpompi huolehtia vain omasta lapsestaan kuin vielä lisäksi kahdesta muustakin noin nuoresta. Vaimo halunnee myös olla edes joskus vain oman lapsensa kanssa.

Jos on paljon poissaoloja vaativa työ, ei mielestäni saisi olle myös paljon muita harrastuksia, luottamustoimia tms., jos ne vievät pois perheen luota - perheellinen tai parisuhteessa oleva ei voi elää kuin perheetön, oli mies tai nainen.

Vierailija
10/22 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtävätköhän uusperheelliset, että he ovat käytännössä moniavioisia?

Vierailija
11/22 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehellä on usein työmatkoja ja se on oikeasti rankkaa. Ihan omien lasten ja huushollin ja töiden kanssa.

Vierailija
12/22 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ei ole mikään perhe

Vierailija
13/22 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska he ovat perhe?

Vierailija
14/22 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos miehellä on useinkin työmatkoja tai muita menoja (vaimolla ei), vaimon lastenhoitotaakka voi olla kohtuuton, ainakin hänen omasta mielestään ja hänellähän on täysi oikeus käsitykseensä. Oliko näistä asioista puhetta ennen yhteenmuuttoa tai miehen työn luonteen muuttuessa yhteenmuuton jälkeen?

Ymmärrrettävästi vaimon on paljon helpompi huolehtia vain omasta lapsestaan kuin vielä lisäksi kahdesta muustakin noin nuoresta. Vaimo halunnee myös olla edes joskus vain oman lapsensa kanssa.

Jos on paljon poissaoloja vaativa työ, ei mielestäni saisi olle myös paljon muita harrastuksia, luottamustoimia tms., jos ne vievät pois perheen luota - perheellinen tai parisuhteessa oleva ei voi elää kuin perheetön, oli mies tai nainen.

Jos puolison lapset ovat vain satunnaisesti asunnossa, niin onhan aikaa oman lapsen kanssa muutenkin.

Vierailija
15/22 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se olisi lapsille ongelma? Varmaan kivempaa olla omien sukulaisten kanssa, kuin jonkun vanhemman naintikumppanin. Siis sehän se on pääsyy sen kumppanin olla vanhemman elämässä. Ei niitä lapsia varten.

Vierailija
16/22 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on varmaan heille sopiva tapa, tiedä häntä.

Eillä ei mene niin. Meidän kokoonpano on nykyään enää minä, mies ja minun tyttärenI. Pidän itsestään selvänä, että mieheni huolehtii tyttärestäni kun olen työmatkalla. Meillä se on toki helppoa, kun mies ei ole enää työelämässä ja tyttökin on melkein täysi-ikäinen. Silloin kun mies oli vielä vuortyössään, huolehdin että tytölle on huolehtija jos mies oli yöllä töissä. Käytännössä mummo tuli meille, hän kun asuu kaukana ja tytön isä ei ole mukana tytön elämässä.

Vierailija
17/22 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpa outoa?? Meillä mun 3 valmista lastani ovat kyllä ihan saaneet olla kotona isäpuolen kanssa kun olin työ- tms matkoilla. Heillä on ollut ihanat välit alusta saakka eikä kenellekään ole tullut tuollainen edes mieleen, sen verran kitsaasti bioisä hommansa hoiti. Jos olimme molemmat työmatkalla silloin nykyisen mieheni vanhemmat hoiti lapsia. Mun vanhemmat kuolleet ja bioisän vanhemmat "unohti" lapset täysin.

Vierailija
18/22 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taas äiti ei antanut lapsen tulla toiseen kotiin, jos mies ei ollut kotona. Tätä samaa mieltä oli lastenvalvoja. Jos mies oli omana päivänä esim. Työmatkalla ja tuli illalla, lapsi sai tulla vasta sillon vaikka sopparissa luki klo 15.

Vierailija
19/22 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eiväthän he keskenään voisi olla kotona kuitenkaan, jos vanhempi menee työmatkalle. Eli miten se uusi puoliso asiaa muuttaa?

Vierailija
20/22 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yleensä lapset menevät toiselle vanhemmalle, jos omalla vanhemmalla on pidempi aika pois kotoa. Toki voidaan hoitaa ja hoidetaan ristiin tarvittaessa ja ihan mielelläänkin, mutta silti näin tuntuu luontevalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme