Paljonko askelia per päivä on hyvä määrä?
Minulla on uusi puhelin ja siinä on esiasetuksena askelmittari. Esimerkiksi tänään n. 7500 askelta, sisältää jonkin verran työpisteestä toiseen kävelyä. Itse työ sisältää aika paljon istumista/seisomista. Mikä olisi arkipäivässä hyvä tavoite, entä vapaapäivänä? Paljonko teille tulee askelia esimerkiksi lenkkipäivinä?
Kommentit (9)
Alle 10 000 päivässä vie ennenaikaisesti hautaan. Min. 15 000 mielellään 20 000 päivässä jos meinaat elää vanhaksi.
Suositus on 10 000 askelta. Aina parempi jos lukema on isompi.
Anopilla on pakkomielle kävellä päivässä 10000 askelta. Todellisuudessa kävelee enemmän. Kävelee unissaan.
10 000 askelta on kyllä paljon, miten ihmeessä sellaisen määrän askelia ehtii päivässä kävellä?
Jos töissä tulee jo 7000 askelta niin helposti saa 10 000 päivässä.
Jos ei kerkiä lenkille niin hyötyliikuntaa sitten, kävellen kauppaan ym.
Itselläni tuli tänään 13 000. 8000 töissä, loput lenkillä.
Kyllä mulla tulee 15000 päivässä aika helposti.
Eikös se suositus ollut aluksi 10000 ja sitten 15000?
Mulla tulee päivässä 10000-15000 askelta. Tuo on aika hyvä, tuntuu että olen aika terve ja hyvässä kunnossa.
Kyllä se 10,000 taitaa se suositeltu määrä olla. Huomaa kuitenkin, että kun askelmittari on kännykässä, se aliarvioi askeleet, koska harvoin puhelin on jatkuvasti taskussa, eli ei laske kotona touhuamista yms. Mutta suuntaa-antava se todellakin on ja jos sen mukaan saat 10,000, on se todellisuudessa vielä enemmän. Jos muistan oikein, se aliarvioi keskimäärin 20% ne askeleet.
Itse olen toimistotyössä, jossa en juuri wc käyntejä ja kahvitaukoja lukuunottamatta kävele, joten saan kävellä vapaa-ajalla oikeastaan n. 7 km että se 10,000 tulee täyteen tuon puhelimen mukaan. Eli toimistotyön ohella saa kyllä käyttää aikaa lenkkeilemiseen. Onneks koira pakottaa.
10 000