Ymmärrän todella usein käytännön asioita ja toimintaohjeita väärin
Sen takia suoritan minulle annettuja tehtäviä väärin enkä aina edes ymmärrä, mitä minun on tarkoitus tehdä. Käytännön asiat ovat liian monimutkaisia minulle. Ymmärrän silti teorioita ja filosofioita, joita yleensä pidetään vaikeina käsittää. Kielissäkin olen poikkeuksellisen hyvä.
Mikähän selittäisi tällaisen?
Kommentit (9)
Olet varmaan vihreitten äänestäjä/jäsen, selittää kaiken.
Asperger, add?
Einsteinkään ei jaksanut keskittyä mihinkään ns. normaaliin. Olisko sulla mahdollisuutta keskittyä akateemiseen koulutukseen ja työhön ja delegoida/hoitaa ammattilaisella käytännön hommat? Mun mielestä tämä on parempi ratkaisu kuin yrittää muuttua toisenlaiseksi, aina ei toki mahdollista rahan takia. Ja sitten kannattaa vaan yksinkertaistaa elämää, niin että hoidettavia tylsiä hommia on vain vähän.
Olen itse ollut kaupassa töissä ja olin surkea. Hyllytyksessä onnistuin, mutta kuolin tylsyyteen ja koin tahatonta raivoa siitä työstä. Yritin oikeasti kuunnella ohjeita ja toimia niiden mukaan jossain hintalappuhommassa, mutta tyrin sen silti. Hävetti. Kassan käyttöä en myöskään oppinut. Ja siis tosissaan yritin, enkä ajatellut että olen työhön liian hyvä tms.
Pystyn ihan hyvin lukemaan vaikka jotain vaikeita kirjoja, mutta kukas siitä maksaa. Voisi tietenkin kehittää oma youtube-kanava jossa jakaisi ajatuksiaan, mutta en haluaisi omaa naamaa julkisuuteen. Tai sitten hakea yliopistoon, mutta kestäisi köyhyys aika kauan, että lukisi tutkinnon jostain filosofiasta ja sen jälkeen yrittäisi kehittää jotain, mistä saisi rahaakin... En oikeasti tiedä, miten maailma ja minä parhaiten voitaisiin olla yhteistyössä.
Vierailija kirjoitti:
Olet epäkäytännöllinen? Anna esimerkki tällaisesta tilanteests, mieluummin ihan konkreettinen aito.
Työttömänä työnhakijana ollessani asioin te-toimiston kanssa sähköisesti "oma asiointi" -nettipalvelun kautta. Säännöllisin väliajoin minun piti käydä ruksaamassa sieltä työllistymissuunnitelmani sovitut tehtävät suoritetuiksi ja hyväksymässä suunnitelmat. Yksinkertainen tehtävä, eikö totta? Minulle se oli liian monimutkaista. Kaksi peräkkäistä kertaa mokasin. En ymmärtänyt että minun täytyy käydä siellä hyväksymässä suunnitelma. Luulin että minun täytyy vain ruksata tehtävä suoritetuksi sitten kun olen sen suorittanut.
Toinen esimerkki. Minun piti eräässä työpaikassa keittää kahvia modernilla kahvinkeittimellä kokoustilassa suljetun oven takana istuville ihmisille, mutta en osannut ladata ja pistää päälle kahvinkeitintä, vaikka löysin ohjekirjan ja luin siitä ohjeet! Ketään muuta työntekijää ei enää ollut paikalla enkä voinut mennä keskeyttämään kokousta. Olin ihan paniikissa. Vaikka kuinka rauhallisesti luin ohjeet, en osannut.
AP
Tyypillinen punavihervasemmiston kannattaja, ei mitään ihmeellistä, hyvin menee anna palaa vaan varma ministerin salkku jos menet politiikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet epäkäytännöllinen? Anna esimerkki tällaisesta tilanteests, mieluummin ihan konkreettinen aito.
Työttömänä työnhakijana ollessani asioin te-toimiston kanssa sähköisesti "oma asiointi" -nettipalvelun kautta. Säännöllisin väliajoin minun piti käydä ruksaamassa sieltä työllistymissuunnitelmani sovitut tehtävät suoritetuiksi ja hyväksymässä suunnitelmat. Yksinkertainen tehtävä, eikö totta? Minulle se oli liian monimutkaista. Kaksi peräkkäistä kertaa mokasin. En ymmärtänyt että minun täytyy käydä siellä hyväksymässä suunnitelma. Luulin että minun täytyy vain ruksata tehtävä suoritetuksi sitten kun olen sen suorittanut.
Toinen esimerkki. Minun piti eräässä työpaikassa keittää kahvia modernilla kahvinkeittimellä kokoustilassa suljetun oven takana istuville ihmisille, mutta en osannut ladata ja pistää päälle kahvinkeitintä, vaikka löysin ohjekirjan ja luin siitä ohjeet! Ketään muuta työntekijää ei enää ollut paikalla enkä voinut mennä keskeyttämään kokousta. Olin ihan paniikissa. Vaikka kuinka rauhallisesti luin ohjeet, en osannut.
AP
Heikkolahjaisia ihmisiä on ollut aina ja tulee olemaan aina jatkossakin.
Vierailija kirjoitti:
Tyypillinen punavihervasemmiston kannattaja, ei mitään ihmeellistä, hyvin menee anna palaa vaan varma ministerin salkku jos menet politiikkaan.
Miten nämä puoluekannat liittyy asiaan?
Onko sulla huono itseluottamus tai sosiaalista ahdistusta? Mun mielestä nuo mokat ei ole mitään erityisen vakavia. Työkkärin jutut ja ohjekirjathan voi olla aika sekavia ja huonosti laadittuja oikeasti.
Hahmotushäiriö voi myös selittää tuollaista, jos konkreettiset asiat ei onnistu. En tiedä, miten sitä aikuisella testataan tai voiko testata. Osaatko ajaa autoa, lukea karttaa, tehdä palapeliä?
Stan? Eriäidinkielinen. Onko vahinkoja päässyt tapahtumaan tämän johdosta?