Yhtäkkiä mulla ei enää olekaan PMS-oireita?
Siis mitä tämä nyt on? Yleensä vähintään tissit on kipeät 5-3pv ennen vuotoa ja joskus myös vähän kivistää lonkkaa, enkä olekaan tämän takia ennen merkannut kuukautisten ajankohtaa ylös, kun olen voinut oireista päätellä milloin ne alkaa, mutta nyt jo toinen kierto, kun vuoto alkaa ihan yhtäkkiä ilman mitään ennakko-oireita ja myös kuukautiskivut on kaikonneet täysin, vaikka ei ne ennenkään kummoiset olleet?
Kommentit (3)
Naisen kuukautiskierrot muuttuu.
Minulla oli teininä ja ennen synnytyksiä kauhean kovat kk-kivut, mutta ekan lapsen syntymän jälkeen ne katosivat kokonaa. LUOJAN kiitos!
Teininä kuukautiskierron pituus vaihteli ja välillä kuukautiset vielä parikymppisinäkin jäivät pois.
Sitten likempänä kolmea kymppiä kuukautisista tuli päivälleen säännölliset - silti kun päälle kolmekymppisenä tutkittiin ovulaation ajankohtaa, ovulaatio seilasi viikon haitarilla, ei siis ole todellakaan mitenkään säännöllisessä kohdassa (gynekologin mukaan tämä on hyvin yleistä).
Toisen lapsen synnyttyä alkoi ovulaatio tuntua limanerityksenä, sitä ennen ei mitään oireita.
Nyt vaihdevuosissa kuukautiskierto on lyhentynyt ja kuukautiset ovat käyneet tosi runsaiksi. Yösidettäkin pitää vaihdella tunnin välein.
Kunnes nuo varmaan kohta loppuvat kokonaan.
Semmoista se...
Mulla on 15-vuotiaasta asti tosiaan ollut kellon tarkat kuukautiset ja aina samoilla ennakko-oireilla tähän päälle parikymppiseksi saakka, kun ne nyt yhtäkkiä mystisesti katosi. Ja ruokavaliota en ole muuttanut ja kofeiinijuomia en ole vuosiin käyttänyt.
Oot alkanut syömään magnesiumia ja lopettanut kofeiinin käytön.