Onko täällä ketään sellaista, joka on käskenyt masentunutta vain ottaa itseään niskasta kiinni? Ja sitten onkin itse masentunut.
Kommentit (8)
En usko että on sellaisia. Ei ainakaan täällä, tai ei ainakaan kukaan tunnusta.
Mä.
Viisi vuotta tarvoin siinä suossa ja olo on nyt hyvä, kiitos kysymästä.
Osa ihmisistähän on masentuneita kymmeniä vuosia, mutta silti vain he jotenkin rimpuilevat. Minun masentunut ja kyynistunyt sukulaiseni käskee muita reipastua, mutta samaan aikaan puhelee, että hirteen pitäisi mennä kun kaikki kaatuu niskaan. Tuollaiseksi vuosikymmenien hoitamaton masennus voi tehdä ihmisen.
Aaah - karma! Toivon todellakin eräälle ”ota apu vastaan” -ihmiselle paljon ansaittua kärsimystä!
N45
Kyllä tämä jo voiton puolella on, mutta ei tämä helppoa ole ollut.
Ja sori, mutta kyllä tämä on vaatinut sitä niskaperse-otetta, mutta vasta sitten, kun tuli oikea hetki.
Sanooko joku oikeasti jollekulle noin? En ole koskaan kuullut. Se neuvo, että masennuksesta huolimatta kannattaa edes yrittää tehdä mukavia asioita on ihan toimiva. Sanon sen itse vakavan masennuksen sairastaneena.
Jos onkin, niin hänhän tunsi keinot, otti vain itseään itseään niskasta ja jatkoi matkaa kuin mummo lumessa.
Olen ollut masentunut 30 vuotta. Ja todellakin se itseään niskasta kiinni ottaminen on ainoa mikä thoaa. Ei siihen, että se masennusta poistaisi, vaan siihen että sen kanssa voi elää ja sun läheiset voi elää sun kanssa.