Soitin neuvolaan ja siellä terv.hoitaja ei ollut itse kuullutkaan että voi hedelmöittyä kahteenkertaan...
eli odotan niitä kaksosia. Viime perjantain ultrassa kokoero oli huomattava. Olen viikolla 13+3 ja A.sikiö vastasi viikkoja 13+6 ja B 11+4. Soitin neuvolaan varatakseni aikaa ja mainitsin tästä viime viikon ultrasta, hän ei ainakaan itse ollut ikinä kuullutkaan että voisi olla kaksi ovulaatiota yhdessä kierrossa. Täällä kuitenkin monella on tuntunut niin olevan. sanoi vain että sikiöt voivat kasvaa pyrähdyksissä.ja näin kokoero voisi selittyä. Mutta sanoi kyllä että tuo kuulostaa aika isolta tuo kokoero. Pituuta A.lla oli 79mm ja B.llä 50.
Tuolla alhaalla on enemmän tarinaa tapauksestani. Ihan kauhean epätietoinen olo. sain sen kontrolli ultran-tutkimuksen kahdenviikon päähän vasta...pitäisi malttaa odottaa nämä kaksi viikkoa vielä. Onko kellään teistä ollut näin suurta kokoeroa..pientä heittoahan noissa voi olla, laitteet ei ole välttämättä niin tarkkoja, mutta silmämääräisestikkin katsottuna B oli A ta huomattavasti pienempi..varmaaan 1/3 osa. Onko muilla ollut näin suurta kokoeroa alku ultrassa jaa silti tullut terveet kaksoset??
Kiitos jos joku viitsisi auttaa.
Kommentit (2)
Mun serkut on kaksoset ja syntyneet silloin aikanaan muistaakseni rv28 tai jotain sinne päin. Ja ne oli eri aikaan hedelmöittyny. Toinen oli ollu masussa n.6 kk ja toinen n.7. En muista tarkkaan, kuinka iso ero oli.. Mut siis joko kuukausi tai sit muutaman viikon..
Toinen oli paljon pienempi siis.
Eli kyllä se kai ihan mahdollista on,et voi eri aikaan hedelmöittyä. Jännä juttu.
Tosi ikävä tuo tilanteesi. Ei ole helppoa sietää epävarmuutta ja odottaa. Itse menisin varmaan yksityiselle ultraan sinun tilanteessasi. Eihän se asia välttämättä tule selvemmäksi, mutta ainakin kuulisit toisen asiastuntijan kannan. Tai sitten yrität ajatella positiivisesti ja miettiä muita asioita. Helppoa se ei ole mutta stressaaminen ei valitettavasti auta. Toivotaan, että kaikki olisi hyvin!!!