Menetkö äitisi jalanjäljissä?
Onko ammattisi sama kuin äidilläsi?
Mutsis ammatti.
Kommentit (37)
Ei ollenkaan. Äitini teki työuransa kieltenopena, kun taas minä olen tutkija biolääketieteen alalla.
Vierailija kirjoitti:
En, ei, valitsin tieni toisin vastoin hänen tahtoansa. Hyvä valinta.
Mä myös ja äiti ei meinannut hyväksyä. Olisi pitänyt olla joku hoitaja tai lääkäri, "varma työ ja palkka on aina paras, vaikka se kuinka v-tuttais", niinkuin hän sanoi. Monesti tuntui että elämän ainoa tarkoitus oli käydä töissä ja maksaa asuntolainaa.
Musta tuli aika köyhä, mutta onnellinen graafikko.
Vierailija kirjoitti:
En vaan isäni.
Ajattelit mennä isäsi jalanjäljissä?
Mun ikäsenä äidillä oli jo lapset tehtynä, ura ja omakotitalo.
Mä asun vuokralla, ei lapsia ja kouluja käyn.
Jotenkin tunnen epäonnistuneeni.
Äitillä oli mun ikäsenä kaikki niin hanskassa ja mulla korkeintaa hanskat hukassa.
Ei, ei ole koulutuskaan. Eikä perustettu perhettä samanikäisinä, enkä ole eronnut.
Äitini on elämänkoululainen pätkätyöläinen.
Itse opiskelen lääkiksessä.
Joo, olemme opettajia molemmat. Taitaa olla aika periytyvä ammatti, tunnen monia muitakin opettajavanhempien opettajalapsia. Samoin kun lääkärit, niitäkin esiintyy perheittäin.
No en todellakaan!
Äitini eli alistetussa parisuhteessa tehden sellaista työtä jota inhosi ja odotti koko ajan eläkeikää. Nyt on eläkkeellä ja kyllä osaa olla negatiivinen ihminen...
Itsellä kaikki ihan toisin!
No läheltä liippaa, molemmat ollaan sote-alalla, mutta ei ihan samassa toimessa kuitenkaan. Muutenkin olen hyvin äitini kaltainen persoona.
Jos DI ja DI on sama, niin joo... Eri ala kylläkin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me ollaan molemmat yrittäjiä mutta ihan eri aloilla ja mutsi kansakoulupohjalta huomattavasti menestyneempi kuin minä korkeastikoulutettu.
Opiskelu kannattaa? Sanoo pankki kun opintolainoja tarjosi.
Kyllä se yleensä kannattaa. Ja pankki tarjoaa varmaan paljon mielummin asunto- ja kulutusluottoja, mutta opintolainakin kelpaa pankille paremman puutteessa.
Eo tod! Äitini on surkea äiti, piittaamaton ja kylmä. Typerä wt, slhainen koulutus, huono duunarityö. Elämän sisältö salatut elämät ja juoruilu.
Tarkoituksella tein kaiken PÄINVASTOIN. Olen akateeminen, uralla edennyt, älykäs ja sivistynyt, luen paljon tiedeartikkeleita eri tieteenaloilta, ja ennenkaikkea olen rakastava lämmin äiti lapsilleni.
Äitini inhoaa minua ja kadehtii minua, aina lapsena jaksoi lannistaa että ”naisista ei ole mihinkään”, ”sustakaan ei mitään tule” ja ”koulutus menee naisilla hukkaan”. Olipa mukavaa kun oli tunnevammainen sovinistiäiti! Nykyään emme ole väleissä eikä häntä kiinnosta lspsenlapset lainkaan.
Luojan kiitos mulla oli voimaa ja sitkeyttä päästä rupusakista!
Työasioissa kyllä, joitakin vuosia sitten oli sukupolvenvaihdos yrityksessä. Muutoin ei, äitini oli hyvä ja lämmin ihminen, sinut tunteidensa kanssa ja viihtyi parisuhteessa. Myös loistava kokki ja kestitsi mielellään ihmisiä. Minä olen teknisemmin suuntautunut yksin asuva vela enkä erityisemmin piittaa kutsuista vaan touhuan lemmikkieni ja kameroideni kanssa, harrastan ylipäätänsä yksin tehtäviä asioita.
No en todellakaan. Me olemme kaksi täysin eri ihmistä ja jos meidän elämässämme on jotain samaa, niin se on sattumaa.
Miksi vanhemmat usein olettavat, että lapset haluavat saman elämänpolun ja ammatin kuin he itse?
Ei oo. En jaksanut hakea lääkikseen, valitsin helpomman tien.
Niin se taitaa olla :D