Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***SYYSKEIJUJEN MA-KE***

08.05.2006 |

herätys keijut! ;)

Minjuska

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hyvä se eilen alottelin pinoa mutten ite ennättäny kirjottamaan ollenkaan :)

NIMISTÄ: meidän lapsien nimet ei ala samalla kirjaimella, tytär M:llä (arvatkaapa vaan mistä nimimerkkini tulee?!? :) ) ja poika V:llä. Ja tulokas, mikäli on poika, tulee saamaan S:llä alkavan nimen, tytär taas puolestaan I:llä (mikä herättää kyllä epäilöyksen, että Piias:n kuopuksella on sama nimi kun tämäkin päätyy s-kirjaimeen ja tarkottaan kukkaa!!). Itellä nimikriteerit on tiukat; ei saa olla tutuilla/ystävien lapsilla/ystävien ystävien lapsilla eikä tietenkään lähisuvussa enkä ole itse hoitanut nimeä kantavaa lasta. Silti on nimi löytynyt melko helposti.

Oma olo on ihan ok, hiirenherne pitää yhä hiljasempia päiviä, mutta iltaisin yleensä innostuu kieppasemaan ja potkuilemaan jopa ihan riesaksi saakka etenkin kun yrittää nukkua.

Minjuska 22+1? (en ole kyllä yhtään varma enää tästä)

Vierailija
22/38 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkä ONNEA kaikille, ketkä ootte päässy vauvaa moikkaamaan :) On se vaan niin ihanaa. Kaveri kävi eilen ja mie koko päivän olin tulisilla hiilillä odottaen ultrakuulumisia. Toinen kaveri taas kärvistelee on/off supituksien kanssa viikolla 38+ ja kolmas ilmoitti plussauutisen mulle viikonloppuna :)

MINJUSKA: Tämäpä vallan hauska sattuma nimien suhteen. Miten se tapaaminen, ootko miettiny?

Ja samalla huhuilen ANMARIn suuntaan!!!

-piias- uuteen päivään heränneenä ;) 22+1, kyllä vain!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeistä saikun päivää viedään, tekis mieli hakee lisää kun on hyvät kelit. Väsynyt olen edelleen, tosi paljon, mutta supistuksia ei ole onneksi tänään juuri tullut, mites teillä muilla, supisteleeko jo?

Kävin rakenneultrassa eilen, kaikki oli kunnossa ja sukupuolikin saatiin selville, tulos oli odotusten mukainen. Ajattelin että jee, pääsee läpikäymään vaatelaatikoita, mutta tulikin tosi haikea fiilis ettei nyt enää tarviikaan niitä toisen sukupuolen vaatteita ja että meille jää vaan yksi lapsi tuota puolta edustamaan.......menköön hormoonien piikkiin.

Vauva on mahassa poikittain, ja sen tuntee ja huomaa, mahaa ei paljon enää olekaan, ja pikkujalat potkii ja painaa oikealle alareunaan niin että kipu on mahtava aina levolle käydessä, mutta en valita.

Soittelin sairaalaankin supistuksista, siirsivät kontrolliaikani juhannukselta jo ensi viikkoon perjantaille, joten sitten pääsee taas ultraan pientä moikkaamaan. Laittaisivatpa jo sairalomalla kesälomaan ja äippälomaan asti. Kaipaisin " pesimärauhaa" .

Ruusunen ja pikku ruu 21+4

Vierailija
24/38 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olekaan kirjoitellut tänne aikoihin, mut nyt pitää saada jakaa tää asia teidän kanssa!

Menin tänään käymään äippäpolilla ennenaikaisten suppareiden takia, kun eilen neuvolalääkäri oli huomaavinaan, että kohdunkaula olisi lyhentynyt kahteen senttiin, kohdunsuu pehmeä ja auki yhdelle sormelle. No ultrassa varmistui, ettei asia ollut näin, vaan kaikki on hienosti. Vauvan koko vastaa viikkoja, lääkäri ei löytänyt mahdollista huuli- suulakihalkiota ( tyttärellä on siis halkoi) ja sukupuolikin selvisi...

Asiasta ei siis oltu keskusteltu isukin kanssa, siis sukupuolen selvittämisestä ja nyt hän ei ainakaan vielä halua sitä tietää ja halkeen jos en jollekin saa kertoa! Siispä masuasukkini on POIKA!

Mulla onkin ihan koko raskauden ajan ollut " poikaolo" ja oli ihanaa saada tietää asia varmasti! Ja tietenkin et kaikki on hyvin. Oli kamalan huolestuttavaa kuulla et olisi ennenaikaisen synnyttämisen vaara olemassa, eilinen päivä menikin itkeä tihrustaessa. Huomenna paluu arkeen ja töihin, jatkossa katsellaan sairausloman tarvetta uudelleen raskaan työn takia. Toisaalta harmittaa, olisihan sitä voinut jäädä jo kotiin kesää viettelemään, mutta ehtiihän sitä vielä.

Aurinkoa teidän muidenkin päivään!

Niina rv 21+4

Vierailija
25/38 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka on näin kaunis ilma, en jaksa tehdä yhtään mitään - raahauduin sängystä tietokoneelle, se on jo saavutus. Väsymys on ihan karmea koko ajan, lisäksi selkäkivut ja migreeni vaivaavat. Olin perjantaina neuvolassa, ja terveydenhoitaja käski menemään lääkäriin saikunhakuun heti kun en enää jaksa, eikä siihen varmaan kauaa mene - olen niin kerta kaikkisen poikki koko ajan. Ehkä kärsin jonkinlaisesta kevätmasennuksesta tai sitten väsymys vaan vetää mielen maahan.

Vauvalla on kaikki mukavasti, potkiskelee kovasti ja piristää jumppatuokioillaan äitiä. Sydänääniä kuunneltiin, kovasti jumpsutteli ja vauvan kasvu on kasvukääyrällä normaalilukemissa. Terkkari sanoikin raskauttani oppikirjaraskaudeksi, niin kirjojen mukaan edetään! :)

Meillä on nimet päätettynä sekä tytölle että pojalle. Eka keksittiin ihan vahingossa sellainen hieman vanhahtava etunimi pojalle, joka sopii sitten jo aiemmin päätettyyn toiseen nimeen. Sekä tytölle että pojalle on toiseksi nimeksi ajateltu suvusta tulevaa, perinteikästä nimeä. Tytölle keksittiin nimi pari päivää sitten, tosin sen kanssa oli enemmän päänvaivaa. Olen koko ikäni toitottanut tiettyä tytön nimeä, jonka sitten annan omalle tyttärelleni, mutta nytpä on nimi aivan toinen ja kaikki saavat kokea yllätyksen - jos siis tyttö tulee.

Taidanpa tästä palailla takaisin vällyn alle, ei jaksa enempää nyt kirjoitella.

Ainiin, tervetuloa mukaan kaikki uudet keijut - muutamia uusia nimiä kun on näkynyt :)

Karssuli ja vauveli 20+4

Vierailija
26/38 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas tänään suorastaan hellepäivä. Huomasin äsken suihkussa, että mulle oli tullu kellosta raja ranteeseen! Se on meikälle aika saavutus, kun yleensä koitan katsella niitä varjopaikkoja...

NIMISTÄ: se on kyllä tosi vaikkeeta. Esikoisella on nimi jota ollaan mietitty ikuissu sitten (vähän eri härjestyksessä ja 3. nimellä höystettynä kylläkin), mutta se päätettiin silti viime metreillä..

Toinen tuntuu vielä vaikeammalta. Aikaisemin ajattelin, että samalla kirjaimella alkavia nimiä olis kiva, mutta ehkei sitten kuitenkaan. Mulla olis yksi pojan nimi ehdotus valmiina - mutta se ei ole saanut vielä suostumusta... Ekalla on 2. nimi suvusta ja pojalle olis kanssa yks sellainen tarjolla, - tosin se ei oikein käy tohon mun miettimään nimeen.. hankalaa. Tytölle ei mitään vakavaa ehdotusta olemassa, pari sellaita voi olla tyypistä... No onhan tässä vielä monta yötä ennen nimen antoa....

Muuten ei kummenpaa, neuvola oli eilen ei mitään ihmeempää, painoa oi tullut yli 600g/vko, mutta ei tullut nuhtelua silti. Seuraavaksi onkin kuulema lääkäri kesäkuussa. Enemmän kyselin esikoisen asioista... Onko muuten tiedän lapsilla ollut molluskoja? Jos niin miten ne on lähteneet pois?

t. K rv21 + pikku-ukkeli 1,5v

Vierailija
27/38 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Närästää ihan hirveesti. Pitää mennä kohta ettimään jos ois rennietä jossain. Ja sit huomenna yrittää muistaa mennä niitä iso paketillinen apteekista ostamaan.

Ihanan lämmin päivä oli taas tänään. Jos koko kesä on tällaista tai lämpimämpää niin voi elokuussa olla aika tukala olo. Ei varmaan paljoa poitsun perässä huvita puistossa juoksennella.

Nimistä. Meillä on mietittynä sekä tytölle että pojalle nimi. Tytön nimi alkais samalla kirjaimella kuin poitsun mutta pojan ihan toisella kirjaimella. Tytölle on mietittynä sekä ensimmäinen että toinen nimi. Pojalle ollaan keksitty vaan ensimmäinen nimi (mies ei oo lämmenny mun ehdotuksille).

Pää lyö ihan tyhjää ja en yhtään muista mitä piti kommentoida. Parempi varmaan suihkuun mennä ja sitten lukemaan jos vaikka pääsis ajoissa nukkumaan.

Öttis, poitsu 1v7kk & masuasukki rv23+6 (huomenna vaihtuu viikko)

Vierailija
28/38 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä painitaan saman ongelman kanssa, poika on 4v. Kysyin itsekin asiaa viime äitiysneuvolakäynnillä ja ohjeena oli pelkkä perusrasvaus ja jos niitä alkaa tulemaan ihan kauheasti, niin sitten nyppiminen puudutusvoiteen ja pinsettien avulla.

Itse olen hoitona käyttänyt vähän " vaihtoehtohoitoa" eli Molkosan-nimistä herauutetta. Sillä sivelen molluskat (noin 20 kpl) ainakin kerran päivässä ja päälle laitan perusrasvaa/Bepanthenia. Terkka sanoi, ettei noista omista hoidoista aina tiedä.. Mutta meillä on sinänsä auttanut paljonkin: iho ei ole kuiva ja molluska-alue pysynyt siistinä. Ennen hoitoa poika raapi niitä paljon ja välillä olivat verillä.

Kokeilin pari päivää terkan ohjeiden mukaan ilman erikoisempaa hoitoa ja heti pamahti atopialäiskiä molluskoiden ympärille ja poika alkoi raapia. Itse muistan lapsuudestani oikein hyvin tuon molluskoiden hoidon ja Molkosanin hajun (äitini käyttää sitä vieläkin esim. haavoihin), nyt sitten saa poikakin jakaa sen muiston kanssani :) Heh.

Ihanaa, tulin tuossa yövuorosta ja nyt alkoi vapaat. Ei malttais mennä nukkumaan. Perjantaina mennäänkin Kolille mökille pariksi yöksi, mukavaa :) -piias- rv22+2

Vierailija
29/38 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen käytiin ultras, kaikki hyvin. Tai niin mä ainaki oletan kun ei sanonu mitää eikä antanu uutta aikaa. Enkä mä edes koko aikana kuullu mitä kätilö puhuu koska oli täysi työ pitää ittensä tajuissaan. Jännitin niin lujaa ja lisäks siä huonees oli lämpötila kohonnu järjettömän korkeelle. No kätilö anto vettä ja sain kääntyä kyljelleni että olis parempi olla. Edellisellä oli kuulemma ollu sama ongelma. Sukupuolta ei kysytty mutta aivan niinku olisin nähny pienet kivekset, voi olla tietysti että ne oli vauvan varpaat! =) Koska muuten seuraavaksi täytyy mennä sairaalaan? Synnyttämään vai?!

Sais jo ruveta laittaan kelaan hakemuksia mutta neuvola vasta 3 viikon päästä..Nyt on ilmeisesti jo uusi paketti laitettu jakoon.

Oon jo sen näkönen niinku olisin käyny viikon reissulla teneriffalla! Oon ottanu aurinkoo ihan niinku ennen vanhaaki eli istunu auringos koko päivän. Hain apteekista kunnon aurinkorasvaa, se jää nähtäväksi saanko kropan koristukseksi muutaman maksaläiskän. Ai nii, mullahan on niitä jo. =) Pääsis jo uimaan..

Kuinka moni on jo ruvennu suunnittelemaan juhannusta?! No täälä on yks hätähousu jo miettiny sitäki. Taidetaan mun kaverin kans vuokrata mökki jostain kivasta paikasta misä saadaan tuulettaa mahojamme ihan rauhas eikä tarvi kuunnella kenenkään känniörvellystä.

Mitäs vielä..Ei kai muuta, pyykin pesuun siis!

Miisa84 & Vilperi, Rv 21+0

Vierailija
30/38 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana ilma ulkona. :) Mutta onneksi viilenee vähän täällä Pääkaupunkiseudulla, kun alkoi olla jo tukalaa ja varsinkin kun on vielä siitepölyallergia.

Kävin reilu viikko sitten rakenneultrassa. Kaikki oli hyvin ja tiirailimme miehen kanssa kumpi isellä on. Jossain vaiheessa näytti siltä, että kuin " pojan vehkeet" olisi vilahtaneet, mutta myöhemmin en sitten enää ollut varma. Miehen mielestä se on poika, itse en tiedä. Poikafiilis ollut alusta asti ,mutta eihän sitä tiedä. Kätilö sanoi ettei voi olla vielä varma, mutta hehän eivät saa kertoa.

Minulla ei ollut tällä kertaa muutta, kun täytyy levätä ennen kun pikkuherra herää paikkäreiltä. Hänellä on ihan päikkäriajat sekaisin.

Aurinkoista viikkoa ja voikaa hyvin! =)

T.Rose74, poika 10kk ja masukki 21+3

Vierailija
31/38 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep! Aion ottaa aurinkoa maksaläiskistä huolimatta. Niitä on tullut nyt muutamana kesänä kasvoihin eikä ole hauskaa, kun kasvot ovat " likaisen näköiset" , mutta toisaalta olen normaalisti niin kalpea, että itse ainakin piristyn, kun saan vähän väriä pintaan. Parina päivänä olen hetken jaksanut parvekkeella makoilla ja heti on kiva väri pinnassa. Kovin kauan en ole koskaan jaksanut aurinkoa kerralla ottaa enkä nyt varsinkaan. Sitten on vielä tuo asennon haku, kun mahallaankin pitäisi olla, mutta asettautuminen vaatii aikaimoista työtä tyynyvirityksineen.

Nimi on valmiina pojalle, joka siis on tulossa, jos vain on sitten tuon nimen näköinen. Aikaisemmat lapseni ovat poika ja tyttö eivätkä mitenkään samassa nimisarjassa vaikka rakenteeltaan samantyyppiset nimet ovatkin. Ukkoehdokkaan kahdella pojalla on myös omien lasteni nimien kaltaiset pitkät etunimet, joten tavallaan tulevat olemaan joidenkin mielestä samaa sarjaa, mutta en aio mitenkään jatkaa tuota nimilitaniaa - johan siinä menee kieli solmuun, kun aikanaan kaikkien lasten nimet luettelee. Tämä poika tulee todennäköisesti saamaan yksinkertaisemman etunimen, toisena nimenä ehkä sitten " sarjan mukainen" nimi.

Edelleen katselen kaupoissa haikeana tyttöjen vaatteita, mutta onneksi pojillekin on nyt ihania värejä ja kuoseja tarjolla. Tunnustan, että muutama vaatekappale on tullut ostettua, vaikka tarvetta ei sinänsä olekaan. Ainoa vaatekappale, mikä oikeasti puuttuu on syyshaalari. Miten olette aikoneet pukea syysvauvan sitten myöhemmin syksyllä? Tarvitseeko syysvaavi sellaisen kangashaalarin vai tuleeko toimeen ennen toppapukukautta niillä topatuilla " pehmohaalareilla" tai fleesepuvulla tai jollain sellaisella? Minkäköhän kokoinen haalarin tulisi olla, että menisi sitten myös kevätviileillä? Onko kenelläkään muuten ollut ihan pienellä vauvalla kaksiosaista ulkoilupukua? Ihania yhdistelmiä löytyy, mutta olen miettinyt ovatko ne kuitenkaan kovin käytännöllisiä... Olisiko kenelläkään kokemusta?

Meillä vaaveli liikuskelee muuten nykyisin jo kovasti ja potkii tuntuvasti ja välillä näkyvästikin. Istukka on etuseinässä, mutta silti liikkeet tuntuvat mielestäni kohtuullisen kovina. Mielenkiinnolla odotan, tuleeko tästä samanlainen vatsanvelloja kuin esikoisesta. Hän kun lähti masussa pyörimään tai potkimaan, luulin hänen tulevan masun läpi ;-D

Näin meillä tällä erää. Toivottavasti otatte kantaa tuohon vaateasiaan.

fullmoon 22+2

Vierailija
32/38 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, vaan kuinkas moni meistä enää keijukaiselta näyttää..? ;)

Me vietetään tänään päivää kotinurkilla, kun koululaisella on vatsa kipeänä. Eilen myöhään illalla istuttiin 1,5h päivystyksessä, mutta mitään ei löytynyt, pissakin puhdas. Kolmatta päivää vatsaansa valitellut silloin tällöin, käy usein vessassa, sanoo että pissattaa usein muttei aina tule. Pari päivää vielä katson ja sitten mennään kyllä uudestaan näytille jos jatkuu.. saavat ottaa tulehdusarvot ja muut perusteellisemmat kokeet. Kyllä on taas äidin sydän huolta täys :(

Niistä vauvanvaatteista: itse kyllä vannon yksiosaisen ulkopuvun nimeen. " Mikään" ei ole ikävämpää kuin itkevää, hikistä, unista, kiukkuista jne. vaavia tunkea hankalasti puettavaan pukuun! Ja jotenkin tuntuu että selkä ja takapuoli on vaunuissa paremmin puettuna kun puku on yksiosainen. Eikä silloin niin helposti jää selän alle mitään painamaankaan. Olen ihan vakaasti nyt meinannut ostaa sellasen kahdella vetskarilla edestä avattavan puvun, siis sellasen että vauvan voi ihan vaan nostaa sieltä pois selällä ollessa, että aukeaa nilkkoihin asti. Sellanen on vaan niin kätevä, viimein uskon.

Ja allergioista: tämä on kyllä ihan varmasti tähänastisen elämäni pahin kevät :( Tuntuu että koko nenänielu on vereslihalla, korvatkin kutiaa niin että tekis mieli raapia verille nekin! Ja silmät sitten! Onneksi väsymys ei kovasti vaivaa eikä päänsärky, yleensä nekin on mulla jokakeväinen riesa. No mutta tämä tästä pian helpottaa.. syksyyn mennessä :) Positiivista asennetta kaikille nuhanenille!!

Ai niin: vaikka ihan hyvin muuten suhtaudunkin omiin oireisiin, niin eilen pisti vihaksi lähikaupan kassalla! Olin puolikuolleena ostamassa nenäliinoja useita paketillisia (kotoa oli kaikki loppu, ja nenä kirjaimellisesti ruvella talouspaperiin niistämisestä). Silmät ja nenä vuotivat, olo oli karsea. Latasin paprut kassahihnalle ja pidättelin aivastusta, koska ihan just saisin avata paperipaketin ja niistää viimeinkin.. Mutta tympeä kassaneiti seisoi ja tuijotti minua ilman elettäkään että voisi päästää mut piinasta, ottaa rahat ja antaa mun niistää. Tuijotti hetken ja tokaisi: " Tosi hirveetä niiskutusta, yäk" . Jestas, että meinasin revetä! " Ja vielä kamalammalta tuntuu, kiitos" , sanoin kun sain paperin käteeni. Äh...

Mutta muuten kaikki kivasti! Vaavi potkiskelee aina iltaisin ja masu kasvaa. Ens maanantaina on neuvola, ja sitten tapaaminen pomon kanssa äitiysloma-asioista.

Viikon jatkoa kaikille,

t. Itta rv21+5

Vierailija
33/38 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu niin paljon keleistä, että tuleeko kylmä vai lämmimpi syksy. Mutta meiltä löytyy sekä fleecepuku, joka varmaan riittää sairaalasta kotiutumiseen, että syyshaalari(joka esikoisella oli keväthaalari) joka pitää tuulen ja kylmemmän ilman loitolla. Muistaakseni ovat 62/68 kokoa. Vähän reilu on aina parempi. :)

Tänään on sitten tuullut paljon enemmän...mä lähdin esikoisen kanssa puistoon ihan topissa ja hameessa ja kylmähän sitä tuli. Onneksi pojalle olin tarpeeksi tajunnut pukea päälle.

Nyt päiväunille, kun esikoinen mummilla. Heräsi meinaan tänään jo viideltä ja itse nukuin muutenkin levottomasti koko yön. Täytyy levätä, että jaksaa illan opiskella ruotsin tenttiin. Blaah!

Aurinkoista päivänjatkoa,

inkuli ja nöpö rv 22

Vierailija
34/38 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvan syysvaatteita: meidän esikoine on syntynty lokakuun lopussa ja ajattelin pärjäillä aikalailla samoilla kamppeilla tämä toisen kanssa. Meillä oli köytössä oikeastaan koko syksyn/talven ja kevään tosi paljon pakkausken kevyt-toppapuku, ja yks fleecehaalari eikä paljon muuta. Sitten kun talvella vauva oli pussissa ja pussi pehmeässä fleecevuorisessa kantokopassa - niin kyllä tarkeni. Alussa vauva tais olla ulkona sisävaatteissa + pussi - eli ei mitään haalaria tms. Silloin lokakuussakin oli nimittäin aika lämmin. lehtiä vielä puissa yms. Alussa kun oltiin niin vähän ulkona ja se nukkui aina, niin oli helppo vaan laittaa pussiin ja pussi kiinni, ei mitään lahkeita/hihoja tms.

Molluskousta vielä: Meillä ne ei onneksi kutia tms. ja iho on siitä ympäriltä ihan normaali. Siinä on vain niitä näppyjä. Mä luin jostain palstalta, että sinkkivoide vois auttaa - se kuivattaisi ne pois, nyt olen noin viikon rasvaillut 2krt päivässä sinkkivoiteella ja näpyt on kyllä ehkä kuivunu jotenkin, mutta ei lähtenyt (tosin vaikea tarkkaan sanoa monta niitä on ollut yms.) Olis vaan kiva jos kesällä olis siisti iho, kun on keljua jos ne vaikka tarttuu toisiin uidessa tms.???

t. K

Vierailija
35/38 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamuyöllä se tuli töissä ekan kerran, kova supistus. Ei kipeä, mutta maha meni ihan möykyksi ja jumalaton paine pitkin alavatsaa. Kotiin tultua ja pitkälleen mentyä niitä tuli kaksi. Arvelin sit, et varmaan helpottaa, kun nukun muutaman tunnin. Niinpä kävikin, enkä sitten soittanut neuvolaan. Mutta eikös nyt tässä tunnin sisällä ole taas tullut, kolmekin peräjälkeen. Kamala tunne alavatsalla.

Huomenna pitää soittaa terkalle ja ehkä pääsen lääkärille, kun täälläpäin on torstaisin lääkärineuvolat. Onneksi alkoi vapaat, ni on pomollakin muutama päivä aikaa järkätä sijaista, näin kauniisti ajateltuna.

Äitiyspakkausasia lopullisesti päätetty: se otetaan! Ja arvatkaapa mikä oli syy :) Raskaushormonit ja mies! Näytin äsken netistä kuvia miehelle ja se oli ihan myyty, hihkuen, et kato tuotakin, miten kivoja ja söpöjä ja ja.. Hyvä, etten alkanut itkemään. En voinut enää järkeillä, ettei me niitä välttämättä tarvita. Miehet :)

Saunaan pitää mennä, saa nähä mitä masu tykkää.. -piias- rv 22+2

Vierailija
36/38 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittauduin tänään Kätilöopiston Haikaranpesään synnyttämään, nyt vain jännäämään, että siellä on sitten h-hetkellä meille tilaa. Esikoinen syntyi Jorvissa, mutta toinen jo Haikaranpesässä ja niin kovasti haluaisin synnyttää kolmannenkin siellä. Tietenkin jos kaikki vaan on sekä vauvalla että minulla hyvin.

Vatsa on pullahtanut viime päivinä ihan silmissä, alkaa olla jo selkeä raskausmasu. Omasta mielestä se on ollut sellainen jo jonkin aikaa, mutta edelleen pääsee yllättämään jokapäiviäisiä tuttavuuksia kertomalla, että odotan lasta (heistä kun se ei näy ollenkaan päällepäin).

Lasten nimistä, meillä ei ole samalla kirjaimella alkavat, mutta tiettyjä yhtäläisyyksiä nimissä on. Pojalle on periaatteessa nimi valmiina, koska tarkkojen kriteerieni mukaan en muita kelpuuta ;) Mm pitää löytyä kalenterista, ei saa sisältää r-kirjainta, kirjaimia yli kuusi ja en saa tuntea ennestään ketään ko nimenomaavaa. Plus että nimen pitää sopia meidän sukunimeen ja jo olemassa olevien lasten nimien tyyliin. Eli vaihtoehtoja ei tosiaan ole montaa :) Tytölle löytyy kaksikin ehdokasta, mutta tuli tyttö tai poika niin nimi lyödään lukkoon vasta kun vauva on syntynyt ja näemme mikä nimi hänelle sopii.

Kivuttomia supistuksia ollut viime päivinä runsaasti verrattuna siihen, ettei niitä moneen viikkoon ole ollut lainkaan. Eivät kuitenkaan vielä estä työntekoa milläänlailla ja toivonkin että voisin olla loppuu saakka töissä. Näillä näkymin jään kotiin 12.8. Luulen, että viimepäivien " kuumuus" on yksi syy supisteluun, vaikka muuten nautinkin valtavasti lämmöstä ja auringosta.

Itta olipa tylsä kassaneiti, mitä se hänelle edes kuuluu kuinka paljon ja miten sinä niiskutat. Palveluammatissa toimivilla toivoisi olevan edes jonkinlaiset käytöstavat.

Fullmoon itse en ostaisi pienelle vauvalle kaksiosaista pukua, koska se on vaikeampi pukea (meillä etenkin kuopus INHOSI pukemista ja huusi kuin syötävä) ja jää helpommin ruttuun selän alle pianamaan vaunuissa. Ehkä sitten ensikevääksi kun vauva alkaa olla ja pystymmässä asennossa rattaissa. Fleesehaalari/ohut toppis riittää varmaan ihan hyvin alkuun ja lisää lämpöä saa tarvittaessa makuupussista. Me ostamme vauvalle toppapuvun vasta myöhemmin syksyllä, kun ei väriä vielä tiedä ja kokokin on vähän mietinnässä että onko 62cm vai 68cm parempi. En enää muista kuinka nopeaan vauvat kasvaa...

Mayella 20+0

Vierailija
37/38 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mäkin kannatan tuota yksiosaista eli haalaria, joko fleece tai kevyttoppapuku aluksi. Riippuu tietysti vauvan koosta, mutta 68cm mahtuu pidempään. Muistan kun esikoinen oli 54cm syntyessä, että kaikki 56cm vaatteet mahtui vaan viikon! Eli jos tällä kertaa tulis vähän pienempi, niin saatas niitäkin uudestaan ja pidempään pidettyä :) Ei 62cm mennyt pitkään, kun pitkä poika ja vaippa ja kasvoi kovaa vauhtia alussa. Eli mielummin vähän reilumpi ja yksiosainen, jos ostat etukäteen. Nopeasti ne vauvat sitten kasvaa.

inkuli ja nöpö rv 22

Vierailija
38/38 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama juttu kuin Mayellalla, että vatsa tuntuu ihan viime päivinä pullahtaneen oikein kunnolla esiin. Vaikka se alkaa vähän tiellä ollakin, niin ihanaa kuitenkin, että raskaus alkaa näkyä selkeästi. Enää ei näytä vain siltä, että onpa tytölle makea maistunut...

Nimistä: Me ollaan vasta alustavasti mietitty nimivaihtoehtoja ja tuntuu, että tytölle olisi huomattavasti helpompi keksiä nimi. Pojalle en ole toistaiseksi keksinyt kuin pari vaihtoehtoa. Hankalaa, kun ei haluaisi käyttää samoja nimiä kuin lähipiirissä jo on, mutta kun tuntuu, että 90 % sellaisista nimistä, joita voisi lapselleen kuvitella, on jo jollain sukulais- tai kaverin lapsella. Ja sitten vielä se, jos jollakulla ei-niin-miellyttävällä ihmisellä on kiva nimi, jonka voisi muuten antaa lapselleen, mutta kun nimi tuo aina mieleen sen ikävän ihmisen.

Kävi muuten hauskasti sunnuntaina kun oltiin Kättärin Haikaranpesässä katsomassa kaveripariskunnan edellisenä yönä syntynyttä lasta. Kun kerroin kätilölle ketä oltiin tulossa katsomaan, niin tämäpä kuuli ja/tai ymmärsi väärin, kätteli mua ja sanoi, että me ollaankin jo ehditty odotella teitä (odottivat siis jotakin paria synnyttämään). Hieman menin hämilleni, mutta tajusin kyllä heti toppuutella, että jos me kuitenkin tultais tällä kertaa vaan kavereita katsomaan, että palataan

siihen synnytysasiaan sitten syksyllä...

Ilmoitin meidät itsekin tänään Haikanpesään. Tarkoitus oli ilmoittautua jo viime viikon keskiviikkona, mutta mun pieni pääni meni niin sekaisin vappupäivän ylimääräisestä vapaasta, että yritin ilmoittautua päivää liian myöhään eli torstaina... Ja sitten ne vielä väittää,

että raskaus turvottaa aivoja ;)

Riina rv 20+5