Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaveri oli tänään pitkät hiukset rasvaisina töissä, yäk? Onko jokin uusi muoti?

Vierailija
23.10.2018 |

Itse olen nelikymppinen, ja kun asiakaspalvelussa 20 vuotta työskennellyt, ihan itsestään selvää, että peseydyn joka päivä. Hiukset pesen yleensä ma-aamuna, ti jumpan jälkeen, to-aamuna ja pe-aamuna. Viikonloppuisin en välttämättä pese, jos en harrasta hikiliikuntaa.

Mutta nyt pisti silmään, että kaikilla ei samat tavat. Kyseinen työkaveri on 25 v., ja ymmärrän, että syö luomua ja välttelee kemikaaleja ja neuloo ja ompelee itse vaatteita. Ne vaatteet kuitenkaan ei haise tai näytä likaisilta. Mutta tuo rasvakerros hiuksissa on jotain käsittämätöntä. Satuin istumaan niin lähellä, että haistoin jopa rasvaisen hajun. Meillä on toinenkin nuori nainen, joka tulee aika usein töihin rasvaisella tukalla. Hän kulkee usein pyöräillen työmatkat, eikä varmaankaan itse tajua, miltä rasvoittunut ja hikinen hiuskuontalo näyttää. Vai liekö hänellekin tärkeää, ettei pese shampoolla.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori kun häiräsin haisusaparoineni, mut yritän harventaa hiustenpesuväliä joka toiseen päivään. Rasvoittuu niin vietävän nopeasti. Turha edes harrastaa hikiliikuntaa muina päivinä kuin pesupäivinä. On muuten vihoviimeinen vaiva tämmönen ohut tukka joka rasvoittuu hetkessä. Käyttelen Elivon ja Sebamedin shampoita. Ottaa niin pattiin tuleva pipokausi, ongelma ei ainakaan helpotu.

Jätä ne shampoot pois ja osta tilalle oikeaa oliiviöljysaippuaa (minulla on sellainen iso kuutio, Emma Noel siinä luki). Sillä tulee oikein miellyttävän tuntuiset hiukset, ja sillä pesee samalla myös ihon ja se ei kuivata ihoakaan. Muita pesuaineita ei edes tarvitse.

Mistä ostat tuota oliiviöljysaippuaa ja paljonko sellainen maksaa? Mä voisin mielelläni kokeilla. En itse tosin jaksa enää edes yrittää pidentää hiustenpesuväliä, mutta mielelläni käytän muitakin kuin perinteisiä sulfaattishampoita välillä, kun tää fleda pitää joka päivä kuitenkin kuurata. Ainakin Flow kosmetiikan shampoopalat ovat olleet minusta mukavan hellävaraisia varsinkin talvella, kun päivittäinen pesu rasittaa ja sähköistää hiuksia.

Vierailija
22/31 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vela -72 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori kun häiräsin haisusaparoineni, mut yritän harventaa hiustenpesuväliä joka toiseen päivään. Rasvoittuu niin vietävän nopeasti. Turha edes harrastaa hikiliikuntaa muina päivinä kuin pesupäivinä. On muuten vihoviimeinen vaiva tämmönen ohut tukka joka rasvoittuu hetkessä. Käyttelen Elivon ja Sebamedin shampoita. Ottaa niin pattiin tuleva pipokausi, ongelma ei ainakaan helpotu.

Jätä ne shampoot pois ja osta tilalle oikeaa oliiviöljysaippuaa (minulla on sellainen iso kuutio, Emma Noel siinä luki). Sillä tulee oikein miellyttävän tuntuiset hiukset, ja sillä pesee samalla myös ihon ja se ei kuivata ihoakaan. Muita pesuaineita ei edes tarvitse.

Mistä ostat tuota oliiviöljysaippuaa ja paljonko sellainen maksaa? Mä voisin mielelläni kokeilla. En itse tosin jaksa enää edes yrittää pidentää hiustenpesuväliä, mutta mielelläni käytän muitakin kuin perinteisiä sulfaattishampoita välillä, kun tää fleda pitää joka päivä kuitenkin kuurata. Ainakin Flow kosmetiikan shampoopalat ovat olleet minusta mukavan hellävaraisia varsinkin talvella, kun päivittäinen pesu rasittaa ja sähköistää hiuksia.

Haa, fiksuuden puuskassani keksin googlettaa tuota oliiviöljysaippuaa ja heti löytyi Ruohonjuuresta! Eikä ole näemmä edes hinnalla pilattu, 3,90€/300g. Täytyy joku päivä käydä ostamassa. 😊

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan sellainen syy, että muutama päivä mennään rasvaisella tukalla, mutta ei niin että se on rasvasta tihkuva vai vaan hieman. Nostaa ponnarille, niin ei sitä likaisuutta huomaa. Se vaan hävettää jos joku haistaa sen. Joudun vaahdottaa hiukset aina monta kertaa, selvittää ne ja levittää sävyttävän hoitsikan koska muuten tapahtuu kulahdus ja se ei ole nättiä. Pitkä ja paksu tukka on. Ja kuivashampoo freesaa ja tuuheuttaa sen, niin ei ole ongelmaa.

Vierailija
24/31 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ihan sellainen syy, että muutama päivä mennään rasvaisella tukalla, mutta ei niin että se on rasvasta tihkuva vai vaan hieman. Nostaa ponnarille, niin ei sitä likaisuutta huomaa. Se vaan hävettää jos joku haistaa sen. Joudun vaahdottaa hiukset aina monta kertaa, selvittää ne ja levittää sävyttävän hoitsikan koska muuten tapahtuu kulahdus ja se ei ole nättiä. Pitkä ja paksu tukka on. Ja kuivashampoo freesaa ja tuuheuttaa sen, niin ei ole ongelmaa.

Miten voi päänahka Suomen olosuhteissa kestää sen, että menee muutaman päivän rasvaisella tukalla? Mitä se tarkoittaa? Onko hiukset pesun jälkeen seuraavana päivänä jo rasvaiset ja sitten odottelet muutaman päivän, että ne rasvoittuu lisää ennen pesua? Ja vielä työnnät sinne rasvatukkaan kuivashampoota? Miten usein sinä oikein peseydyt?

Vierailija
25/31 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos henkilöllä on psoriasis päänahassa niin joutuu käyttämään rasvaa päänahkaan joka rasvottaa myös hiukset. 

Vierailija
26/31 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

rasvatukka on uus av-hullu. Moneskohan aloitus?

Enpähän oo ite ainakaan ennen huomannu aloituksia aiheesta.

Oikein hyvä aihe sikäli, että mä oon jo pitkään toivonu, ettei vaativiin asiakastöihin tarviis ottaa ihmisiä, jotka ei pidä itsestään huolta. Esim. päihteitä runsaasti käyttävistä huomaa, etteivät oo kovin skarppeja töissäkään, vaikka päihteet olis vain vapaa-ajalla.

Vierailija
27/31 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen yksi ex, jota tapailin vuosia sitten. Ei pessyt hiuksiaan kuin kerran viikossa. Muutenkin omituiset tavat. Aamuisin ei pessyt hampaita, vaikka olisi ollut töihin menossa.

Vierailija
28/31 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liika hiusten shampoolla puunaaminen aiheuttaa hiusten nopeaa rasvoittumista. Ja kosmetiikkateollisuus kiittää. Vaikka nehän sen tarpeen sille jatkuvalle suihkussa ravaamiselle ja shampoolla läträämiselle loivatkin.

Vierailija
29/31 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

iiiihana tuoksusaippua kirjoitti:

Liika hiusten shampoolla puunaaminen aiheuttaa hiusten nopeaa rasvoittumista. Ja kosmetiikkateollisuus kiittää. Vaikka nehän sen tarpeen sille jatkuvalle suihkussa ravaamiselle ja shampoolla läträämiselle loivatkin.

Höpö höpö. Minä en käytä shampoota, mutta käyn suihkussa joka aamu. Hiukset rasvoittuu ihan ilman shampoon käyttöäkin. Oikeasti olen täysin vakuuttunut siitä, että päänahka kannattaa pestä puhtaalla vedellä joka päivä.

Vierailija
30/31 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Minä en käytä shampoota, mutta käyn suihkussa joka aamu. Hiukset rasvoittuu ihan ilman shampoon käyttöäkin. Oikeasti olen täysin vakuuttunut siitä, että päänahka kannattaa pestä puhtaalla vedellä joka päivä.

Mikä on vakuuttanut sinut siitä?

Vierailija
31/31 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihohuokonen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on vakuuttanut sinut siitä?

Päänahka ei kuivu talvella, mutta ei myöskään kerry hilsettä. Olen aiemmin kärsinyt hilseestä. Ensin lopetin hiustenmuotoilutuotteiden käytön ja hyväksi todettuani myös shampoon käytön. Päänahan ongelmat ovat poistuneet, kun pesen päänahan joka päivä (ennen noin 3 krt vkossa), enkä lutraa kemikaaleja päähäni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kolme