Älykkyyden huomaa jo pikkulapsesta...vauvoistakin.
Kommentit (8)
Voin sitten alkaa vahtaamaan tuota meidän vauvaa,jos se vaikka olisi tooosi älykäs.
Vaari wli mun isä sanoi jo mun pojan ollessa ihan pieni, että siinäon seuraava presidentti.. Tarkoitti siis sitä, että on älliä
Kerhossa tädit sanoi, että näkee niin selvästi, että ton päässä pyörii aatteita. Oli siis joku 1,5 v. Ei kyse poliittisitä aatteita vvan you know..
havainnoi todellakin ympäristöä ja pasmat menee sekaisin helposti.
Mutta en usko, että ihmisiin ja uusiin asioihin suhtautuminen liittyy älykkyyteen. Sekä arat ja varovaiset että hyvin sosiaaliset ja rohkeat voivat olla älykkäitä.
Muisti voi liittyäkin, siitä olen samaa mieltä.
Mustakin vauvat on tosi tosi erilaisia. Jotkut on ihan pienenä jo aivan kuin horroksessa. Mä luulin, että meidän vauvassa oli joku vika kun se oli jo synnytyssalissa ihan tikkana. Katsekin niin jumalattoman tarkka se tsekkasi yksitellen läpi kaikki tyypit ja tilat heti lyhyen ensiparkaisun jälkeen. Ja mun reaktio tosiaan oli, et onko kaikki ok, miksi sen katse on tuollainen..
vietti karonkkaa jo vatsassa ja valmistuivat tohtoriksi sitten heti synnytyssalissa.
en ihannoisi niinkään lasta, jolla on selkeesti "aatteita", miten kävikään jokin aika sitten Jokelassa...? Aatteetkin voi mennä katos överiks. Usein meneekin.
eli on älyykkyyssalueita, joiden kypsyminen kestää vuosia
( ks. Kari Uusikylän kirjallisuus/ älykkyystutkija)