Miksi Helsinki vihaa Turkua niin paljon?
Kommentit (10)
Jaa vihaako? Ei minulla Turusta ole erityistä mielipidettä. Ihan kiva kaupunki ja hyviä museoita, paljon historiaa. Valtaosin ruma koska "rikkaana kautena" vanhaa kaunista tuhottiin ja iskettiin 60-70-luvun "modernit" rakennukset tilalle...se on sääli. Kaikki tarvittavat palvelut löytyy.
Miksi jaksaisin vihata Turkua? Turkulaisläppää tietysti joskus olen heittänyt, ei se vihaa ole.
Miksi Turkulaiset haukkuvat Tamperelaisia aivan samoin?
Kateus. Turku on Suomen ainoa oikea pääkaupunki.
Ei Helsinki vihaa mitään toista kaupunkia! Jos tarkoitat sitä, että yliopisto siirrettiin Turusta Helsinkiin liki 200 vuotta sitten, niin ehkä sen harmittelu on vähän myöhäistä, ja Turku on saanut kaksi yliopistoa tilalle. Jos taas tarkoitat sitä, että Helsingistä tehtiin pääkaupunki, niin siitäkin on kauan. Turku oli pääkaupunki noin kolme vuotta, ja sinä aikana asiat olivat muutenkin aika järjestäytymättömät. Aiemmat vuosisadat Suomen pääkaupunki oli Tukholma.
Vierailija kirjoitti:
Jaa vihaako? Ei minulla Turusta ole erityistä mielipidettä. Ihan kiva kaupunki ja hyviä museoita, paljon historiaa. Valtaosin ruma koska "rikkaana kautena" vanhaa kaunista tuhottiin ja iskettiin 60-70-luvun "modernit" rakennukset tilalle...se on sääli. Kaikki tarvittavat palvelut löytyy.
Miksi jaksaisin vihata Turkua? Turkulaisläppää tietysti joskus olen heittänyt, ei se vihaa ole.
Helsinkikö se siellä vastaa vai vaan helsinkiläinen?
Miksi Oululaiset vihaa Turkulaisia :D
Helsinki on Suomen ainoa oikea kaupunki!
T, turkulainen
Eipä täällä kovin paljoa kukaan Turkulaisvihaa ole ilmi tuonut. Kuka Helsingissä vaivautuisi vihaamaan Turkua? Meille se on yksi kaupunki muiden joukossa.
Sen sijaan voidaan miettiä miksi koko muu suomi vihaa Helsinkiä koska täällä ei oikeastaan ole mitään erityistä mielipidettä kenestäkään joka tulee muualta suomests, silti helsinkiviha se jaksaa kukkia ikuisesti ja KUVITELLAAN meidän vihaavan muita vaikka tosiasiassa emme ajattele muista kuin neutraalisti. Jos tänne työnnetään pa kolaista ja on aikamoista kulttuurien kirjoa niin miksi kuvittelet että sinun Raumalaisuutesi herättäisi mitään vihaista reaktiota? Ei, me emme kulje kuono pystyssä täällä, te luulette meidän tekevän niin.
Koska Turku on Suomen pers_reikä, ja Helsinki on pimp pi, josta valuu kaikki pissa Turkuun, sillä alapää on pyyhittävä aina edestä taaksepäin. Näin on opetettu.
Jotta sillä ois jotain yhteistä Tampereen kanssa